זה רק נראה רחוק, אבל האמת היא שזה בדיוק הזמן להתחיל לתכנן את חופשת הפסח שלכם: רק לא מזמן חזרנו לשגרה אחרי חגי תשרי, וכבר אפשר להבחין בכאלה שמתכננים את חופשת האביב השנתית. השנה חג הפסח יחול בחודש אפריל, ואתרי הנופש באיי יוון ובקפריסין כבר יהיו זמינים, וסביר שלא מעט ישראלים יעדיפו לבלות בהם את החופשה בשל קרבתם, באופן יחסי, לארץ.

רבים יבלו גם ביעדי אירופה הקלאסיים, יטוסו לצפון אמריקה ולתאילנד ויחפשו גם אטרקציות ויעדים חדשים. בדקנו אילו יעדים בולטים במיוחד השנה, ומהי הדרך המשתלמת ביותר לנפוש בהם.
8 צפייה בגלריה
המלון ממבט הרחפן
המלון ממבט הרחפן
החופשה האולטימטיבית לפסח: בטן-גב בקורפו
(צילום: אסף קוזין)

סיישל: יותר נגישה

תחילת הפעלת טיסות ישירות של "אייר סיישל" הופכת את היעד האקזוטי לנגיש יותר, ובפסח מוצעות לא מעט חבילות למגוון מלונות.
8 צפייה בגלריה
גרסת גן העדן של כדור הארץ
גרסת גן העדן של כדור הארץ
גרסת גן העדן של כדור הארץ
מצאנו טיסה בשמונה באפריל (יוצאת לקראת חצות), עם שישה לילות במלון "קמפינסקי" על בסיס לינה וארוחת בוקר ב-5,080 דולר לזוג (כולל העברות).

יפן: המזוודה מייקרת

אחד היעדים שיבלטו בפסח 2020 הוא יפן, נוכח פתיחת הטיסות הישירות בחודש מרץ הקרוב. עד כה הטיסות היו עם תחנת ביניים, מה שהאריך את זמן הטיסה. עכשיו, אפשר יהיה לעשות זאת בטיסה שתארך 11 שעות וחצי בהלוך, ו-12 שעות וחצי בחזור.
8 צפייה בגלריה
חלום שמתגשם: טוקיו, יפן
חלום שמתגשם: טוקיו, יפן
חלום שמתגשם: טוקיו, יפן
(צילום: יריב כץ)
המחירים לנוסע נעים בין 1,177 דולר לתאריכים הזולים ביותר, ועד 2,482 דולר לתאריכים היקרים ביותר. בשני המקרים מדובר במחירים מתחכמים - משום שאלה מחירים לכרטיס "לייט" שכולל תיק יד בלבד, וברור לכל שמי שנוסע ליפן לא ממש יכול לנסוע רק עם טרולי. מי שירצה מזוודה ובחירת מושב מראש, יגלה שהכרטיס יקר ב-100 דולר לכל כיוון.
8 צפייה בגלריה
מראות שתוכלו לראות אם תגיעו ליפן
מראות שתוכלו לראות אם תגיעו ליפן
מראות שתוכלו לראות אם תגיעו ליפן
(צילום: shutterstock)
חברות הנסיעות השונות מציעות מגוון טיולים מאורגנים ל-14-17 יום (כולל ימי הטיסה), וזה לא זול: 5,600- 6,900 דולר לנוסע, תלוי במספר הימים ובמה שהטיול מציע. לרוב, האירוח במלונות 4 כוכבים או (כמו שמסייגים באתרים) "הטובים ביותר שניתן למצוא במסלול". האירוח הוא לרוב על בסיס חצי פנסיון, והטיולים כוללים טיפים, כניסות לאתרים ועוד.
בדיקה שערכנו מלמדת שבשלב זה מרבית הטיולים לא מתוכננים בטיסות הישירות של אל על, אלא בחברות שמציעות טיסות עם חניית ביניים.

הפלגות מברצלונה

עוד חופשה שתבלוט בחג הפסח היא, הפלגות הפאר במערב הים-התיכון. בדקנו הפלגה ב-11 באפריל: יציאה מברצלונה, עגינה בגיברלטר, מרסיי, גנואה, פירנצה ונמל צ'יוויטווקיה, הקרוב לרומא - סך הכל שבעה לילות ואירוח בפנסיון מלא.
8 צפייה בגלריה
מברצלונה לפירנצה בהפלגה
מברצלונה לפירנצה בהפלגה
מברצלונה לפירנצה בהפלגה
(shutterstock)
המחיר לחדר פנימי מתחיל ב-1,230 דולר לזוג, ולחדר עם מרפסת מ-1,870 דולר. לזה תוסיפו את מחיר הטיסות ואולי גם עוד לילה או שניים בבית מלון, כדי לוודא שתגיעו בזמן להפלגה. בנוסף, יש עוד הוצאות על האונייה כמו טיפים שמשולמים מראש ועוד.
8 צפייה בגלריה
רומא בסתיו
רומא בסתיו
ויש גם אפשרות לבלות לילה ברומא
(צילום: shutterstock)
מצאנו ב-8 באפריל גם הפלגה הפוכה, שמתחילה ומסתיימת בנמל הקרוב לרומא. היא כוללת לילה ברומא במלון, וגם טיסה במחיר שמתחיל ב-2,150 דולר לאדם בחדר זוגי.

