בשיתוף SkiDeal
חופשות סקי הן כבר מזמן לא עניין לעשירים בלבד. בשנים האחרונות, הבילוי המושלג הפך לחופשה פופולרית, קלאסית, כמעט מיינסטרימית. ובכל זאת, זו חופשה שמחייבת קצת יותר תכנון והבנה מעוד סופ"ש באירופה. אם זו הפעם הראשונה שלכם על השלג - באנו להרגיע. אספנו את השאלות הכי מציקות והכנו עבורכם מסמך חובה לקראת סגירת החופשה.
3 צפייה בגלריה
סקידיל skideal
סקידיל skideal
מזחלות שלג. בנסקו
(צילום: עדן רם)

לאיזה גיל מתאימה חופשת סקי?

לגלישת סקי וסנובורד אין גיל. הקייטנות באתרי הסקי מבטיחות הדרכות מקצועיות לילדים (חלקן אפילו בעברית), כך שלפעמים באותו מסלול תוכלו לראות ילדים בני ארבע, ולצידם גולשים ותיקים בני 70 ומעלה, שהבינו שאף פעם לא מאוחר מדי ליהנות מהאדרנלין ושהגיל הוא לא מכשול.

כמה חשוב להיות בכושר?

כדי לגלוש סקי או סנובורד לא באמת חייבים להחזיק במינוי לחדר הכושר או לטפח שרירים. אם תרצו להקל על עצמכם, תוכלו לחזק קצת את שרירי הרגליים בימים שלפני החופשה, וחשוב להקפיד על מתיחות בסוף כל יום גלישה כדי לא להמשיך ליום המחרת עם שרירים תפוסים ממאמץ.

איך לומדים לגלוש?

יש תופעה כזאת: משקיעים במלון טוב, במעיל יפה, בגוגלס צבעוניים, אבל מדלגים על הדרכה. אז אם תשאלו אותנו, מגלשיים זה לא אופניים. לא באמת כדאי פשוט לעלות עליהם ולנסות את מזלכם. בכל אתר סקי תוכלו למצוא בית ספר לגלישה עם הדרכות קבוצתיות או פרטיות שיעזרו לכם לחזק את הבסיס ולהבין את הטכניקה. בדרך כלל, ההדרכות הן יומיות, נמשכות בין 2-4 שעות והמחירים כמעט תמיד זולים משמעותית בהזמנה מראש.

כמה זה עולה?

בעבר חופשת סקי הייתה נחלתם של עשירים בלבד. אבל היום יש מגוון עצום של חופשות סקי באתרים שונים, במלונות שונים, בתאריכים שונים וכמובן - במחירים שונים. הנה כמה דוגמאות: סופ"ש בבנסקו שבבולגריה יעלה מ-749€, וחופשת ראשון-חמישי בגודאורי, גיאורגיה תעלה מ-799€ לחופשה הכוללת טיסות, לינה, העברות, סקי פס, ציוד ולעיתים גם ארוחות. מי שרוצה להוזיל את החופשה אפילו יותר, יכול לשריין חופשה כבר בחודשי הקיץ ולחסוך בין 50-200 אירו, או להזמין חופשה לסוף מרץ-תחילת אפריל וליהנות מחיסכון דומה ומניצול מקסימלי של חופשת הפסח.
3 צפייה בגלריה
סקידיל skideal
סקידיל skideal
אין גיל לשלג. קייטנת סקי
(צילום: עדן רם)

איך מתמודדים עם הקור?

מי שכבר גלש יידע להגיד לכם שאם מתלבשים טוב, זה מרגיש כמו חורף בירושלים. דאגו להצטייד בבגדים תרמיים, בגרביים טובות, כפפות וחליפת גלישה עמידה ברוחות וקור. לזה תצטרף העובדה שהאנרגיות שהגוף משקיע בגלישה יחממו אתכם ברגע, וקערת גולאש טובה או כוס יין חם הם תמיד פתרון טוב.

איך בוחרים אתר?

בטח כבר שמעתם על האתרים הגדולים עם השם הכי מוכר וקיבלתם המלצות על מרחבי הגלישה הכי מסעירים. אבל האמת היא שבחופשת הסקי הראשונה שלכם, תצטרכו רק כמה מסלולים ידידותיים שיאפשרו לכם ללמוד את השלג, להתחבר לעניין ולתרגל את הטכניקה. אז חסכו לעצמכם את עלויות האתרים הגדולים ובחרו אתר קטן וצנוע שמבטיח מדריכים מקצועיים ומגוון מסלולים שיתאימו להתנסות ראשונה על השלג.

