בשיתוף שיחור
לאן נוסעים בבר/ת מצווה? ברוב המקרים, השאלה הזו תגיע כמה חודשים ואפילו שנה לפני המאורע המרגש. כשאנחנו היינו ילדים, רובנו הסתפקנו במסיבה באולם, אבל בשנים האחרונות טיולי הבר ובת המצווה הפכו לתחנת חובה של כל מתבגר בישראל.
אז איך מתכננים טיול בר/ת מצווה, אילו סוגים של טיולים מומלצים ואיך נדע שהם מתאימים למתבגר שלנו? מומחי שיחור לתיירות בינלאומית משתפים בטיפים לתכנון הטיול המושלם.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"טיול בר ובת המצווה שונה מטיול משפחתי רגיל, כי הוא סובב סביב כלת או חתן השמחה", מסביר מיכאל שיחור, מומחה לתיירות בינלאומית ומייסד אתר שיחור. "חשוב לזכור שהמטרה של הטיול היא לשמח את הנער או הנערה ולהגשים את החלומות והרצונות שלהם, לא שלנו".
אז מאיפה מתחילים? שיחור מציע להתחיל להתכונן לקראת הטיול לפחות שבעה חודשים לפני והצעד הראשון הוא לקבוע את מסגרת התקציב. התקציב, הוא אומר, משפיע על אופי ועל משך הטיול. אם התקציב הוא עד 3,000 שקלים, רצוי לשקול לצאת בהרכב משפחתי מצומצם - אמא ובת למשל - ולהתגמש בתאריך לכיוון תקופה שהיא מחוץ לעונה, גם אם זה לא יוצא בדיוק ביום ההולדת".
אחרי שהחלטתם על התקציב, אומר שיחור, זה הזמן לשתף את הנערה או הנער ולפרוס בפניהם את האפשרויות. "רובם ישמחו לקחת חלק פעיל בתכנון הטיול. הם ייהנו מהמחקר על היעדים הפוטנציאליים, מחיפוש אטרקציות ומתכנון מסלול, במסגרת התקציב כמובן. שיתוף המתבגרים לא רק יוריד מכם את עול התכנון, אלא גם יהיה עבורם צעד מכונן לקראת הבגרות וילמד אותם על התנהלות פיננסית נכונה".
כדי להפוך את הבר/ת מצווה לחוויה בלתי נשכחת, מציע שיחור למקד את הטיול סביב אירוע אחד בלתי נשכח. כי אפשר לחזור ללונדון, פריז או לברצלונה עוד אלפי פעמים, אבל את הופעה של אדל או את המשחק של מסי, הם לעולם לא ישכחו.
אז אילו טיולים מומלצים לבני ולבנות 12-13, מהם היעדים והאטרקציות המומלצים, מאילו טעויות רצוי להימנע ואיך הופכים את הטיול לחוויה בלתי נשכחת? מומחי שיחור עושים לכם סדר.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פאן במקסימום: טיול פארקי שעשועים

רכבות הרים מטורפות, גלגלי ענק עצומים, מתקני מים מרגשים ואדרנלין 24/7: טיול פארקי שעשועים הוא חלומם של לא מעט ילדים, ובואו נודה – גם שלנו המבוגרים. מדובר בטיול בר ובת מצווה קלאסי שמוקדש כולו לכיף ולריגושים.
מבחר פארקי השעשועים הוא גדול, והבחירה תלויה בתקציב ובהרכב המשפחתי. פארקי השעשועים באירופה הם זולים יחסית מאלו שבארצות הברית (ובמזרח אירופה – זולים עוד יותר). הפארקים האהובים ביותר על בני 12-13 הם פארק וואליבי ופארק אפטלינג בהולנד, אירופה פארק בגרמניה וגארדה לנד באיטליה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם בחרתם להקדיש את כל החופשה לפאן ולאקסטרים, היעדים האידיאליים הם היער השחור בגרמניה ואגם גארדה באיטליה. מדובר במקומות שמציעים אינספור אטרקציות וספורט אתגרי. מלבד פארקי השעשועים, אפשר למצוא בהם גם פארקי מים, מגלשות הרים, פארקי חבלים, שיט אגמים, קרטינג ועוד.
מחירי הכניסה לפארקים משתנים וככל שמקדימים להזמין המחיר זול יותר. יש פארקי שעשועים שניתן להזמין בהם גם תור למתקנים – מומלץ ביותר למי שמתכנן טיול בקיץ. מדובר בתקופה עמוסה עם תורים ארוכים במיוחד, בייחוד בימי שבת וראשון. זו הסיבה שרצוי לתכנן את הבילוי בפארקים בימי שני עד שישי הפחות עמוסים בדרך כלל.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
קל ללכת לאיבוד בין שלל האטרקציות והמתקנים בפארקי השעשועים, לכן מומלץ לעשות עבודת הכנה: היכנסו לאתרים הרשמיים של הפארקים, תעברו על רשימת המתקנים, ותבדקו האם הם מתאימים להרכב המשפחתי. שימו לב שיש פארקי שעשועים כמו הגארדה לנד שאין בו כמעט מתקנים לילדים מתחת לגובה של מטר.

