"ברוך הבא לישראל, בוא תן חיבוק", כך שר התיירות קיבל השבוע את פניו של התייר הסיני ה-3 מיליון שנחת בישראל. צחוק גדול נרשם במהלך המעמד המרגש כאשר התייר התעטש מספר רב של פעמים כמה פעמים וככל הנראה התנצל על כך בסינית. תייר אחר שהיה עמו במטוס סיפר כי הוא לא הרגיש טוב במהלך הטיסה. "ישראל מרפאת את הכל", ענה לו הטייס ולחץ את ידו בחום.
1 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף תיירים סינים תייר סין ישראל פייק
השנה שלא הייתה התשף תיירים סינים תייר סין ישראל פייק
תיירים סינים מבקרים בישראל
לאחר שנים של חיזור אחרי התיירים הסינים, נראה כי שנת 2020 תיזכר כשנה שבה הסכר נפרץ. ברקע הצמיחה בכלכלה העולמית והשגשוג שהגיע גם לסין, מיליוני תיירים מהמעצמה המזרחית ביקרו השנה בישראל, והיד עוד נטויה.
"2020 היא שנה מושלמת", אמר סוכן נסיעות ששוחח עם ynet. "נראה כאילו כל הכוכבים הסתדרו בשמיים ודבר לא יכול להשתבש".
ירדנו לים המלח לשוחח עם כמה מהתיירים שמבקרים במקום הנמוך בעולם. "למה בחרתם לבקר דווקא בישראל?", שאלנו בני זוג בשנות ה-20 לחייהם. "אנחנו אוהבים את מזג האוויר, והמקומות ההיסטוריים", אמרה לין צ'ו. בן זוגה לי צ'ו הוסיף: "הישראלים כל כך נחמדים, אנשים חמים שלא מפסיקים לחבק".
אך כמובן שיש גם מי שמרוצה פחות מהמצב החדש. רחל מתל אביב, למשל, מתלוננת זה חודשים ארוכים על הרעש הרב בבניין שבו היא גרה. "לפחות 5 מהדירות מושכרות באייר בי אנד בי", סיפרה בשיחה עם ynet. "אני מרגישה כאילו אני חיה בבייג'ינג. ולא שיש לי משהו נגד סינים, חלילה. הם אנשים נפלאים, חולה עליהם".
חשבת להשכיר את הדירה שלך גם? תוכלי בקלות לקבל 600 שקלים ללילה. לא, ממש לא, זה הבית שלי! רגע, כמה אמרת שאפשר לקבל...