אחרי המסעדות בירושלים, לונדון, פריז וברלין - אסף גרניט ואורי נבון לוקחים את קבוצת מחניודה לאתגר חדש ועתידים לפתוח מלון בוטיק בבניין לשימור בירושלים, שבקומת הבסיס שלו יפעילו מסעדת דגים כשרה ובית קפה.
בחודשים האחרונים מתקיימים השיפוצים בבית מולכו המיתולוגי, אחד הבניינים היפים בשכונת רחביה הירושלמית. השיפוצים מתקרבים לסיום, אולם בקבוצה סירבו למסור את תאריך הצפי לפתיחה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אסף גרניט ואורי נבון
אסף גרניט ואורי נבון
אסף גרניט ואורי נבון. מבעלי קבוצת 'מחניודה'
(צילום: דנה קופל)
2 צפייה בגלריה
בית מולכו
בית מולכו
בית מולכו
כבר תקופה ארוכה שהבניין בלב ירושלים ברחוב רמב"ן 20 נמצא בשיפוץ מסיבי. באוקטובר 2020 אישרה הוועדה המחוזית בעירייה את הקמתו של בית מלון שיתנשא לגובה חמש קומות, 22 חדרי אירוח, ארבע קומות תת-קרקעיות ובית קפה. בוועדה נאמר: "מדובר בתוכנית המהווה אחד מהכלים למימושו של חזון קידום התיירות בירושלים, במטרה לעודד ולתמרץ שימושי אכסון מלונאי בבניינים קיימים ובבניינים שלהם אחוזי בנייה שעדיין לא מומשו, וניתן להוסיף עליהם בנייה".
את הבניין קנתה חברת אביב שני, שלה פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בירושלים. שלום וטל ואריק הוכהאוזר, בעלי המשרד "טל הים אדריכלים בע"מ", משמשים כאדריכלים של הפרויקט. את עיצוב הפנים מבצע סטודיו גד הלפרין. במבנה שתי חזיתות, האחת הפונה לרחוב רמב"ן והשנייה פונה לרחוב אבן גבירול. המבנה הושכר לקבוצת מחניודה לתקופה של יותר מעשר שנים. מה שמפתיע הוא שבפעם הראשונה נכנסת הקבוצה לעסקי המלונאות, והיא זו שתפעיל את מלון הבוטיק.
במבנה שבו יקום המלון פעל עד 1950 קפה רחביה ששימש את תושבי השכונה, אנשי רוח, סופרים וחילונים מרחבי ירושלים. לאחר שבית הקפה נסגר פעלו בו רשתות מסחר שונות ועד לאחרונה פעלה במקום חנות רשת מיסטר זול. באזור רחביה, ובכלל במרכז העיר ירושלים, ישנה תנופה גדולה של ההתחדשות עירונית בכל מה שקשור למתחמי בילוי, מסעדות ואפשרויות תרבות שהעירייה מנסה לקדם. רק בחודש האחרון נפתח בית קפה חדש בכיכר פריז "פריז בכיכר" של קבוצת פומפידו.