בונדינג אמא ובת: חופשה אורבנית בלתי נשכחת

אין כמו הקשר של אמא ובת, קשר מיוחד שחשוב לנצור אותו בייחוד בגיל בת המצווה. אם החלטתן לעשות טיול רק שתיכן, ואם אתן חובבות הרפתקאות בעיר הגדולה – חופשה אורבנית תתאים לכן בול.
טיול אורבני מוצלח מתחיל ונגמר בבחירת האטרקציות שמתאימות לאופי הנערה. אמא, אל תשכחי שהטיול סובב סביבה. סביר להניח שביקור במוזיאונים ובאתרים היסטוריים פחות יעניינו אותה, אז תוותרי עליהם מראש או תצמצמי אותם למינימום.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
רצוי לתת לנערה לתכנן את הטיול בעצמה, לחקור את היעד ולסמן בגוגל מפות את האטרקציות שמעניינות אותה. לאחר מיכן תעברי איתה על המפה, ותרכיבו ביחד מסלול יומי. טיפ חשוב: תשמרו את המפה המסומנת, כך שתהיה זמינה לצפייה כשאין לכן חיבור לרשת במהלך הטיול. רצוי שלא להתפזר עם יותר מידי רעיונות לאטרקציות - בחרו ביחד אירוע מרכזי, שיהיה גולת הכותרת של הטיול כמו הופעה של הלהקה האהובה שלכן או הצגה.
כדי להפוך את טיול בת המצווה לחוויה בלתי נשכחת, אפשר להציע לנערה לתכנן את החופשה סביב נושא מסוים שהיא מתחברת אליו כמו קולינריה, ספורט, קולנוע וטלוויזיה, מוזיקה, הצגות או אופנה.
אז לאיזו עיר הכי כדאי לנסוע לטיול בת מצווה? זה תלוי כמובן בכלת השמחה ובאטרקציות שמעניינות אותה. אם המתבגרת חובבת אוכל - פריז ורומא הן ערים מומלצות לחוויה קולינרית על שלל בתי הקפה, המסעדות ושווקי האוכל שלהן. אפשר גם להירשם לסדנאות, טעימות וסיורים קולינריים שמתאימים למתבגרים.
אם הנערה בעניין של אופנה – ניו יורק היא היעד שלכן. מלבד שופינג, תוכלו להירשם לסיורי אופנה וסטיילינג, לבקר במוזיאוני עיצוב ואופנה כמו ה-FIT, ואם תגיעו בתאריכים הנכונים – לנסות להשיג כרטיסים לשבוע האופנה.
למחפשות אטרקציות אורבניות ייחודיות ומהנות נמליץ על בודפשט. דובאי הפכה גם היא ליעד פופולארי מאז שנפתחה לישראלים לפני שנתיים ויש בה הכל מהכל – שופינג, אטרקציות מהנות וחוויית תרבות אורבנית ייחודית שבין מזרח למערב.
אמא, קחי בחשבון שלא תספיקו לסמן וי על כל הרשימה שהכנתן, לכן רצוי לא להזמין כרטיסים ליותר מידי אטרקציות. את תגלי במהלך הטיול שהנערה נהנית מהדברים הכי פשוטים כמו שוטטויות בעיר וחיפוש אחר לוקיישנים לסלפי.
10 צפייה בגלריה
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח בדובאי
(צילום: Shutterstock)