טיול ספארי באפריקה

פסח הוא תקופה טובה לצאת לטיול ספארי באפריקה, מכמה סיבות: האירופאים והאמריקאים נוהגים להגיע בינואר-פברואר, שהיא עונת ההמלטות, ולכן המחירים גבוהים יותר. בפסח, תוכלו לראות את החיות הצעירות. בנוסף, בשל העובדה שאפריל היא עונה גשומה יחסית, החיות יותר רגועות והן גם נוהגות לשהות במקום אחד.
8 צפייה בגלריה
זה שחור על לבן: זברות בספארי
זה שחור על לבן: זברות בספארי
זמן טוב לראות את החיות בספארי של אפריקה
(צילום: אסף קוזין)
מצאנו טיסה ישירה שיוצאת ב-4 באפריל וחוזרת ב-11 באפריל. הנחיתה בקילימנג'רו והטיול (על בסיס פנסיון מלא) כולל את הפארק הלאומי ארושה, שמורת טרנגירי, שמורת סרנגטי ושמורת אגם מניארה. המחיר: 4,097 דולר לאדם בחדר זוגי.

חוזרים לאיסטנבול

אחת ההפתעות של פסח ובכלל של החודשים האחרונים, היא חזרת הישראלים לטורקיה. לא רק למועדוני הנופש באזור אנטליה, אלא גם לאיסטנבול, שבשנים האחרונות שימשה בעיקר כתחנת ביניים בדרך לחופשות ביעדים אחרים, בשל המחירים הנמוכים שהציעה "טורקיש איירליינס". סוכני הנסיעות מספרים, שהסדרה "הכלה מאיסטנבול" סייעה גם היא לפופולריות העולה.
8 צפייה בגלריה
חזרה להיות יעד נחשק. איסטנבול
חזרה להיות יעד נחשק. איסטנבול
חזרה להיות יעד נחשק. איסטנבול
(צילום: shutterstock)
טיסה שיוצאת ב-7 באפריל ותחזור ב-12 באפריל + חמישה לילות במלון, מצאנו מ-784 דולר לזוג במלון 2 כוכבים (ממש לא מומלץ), וב-983 דולר לזוג במלון 5 כוכבים.
מה חשוב לדעת?
כשאתם מזמינים טיסות, זולות ככל שיהיו, בדקו כמה תעלה טיסה דומה שבה הכל כלול. לפעמים תגלו שחברת לואו־קוסט עשויה להיות יקרה יותר מאשר חברת תעופה רגילה, שלא לדבר על שעות הטיסה שלפעמים יכולות להיות לא ממש נוחות, ונמלי התעופה שלעיתים רחוקים מהיעד שאליו אתם מגיעים.
אתם מזמינים טיול או חבילה כמעט חצי שנה מראש, אבל יש לכם רק 14 יום לבטל אותה (בתמורה ל-100 שקלים או 5% ממחיר החבילה, הנמוך מביניהם). לאחר מכן, יש במקרים רבים דמי ביטול מלאים או קנסות כבדים אם אתם מחליטים לעשות שינויים או ביטולים, אז כדאי לקרוא היטב את כל ההנחיות והכללים הרשומים בחבילות שאתם מזמינים.
יש ביטוחים שיבטיחו לכם החזר של חלק מהתשלום, אם תחליטו לבטל. נוסף על כך, אם אתם מזמינים מעכשיו מלון לפסח, כדאי לבדוק מה הפער במחיר בין תשלום מיידי לבין הזמנה שאתם יכולים לבטל עד יום ההגעה, או קרוב ליום ההגעה. לא כל אחד יכול להתחייב היום על מה שיקרה בפסח, ואם הפער קטן - כדאי לשקול את התשלום הדחוי. כך, במקרה של ביטול החבילה, תמזערו את הנזקים.
שימו לב שבחלק מהטיולים המאורגנים, כבר עכשיו מוצגים הפערים במחיר לפי תאריכי ההזמנה. כלומר, כמה תעלה לכם החבילה לפסח אם תשלמו היום, בדצמבר, בינואר או בפברואר (בהנחה שיהיו מקומות).
אם יש לכם חברות במועדונים של חברות תעופה, שווה לבדוק אם יש לכם הטבות כלשהן גם בהזמנת טיולים מאורגנים. כמו כן, חלק מחברות הנסיעות נותנות הנחות ללקוחות חוזרים. כדאי לבדוק את הנושא.
אם אתם מתכוונים לטוס בפסח ליעד נופש של בטן-גב כמו איי יוון, חשוב מאד לבדוק באתרי התיירות השונים וגם במלון שאליו אתם רוצים להגיע, אם הם כבר מוכנים לעונת האביב. יש לא מעט מקומות שאתם עשויים להגיע אליהם, ולגלות שהם עוד נמים את שנת החורף והרבה אטרקציות לא פתוחות, מה שיפגע בחוויית הנופש שלכם.