4 צפייה בגלריה
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
סוף הקיץ כבר נראה באופק והטמפרטורות הקיצוניות במדבר נחלשות. כדי ללמוד על אפשרות מסקרנת לטבילה מדברית מערננת ביקשנו את עזרתם של שני פינאלי ובר שלגי, זוג בלוגרי טיולים מצליח, שיודעים דבר או שניים על מעיינות ונחלים בישראל.
"עין ירקעם!", ענו שניהם בבת אחת.

בר: "אפשר לבקר בעין ירקעם במשך כל השנה, אומנם בחורף הבריכה יותר מלאה, אבל גם בסוף הקיץ יש מלא מים ואפשר לשחות. ההליכה מהרכב מאוד קצרה, כעשר דקות, אבל אין צל וכדי לא להתייבש אנחנו ממליצים לחבוש כובע ולהביא הרבה מים".
עין ירקעם הוא מעיין עונתי יפהפה הנובע מערוצו המרהיב של נחל חתירה ביציאה מהמכתש הגדול. בחורף הגב מלא במי גשמים ולעיתים בקיץ נשארים בו מים. לכן אם אתם רוצים לבקר במעיין המדברי בחודשי הקיץ והסתיו ולא להתאכזב, מומלץ לבדוק בקבוצות הטיולים השונות אם נשארו מים. לשמחתנו שני ובר מדווחים שעכשיו יש במקום מים.
שני: "הבריכה מאוד גדולה ואנשים רבים יכולים לטבול בה במקביל. מחוץ לבריכה יש מלא צל, אומנם לא על קו המים אבל מסביב. אנחנו ממליצים לבוא לעין ירקעם לשהות ארוכה, להביא פק"ל קפה וליהנות מטבילה מדברית מושלמת".
מה הטמפרטורה של המים? "מאוד נעימים, בסביבות ה-24 מעלות, לא קר ולא קפוא כמו בנחלי הצפון".
איך מגיעים? "באופן אישי אנחנו עצרנו שם בדרך חזרה מאילת וזה היה רעיון מעולה. שמים בוויז 'עין ירקעם', נוסעים עד לחנייה שנמצאת ליד הכניסה למכתש הגדול. לא צריך ג'יפ או רכב שטח. חונים בחנייה והולכים כעשר דקות במסלול שמסומן בצבע ירוק. עין ירקעם הוא חלק משמורת הטבע של המכתש הגדול ובאזור יש אתרים נפלאים נוספים לטיול".
4 צפייה בגלריה
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
לא מים קפואים כמו בצפון
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
4 צפייה בגלריה
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
בחורף המפלס גבוה יותר
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
שני מוסיפה פרטים נוספים: "כשהולכים על השביל הירוק, יש פיצול שבילים לבן שמתאים למי שרוצה לראות את הבריכה מלמעלה עם כל הנוף המדברי והצבעים היפים של המים והצמחייה הירוקה באמצע המדבר. השביל האדום שמוביל לתצפית מאריך את הדרך רק בשלוש דקות לכל כיוון.
"בהליכה מהחנייה הכל נראה מדברי וצהוב. כשמתחילים ללכת פתאום מגלים מקור מים יפהפה וכל הצמחים הירוקים, ממש נווה מדבר קסום. אגב מי שרוצה ליהנות מהצבע הירקרק כחול של הבריכה מומלץ להגיע מוקדם בבוקר לפני שהחול בקרקעית עולה למעלה עם כל המבקרים שבאים לטבול".
לסיום שני ובר מציינים כמה פרטים נוספים: "הכניסה ללא תשלום. אין במקום פחים אז תביאו בבקשה שקיות זבל ותאספו אחריכם את כל הלכלוך. המעיין מתאים למשפחות, זוגות צעירים וגם למבוגרים - כולם נהנים".
אזהרה: בעין ירקעם אין שרותי הצלה והרחצה במעיין היא על אחריות הרוחצים. טבילה בעין יורקעם ללא ידע בשחיה מסוכנת.

הוא צלם חובב, היא חולת טבע

לאחר שלמדנו על המעיין המדברי, הסתקרנו לשמוע קצת על הזוג הצעיר, אז תכירו את שני פינאלי בת 23 מיוקנעם ובר שלגי בן 24 מזכרון יעקב. לפני שנתיים וחצי הם הכירו במסיבה של חברים במושב חרב לאת בעמק חפר ומאז הם ביחד.
בר: "אני מגדיר את עצמי צלם חובב והיה לי עמוד באינסטגרם של תמונות בנושאים שונים שאני צילמתי ולא רק תמונות טבע. אחרי שהכרתי את שני, הבנתי שהיא 'חולת טבע' הרבה יותר ממני ומהר מאד עמוד האינסטגרם שלי הפך לזוגי".
"אין הרבה זוגות בלוגרים בישראל, זה תופס ומושך את העין יחסית לבלוגרים הבודדים"
זה היה מלחיץ להוסיף את שני לעמוד האינסטגרם שלך, סוג של מחוייבות? שני (צוחקת): "זה לא היה עם הרבה מחשבה, זה היה בזרימה. לא ידענו או דמיינו שבעקבות השינוי של העמוד הוא יהיה פופולרי ונגיע להצלחה שיש לנו עכשיו: 23 אלף באינסטגרם ו-40 אלף בכל הפלטפורמות. אין הרבה זוגות בלוגרים בישראל, זה תופס ומושך את העין יחסית לבלוגרים הבודדים".
בר: "בתוכן שלנו אין התאמה ספציפית או הגדרה מסוימת, אנחנו עושים כל מה שכיף לנו לעשות ביחד, ואנשים מאוד מתחברים לזה".
מטבע הדברים הזוגיות הנוצצת והאווירה הרומנטית והצעירה בתמונות מייצרת לעיתים גם תגובות מיותרות והערות מביכות. "קיבלנו תגובות מאנשים שמפריע להם לראות אותנו מתנשקים", מספר בר, "יש אנשים שטוענים שהם מרגישים שקיבלו הצצה לאלבום התמונות הפרטי שלנו, אבל אנחנו באזור הנוחות שלנו ובוחרים בקפידה מה לשתף ממערכת היחסים ומהחיים שלנו".
4 צפייה בגלריה
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני פינאלי ובר שלגי בעין ירקעם
שני ובר מתנשקים במעיין
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)

שני ממהרת להחזיר את השיחה לכיוון חיובי: "כמובן שיש בעיקר תגובות טובות ומפרגנות. בנות כותבות לי, 'יש לך זוגיות מקסימה, אני גם רוצה לקחת את החבר שלי לטיול רומנטי במעיין. לגבי הצילומים, בר זורם ואני יותר קשה. גם לפני הבלוג היה חשוב לי להיראות טוב בתמונות ובקטע אמנותי".
בר (צוחק): "הרבה פעמים שני פוסלת תמונות שאני בוחר כי משהו לא נראה טוב, אולי התאורה, השמש, זווית הצילום".
השבוע שני ובר ייצאו למסע מאתגר סביב העולם והם הבטיחו לשתף אותנו בהמלצות ובחוויות מהשטח.