בונדינג אבא ובן: טיול כדורגל

טיול בעקבות קבוצת הכדורגל האהובה היא חוויה בלתי נשכחת עבור מתבגרים: אצטדיון של מאות אלפי אוהדים שואגים ומפגש בלייב על המגרש עם שחקני הכדורגל המפורסמים בעולם. שני יעדים פופולריים לטיול כדורגל לאבא ובן (וגם לאבא ובת) הם לונדון וברצלונה. בלונדון אפשר לצפות במשחקים של צ'לסי, טוטנהאם וארסנל, ובברצלונה אפשר לראות את הסופר קלאסיקו באצטדיון קאמפ נואו, הגדול ביותר באירופה, וגם לבקר במוזיאון הכדורגל המעניין במקום.
10 צפייה בגלריה
קאמפ נואו
קאמפ נואו
קאמפ נואו
(צילום: גטי אימג'ס)
רצוי לעבור על לוח המשחקים של הקבוצות האהובות ולתכנן את הטיול סביב המשחק. קחו בחשבון שיהיה קשה להשיג כרטיסים לליגת האלופות או לסופר קלאסיקו, ולכן מומלץ להתכונן לטיול לפחות חצי שנה לפני ולהזמין כרטיסים מראש. אל תבנו על רכישת כרטיסים בקופות ותתרחקו מספסרים כמו מאש. שימו לב שאתם רוכשים כרטיסים ליציע הנכון של הקבוצה שאתם אוהדים, ועדיף לעשות זאת באתר הרשמי של הקבוצה.
אם אתם רוצים לשלב בנסיעה ללונדון גם נסיעה למשחק בליברפול, קחו בחשבון שמרחק הנסיעה בין שתי הערים הוא כשעתיים וחצי, וכרטיסים ברכבת הם בהחלט לא זולים. גם כאן כדי להוזיל עלויות, רצוי לקנות כרטיסים מראש באתר הרכבת הבריטית.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בונדינג משפחתי: חופשת בטן גב מפתיעה

לא רק המבוגרים נהנים מחופשות מפנקות מול ים כחול וחולות זהובים, גם המתבגרים יכולים למצוא הרבה עניין וכיף בחופשות בטן גב. מדובר בחופשה אידיאלית לבונדינג משפחתי באווירה רגועה ונינוחה.
יש אינספור יעדים לחופשת בטן גב ובכל רמות התקציב – מקפריסין ויוון למחפשים דילים זולים, ועד תאילנד או מיאמי לחופשה ארוכה ומפנקת במיוחד.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בחופשות בטן גב, למתבגרים לא ממש יהיה משנה היעד, העיקר שיהיו בו אטרקציות שמתאימות להם כמו ספורט ימי ושיט. אם אתם נוסעים בהרכב משפחתי מלא וטווח הגילים של הילדים הוא רחב, רצוי לבחור ביעד שיהיו בו שלל אטרקציות שמתאימות לכולם. היעדים המומלצים במקרה הזה הם צפון תאילנד, טנריף ודובאי.
לחופשת בטן גב לא חייבים לצאת בחודשי הקיץ העמוסים. במקרה שחתני השמחה חוגגים בחורף או אם אתם רוצים להוזיל עלויות, מומחי שיחור ממליצים על יעדים כמו טנריף, האיים המלדיביים, זנזיבר ודובאי, שאפשר להנות בהם ממזג אוויר קיצי גם כשאצלנו גשום וקר.
רוצים להפוך את חופשת הבטן גב לטיול בר-בת מצווה בלתי נשכח? מומחי שיחור ממליצים להפתיע את בני המצווה באירוע חווייתי ייחודי שלא ישכחו. כמעט בכל יעד אפשר למצוא אטרקציות מיוחדות ומפתיעות כמו קפיצת בנג'י, הכנת "בוק" משפחתי על ידי צלם מקצועי, מסיבה על יאכטה, טיסה במסוק פרטי, צניחה חופשית וכדומה. אל תחכו לרגע האחרון עם ההפתעה - תכננו אותה לפחות חודש לפני שאתם יוצאים לטיול.
10 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לסיכום, אומר מיכאל שיחור, טיולי בר/ת המצווה נועדו לשמח את בני ובנות המצווה, וחשוב לשתף אותם ולתת להם להיות מעורבים בכל שלבי התכנון. כדי להבטיח להם חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת, חשוב להתמקד במה שמעניין אותם ולחוות איתם את החוויה.
בשיתוף שיחור