בשיתוף SkiDeal
כמויות השלג באירופה השנה יצראו תנאים מושלמים לגלישת סקי וסנובורד - אבל מרבית האתרים המובילים נשארו סגורים בפני גולשים. סוצ'י, בנסקו ובורבץ אומנם ראו כמה חובבי סקי במהלך העונה, אבל לנו הישראלים לא הייתה אפשרות להגיע אליהם. ואל טורנס, סלה רונדה, מאיירהופן ואישגל נאלצו לסגור את שעריהם לגמרי ולהשאיר מאות אלפי גולשים וגולשות עם חסך רציני בשלג.
3 צפייה בגלריה
סקי בסוצ'י
סקי בסוצ'י
סקי בסוצ'י
(צילום עבור SkiDeal: עדן רם)
החדשות הטובות הן שכל זה עומד להשתנות. לפי התחזיות, צפויה חזרה כמעט מלאה לשגרה עד החורף הבא, הכוללת גם עלייה דרמטית בביקוש לחופשות הסקי. לפי כל ההערכות, עונת 2022 צפויה להיות המבוקשת ביותר שידעה אירופה. מנגד, ההיצע נשאר בדיוק כשהיה והופך את התחרות על המקום באתרים הנחשקים, במלונות, על הטיסות ועל כל שירותי הסקי, לתחרות ממשית.

כללי המשחק משתנים

את העלייה הקיצונית בביקוש שמגיעה בדרך כלל בסוף הסתיו, מרגישים באתרי הסקי כבר עכשיו. לפי הערכות, עוד לפני הסתיו הקרוב יהיו אתרים שיכריזו על תפוסה מלאה למשך החורף. המגמה הזאת צפויה לשנות את כללי המשחק. אם בעבר יכולנו לדחות את הזמנת החופשה לאוקטובר, לחכות לירידת מחירים, למבצעים או למושבים עודפים על טיסות, הפעם זה כנראה לא יתאפשר.
3 צפייה בגלריה
סקי במאיירהופן
סקי במאיירהופן
סקי במאיירהופן
(צילום עבור SkiDeal: עדן רם)
חברות התעופה יחששו לקחת סיכונים ויעלו פחות טיסות לאוויר, והעונה הבאה כבר לא תתחלק ל-Low season ו-High season, אלא תשמור על High season לאורך רוב העונה. גם תחילת דצמבר וחודש אפריל, שנחשבו עד היום לתקופות הפחות מבוקשות בקרב הגולשים, בעונה הבאה צפויות להביא לתפוסה מלאה באתרים.

עליית מחירים

מתוך זיהוי המגמה והעלייה בביקוש, אתרי הסקי, בעלי המלונות וחברות התעופה כבר החלו להעלות מחירים לקראת העונה הבאה. אתרי הסקי המבוקשים צפויים להציג עלייה משמעותית עם פער של 20%-30% יותר מהמחירים בחורף הקודם. עלייה תורגש גם באתרים הקטנים.
רוזה חוטור שבסוצ'י לדוגמה, שנחשבת לאחד האתרים המועדפים על הגולשים הישראלים, נהנתה בעונה הנוכחית מתפוסה מלאה בשל הסגר הרוסי שהשאיר את כל הגולשים בבית, והעלייה בביקוש הביאה כמובן לעלייה במחירים. מחיר הסקיפס ומחירי המלונות ברוזה חוטור שבסוצ'י יעלו ב-10%-15% יותר מהמחיר בחורף הקודם וזאת למרות שהרובל נשחק אל מול האירו.
3 צפייה בגלריה
אתר הסקי בנסקו שבבולגריה
אתר הסקי בנסקו שבבולגריה
אתר הסקי בנסקו שבבולגריה
(צילום: עדן רם)
טיסות איזיג'ט שיוצאות בימי חמישי למילאנו, עלו בינואר האחרון 180 אירו והיום הן עולות 250 אירו. טיסות אלעל לז'נבה בתאריכים נבחרים עלו בשנה שעברה 350$ והיום מתקרבות ל- 450$. טיסות vueling לברצלונה שעלו בשנה שעברה 240 אירו יעלו בינואר הבא למעלה מ-320 אירו.
מלון גרנד רוז' באתר הסקי אלפ דואז שבצרפת הציע את החדרים ב-170 אירו ללילה לאדם בשנה שעברה והיום המחיר הוא 210 אירו ללילה לאדם. מלון שטראס במאיירהופן שחדר בו עלה 100 אירו ללילה, מעלה את המחיר ל-120 אירו ללילה. מלון ספורט בבנסקו שהציע חדרים בחודש ינואר ובתאריכים נבחרים ב-50 אירו ללילה יעלה את המחיר ל-60 אירו ללילה. גם מחירי הסקיפס באתרים המובילים בצרפת יעלו ב-10-20%, ובגלל הלחץ הצפוי באתרים ומספר המדריכים המוגבל, גם מחירי ההדרכות צפויים לעלות.
מצד שני, חנויות ציוד הגלישה שנותרו יתומות בעונה הנוכחית, מצאו את עצמן עם לא מעט מלאי עודף שהן מוציאות למכירה במחירים משתלמים במיוחד. כך, בשיטוט ברחבי הרשת ובאתרים כמו איביי ואמזון תמצאו ציוד סקי וסנובורד בהזדמנויות מפתיעות. בימים האחרונים אמזון הודיעה על ירידה במחירי השליחות לישראל, מה שהופך את ההזדמנות לגדולה ומשתלמת אפילו יותר.
החסך העמוק בגלישה חזק יותר מהחשש מהמחיר, כך שלמרות העלייה במחירים הגולשים הצמאים צפויים לפצות את עצמם בהרבה יותר מחופשה אחת בעונה הבאה ולחזק את התפיסה שאומרת שעונת 2022 תהיה עונת הסקי החזקה והמבוקשת ביותר שהייתה. הכינו את המגלשיים, יש למה לצפות.
בשיתוף SkiDeal




פורסם לראשונה: 08:00, 22.03.21