איפה ישנים באתרי סקי?

בעיירות הסקי מציעות מגוון רחב של אפשרויות לינה. תוכלו לבחור בין מלונות דירות עם דירות מאובזרות במטבח שמאפשר לכם להיות עצמאיים ומספר חדרים גדול המתאים לקבוצות גולשים גדולות, מלונות בוטיק עם מינימום חדרים ומתקנים מפוארים כמו מסעדות שף, מרתפי יינות, מרכזי ספא וברי קוקטיילים, לינה ב"שלה" - סוג של צימר יפהפה, מלונות 3 כוכבים מצוינים, או מלונות 5 כוכבים נוצצים.

למה כדאי לשים לב כשסוגרים מלון?

חשוב מאוד לוודא שהמלון שלכם נמצא קרוב למעליות ולמסלולים ואם אפשר, בחרו במלון עם גישת Ski-In/Ski-Out – כלומר, גלישה ישירה מפתח המלון ועד אליו בחזרה. אחרת, תאלצו לסחוב את המגלשיים או הבורד ברחבי העיירה עד שתגיעו למעלית המיוחלת.
3 צפייה בגלריה
סקידיל skideal
סקידיל skideal
גלישה ישירה מהמלון. לז ארק
(צילום: עדן רם)

חופשת סקי היא רק סקי?

יש מי שהיו מאוד שמחים אם חופשת סקי הייתה רק סקי, אבל התשובה היא לא. המעליות אל מרחבי הגלישה נסגרות בסביבות השעה 16:30 אחר הצהריים ואיתן לאט לאט נסגרת האפשרות לגלוש. זאת הסיבה שעיירות הסקי מספקות מגוון רחב של אטרקציות ובילויים, מרכזי ספא, מרכזי קניות, קזינו, מועדונים, מסעדות, אומגה, מזחלות, טיסה במסוק, ברים, הופעות ועוד.

שבוע זה לא ארוך מדי?

חברות תיירות הסקי מציעות חבילות חופשה גמישות שיכולות להתאים כמעט לכל הרכב ולכל דרישה: חופשת סופ"ש מבטיחה 3 ימי גלישה מלאים ורק יום וחצי חופש מהעבודה, חופשת ראשון-חמישי כוללת 4 ימי גלישה מלאים ונחיתה חזרה לסופ"ש בבית וחופשת שבוע היא 7 ימים של הכול מהכול.

אצטרך לקנות ציוד וביגוד גלישה?

ביגוד וציוד סקי וסנובורד זה עניין לא זול. אם אתם רק בצעדים הראשונים שלכם על השלג ועוד מבררים את החיבור שלכם לעניין, אל תמהרו לקנות. בכל אתר סקי תוכלו למצוא חנויות להשכרת ציוד (מגלשיים, נעלי סקי, מקלות, סנובורד, בוטס וקסדות). בדרך כלל תוכלו לשריין לעצמכם ציוד מלא לשבוע החל מ-69€. בעניין הביגוד, בתור התחלה כדאי לשאול מחברים או לשכור בחנויות הציוד בארץ (חליפה מלאה להשכרה תעלה מ-119 שקל לשבוע), ובהמשך חפשו לעצמכם ביגוד מיד שנייה במצב מעולה - גם ירוק וגם משתלם.

אז איך סוגרים חופשה?

חופשת סקי טובה נשענת על הפרטים הקטנים. אתר המתאים להרכב ולרמת הגלישה שלכם, נחיתה ביעד קרוב לאתר שלא ייאלץ אתכם לבלות שעות על גבי שעות בנסיעה, בחירה במלון טוב במיקום מעולה, ארוחות, ציוד, הדרכות, העברות ואינסוף פרמטרים קטנים שעושים הבדל גדול. כדי לוודא שלא פספסתם כלום, כדאי שתתנו את המשימה למומחים. פנו לחברת תיירות סקי, ודאו שיש מי שמטפל בצרכים שלכם, שמקשיב לבקשות שלכם ועושה הכול כדי להבטיח שהחוויה הראשונה שלכם תהיה תחילתה של התמכרות מופלאה.

בשיתוף SkiDeal