בשיתוף SkiDeal
חופשת סקי היא חופשת ספורט מאתגרת ומספקת. היא טובלת בטבע, ומציעה במקביל גם חוויות בילוי, תרבות ופינוק שלא יביישו את התוכניות הכי נוצצות של "ערוץ החיים הטובים". עדיין, אנחנו – הנשים, איכשהו עוד לא באמת הצטרפנו לחגיגה. אז מה עוצר אותנו? מה מונע מאיתנו להיכנס גם אל תוך העולם הזה ולנפץ את תקרת השלג?
3 צפייה בגלריה
שרון איילון
שרון איילון
"הילדים עקפו אותי בסיבוב". שרון איילון
(צילום: מתוך אלבום פרטי)
"חופשת סקי טובה היא חופשה שטסים אליה בחבורה, ורוב הנשים מעדיפות לבלות את החופשות הקבוצתיות שלהן בבטן-גב", שרון איילון (כן, אם תצעקו "קחי אותי שרון" היא כנראה תסתובב) מנסה לספק הסבר משלה. "אבל הקסם בחופשת סקי הוא העובדה שכל אחד בוחר לעצמו את המינונים. אז למרות שמדובר בחופשה אקטיבית, אפשר למצוא בה גם זמן לנוח, לטבול בספא, לאכול טוב ולבלות. אין סיבה שלא נראה יותר ויותר נשים על המסלולים".
איך התחיל הרומן שלך עם השלג? "אני בחורה אוטודידקטית. הייתי בערך בת 20 כשנסעתי לחרמון, לקחתי מגלשיים ופשוט ירדתי את ההר. זה הרגיש לי כל כך נוח וטבעי, שהחלטתי לנסות גם את הסנובורד, שם לצערי זה נגמר אחרת. אז הבנתי שאולי בכל זאת כדאי לקחת הדרכה וגם שאולי עדיף שאשאר עם המגלשיים".
עם מי בדרך כלל את טסה לגלוש? "זה מה שכיף, שכל הרכב מביא איתו סוג שונה של חופשה. כשטסתי עם החבר'ה לפסטיבל ה-SKIDEALWEEK זאת הייתה חופשה מטורפת שהחזירה אותי לגיל 20. מסיבות, הופעות, גלישה. באמת חוויה של טירוף מוחלט. וכשטסתי עם המשפחה הייתה לנו חוויית גיבוש מדהימה. בילינו זמן איכות יחד והילדים כמובן עקפו אותי בסיבוב כבר ביום השלישי".
מה תגידי לכל מי שחוששת לצאת לחופשת סקי? "מה יש לחשוש? לובשים שני זוגות כפפות ומחממי ידיים, בוחרים במסלולים המתאימים לרמה שלכם ולא חייבים לנצל כל רגע בחופשה בגלישה. כדאי לשמור על מינון שמתאים לכם. זה מה שהופך את החופשה הזאת לחוויה שרוצים לחזור עליה כל שנה מחדש".
3 צפייה בגלריה
שאלה מרקורה
שאלה מרקורה
הנה הרומנטיקה. שאלה מרקורה
(צילום: עדן רם)
יחד עם תקרת הזכוכית - החלטנו לנפץ לכן עוד כמה מיתוסים לגבי חופשת סקי:
חופשת סקי היא לחובבי אקסטרים בלבד לימודי הגלישה מתחילים במדרונות מאוד מתונים ולרוב גם במתחמי לימוד מגודרים, ומשם ממשיכים בהדרגה למסלולים ברמות המתאימות לך. אל תצפי ואל תדאגי, חוויית הגלישה הראשונה שלך לא תכלול קפיצות באוויר, מסלולים שחורים ופעלולי פאודר.
לא בטוחה שאוכל להתמודד עם הקור אל תתני לטמפרטורה להדאיג אותך – האנרגיות שהגוף משקיע בגלישה יחממו אותך ברגע, ואיתן גם החליפה, הכפפות, הבאף וכל יתר האביזרים שתדאגי להצטייד בהם כדי לא לתת לקור לעמוד בינך לבין הפאן. אם תבחרי בחופשה בחודשים מרץ-אפריל תיהני מטמפרטורות נוחות יותר ופחות דאגות בעניין הקור.
לגלוש? אני יותר בחורה של שופינג וספא אז זהו, שאת ממש לא חייבת לעלות עם הרכבל הראשון ולרדת עם האחרון. את בוחרת כמה להשקיע בגלישה, ואת שאר הזמן את מוזמנת להשקיע בפינוקים. כמעט בכל אתר גלישה תוכלי למצוא חנויות בוטיק. חלק מהאתרים הם למעשה עיירות דיוטי פרי שלמות ללא מיסים, וכמעט בכל מלון תחכה לך חוויית ספא (חמאם, סאונה, מסאז', טיפולי בריאות, חדרי מינרלים בריכות מחוממות ועוד).
3 צפייה בגלריה
לא רק סקי
לא רק סקי
לא רק סקי
(צילום: עדן רם)
חופשת סקי זוגית? איפה הרומנטיקה? כשאת חושבת על חופשה רומנטית את מיד מדמיינת את מגדל אייפל מואר בחשיכה או את הכרמים של טוסקנה בשמש המלטפת. אבל עיירות הסקי הן סצנה רומנטית שאין לה תחרות: מבני עץ ציוריים, אח בוערת, ארובות מעשנות, נופים בתוליים, מסעדות על קצה ההר והרבה יין חם. הכי רומנטי שיש.
בחופשת בנות אני רק רוצה לרקוד סצנת האפר'ה סקי (או בתרגום מצרפתית "אחרי הסקי") היא חלק בלתי נפרד מחופשת הסקי. בכל אתר שתגיעי אליו תמצאי מסיבות פרועות שמתחילות כבר מהצהריים, מסעדות טובות, ברים מקומיים, הופעות חיות ומה לא. אז תתחילי לעבוד על הצעדים שלך, כי בהחלט יהיה לך איפה לרקוד.

בשיתוף SkiDeal