בשיתוף רשות הטבע והגנים
האם אתם טיפוסים של קיץ או של חורף? ובכן, גם אם תענו כך וגם אם אחרת, אחרי שתצאו לקמפינג בדרום הארץ בעונת החורף, תהיו חייבים להודות שזוהי ה-עונה, להתמסר למרחבי הטבע בנגב, בערבה ובמדבר יהודה.
אנחנו לא מדברים רק על מספר ימי הגשם הזעום במדבר, אלא בעיקר על הטמפרטורות הנוחות, שמאפשרות טיולים מהנים נטולי זיעה, ובעיקר חוויית קמפינג כיפית. כל מה שצריך הוא סוודר טוב, שק שינה הגון ואוהל. אה, וגם סלפי מנצח – כי בשעה שאתם עושים קומזיץ נעים בלב המדבר, מומלץ לשלוח את כל היופי הזה לחברים שלכם במרכז או בצפון, שבשעה זו בדיוק מסתתרים מהגשם...
ליקטנו עבורכם רעיונות לשישה חניוני לילה מנצחים בדרום. קבלו אותם:

חניון לילה גן לאומי ממשית – החאן הנבטי

חניון הלילה של גן לאומי ממשית נושק לעיר הנבטית הקדומה, הנחשבת לשמורה מבין הערים הנבטיות שנותרו בארץ. זהו אתר מורשת עולמית, ושרידי העיר שבהם תיתקלו, הם מימי הרומאים והביזנטים. האדריכלות כאן מעוררת פליאה, כמו גם רמת השימור הגבוהה של השרידים, שרובם כמעט בני 2,000 שנים.
6 צפייה בגלריה
גן לאומי ממשית חניון לילה
גן לאומי ממשית חניון לילה
גן לאומי ממשית חניון לילה
(צילום: אבי בהרי)
החאן המאובזר והמפנק מציע אוהלי לינה ואירוח גדולי ממדים, זאת בנוסף לאוהלים קבועים ייחודיים ("טוקולים"), מספר ביתני אירוח ומשטחים ללינה תחת כיפת השמים. רק תבעירו מדורה קטנה – ואתם מסודרים. חניון הלילה כולל שירותים ומקלחות חמות, מטבח שדה מאובזר, סככות אוכל, נקודות חשמל, שולחנות וספסלים, מנגלים גדולים, פינות קומזיץ, ברזיות ונקודות הטענה לטלפונים ניידים. תוכלו גם לשכור כאן מזרנים.

חניון לילה חאן בארות

חניון הלילה של חאן בארות נטוע בלב מכתש רמון, הנחשב לממלכת הטיולים האולטימטיבית של חובבי המדבר. כידוע, מכתש רמון הוא הגדול מסוגו בעולם. חניון הלילה חאן בארות נחשב לאחד מחניוני הלילה האהובים בנגב. זאת בזכות מיקומו המנצח, בלב המכתש, כמו גם בשל האווירה המדברית השלווה השוררת בו ורמת האבזור והפינוק שבו.
6 צפייה בגלריה
חניון לילה חאן בארות
חניון לילה חאן בארות
חניון לילה חאן בארות
(צילום: יניב כהן)
במקום צמד אוהלים בדואים גדולים מחוממים, כולל מזרנים, ביתני אירוח מאובזרים ומשטחים / סככות ללינה תחת כיפת השמים. בחניון שירותים ומקלחות חמות, סככות אוכל, שולחנות וספסלים, מנגלים ופינות קומזיץ, נקודות חשמל, כיורים לשטיפת כלים, ברזיות, תאורת שטח ואפשרות לשכור מזרנים ושקי שינה.

חניון לילה שמורת טבע חי-בר יוטבתה

חניון הלילה של שמורת חי-בר יטבתה שוכן במיקום מושלם. מצד אחד, הוא מאפשר למי שנוסעים לחופשה חורפית באילת "לגנוב" עוד יום ולצרוך טבע לנשמה. מצד שני, הוא מספק טבע פראי וטיולים מדבריים גם עבור מי שכלל לא מתכננים לרדת לאילת. וכל זה, בסגנון של ספארי אפריקאי בלב מדבר פוטוגני לעילא. שמורת הטבע המיוחדת, ששטחה כ-32 אלף דונמים, נועדה להשיב אל הטבע בעלי חיים המצויים בסכנת הכחדה, וכן לשמר את גרעיני הרבייה שלהם.
6 צפייה בגלריה
ראמים וקשת בשמי שמורת טבע חי בר יטבתה
ראמים וקשת בשמי שמורת טבע חי בר יטבתה
ראמים וקשת בשמי שמורת טבע חי בר יטבתה
(צילום: זיו וידן, רשות הטבע והגנים)
בחניון הלילה תאורה מלאה, מקלחות, שירותים, ברזיות מים לשתייה, נקודות חשמל, ספסלים ושולחנות פיקניק קבועים וניידים, נקודות לטעינת טלפונים ניידים, פינות לקומזיץ (ניתן לרכוש ערכה במקום), עמדות להדלקת מצלים (מנגלים), מטבח שדה מאובזר ועוד.

חניון לילה גן לאומי הבשור (אשכול)

חניון הלילה של פארק הבשור (אשכול) הוא מרחב שוקק חיים, המצוי בדיוק באמצע הדרך בין דרום מישור החוף לכמה ממסלולי הטיול והאטרקציות היותר מעניינים בצפון ומערב הנגב. זהו נווה מדבר מטופח, שבו אלפי דונמים של מדשאות, פינות המיועדות לפיקניק נעים, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, גבעה שממנה יש תצפיות נוף, ואפילו משחק ששמו "דיסק גולף", שידרוש מכם להתקדם במסלול מוגדר תוך הטלת צלחות מעופפות... וחשוב לא פחות: יש כאן בריכות שכשוך נהדרות, שאי אפשר לסרב להן, גם בחורף.
6 צפייה בגלריה
חניון לילה הבשור
חניון לילה הבשור
חניון לילה גן לאומי הבשור (אשכול)
(צילום: דינה רוזנטל)
חניון הלילה המאובזר ורחב הידיים כולל מקלחות מים חמים, תאי שירותים, ברזיות מים, סככות צל, ספסלים ושולחנות פיקניק, נקודות להטענת טלפונים ניידים, עצים למדורה, עמדת פויקה, עמדות להדלקת מנגלים, מטבח שדה ועוד. ניתן ללון באוהלים פרטיים שלכם או לשכור אוהל זוגי או משפחתי עם מזרנים.

חניון לילה גם לאומי תל ערד

כה רבים כל כך עוברים ליד האתר הזה בעת שהם יורדים לים המלח, מבלי לעצור, ולו לרגע, כדי לחקור את אחד התלים המיוחדים בארץ כולה. בגן לאומי תל ערד התגלו שרידים מרשימים של עיר כנענית מבוצרת, כמו גם מפעל מים קדום ורחב ידיים, מצודות מימי מלכי יהודה ואף שרידי מקדש יהודאי. כל זאת, לצד נוף מרשים הניבט מראש התל והאווירה ההיסטורית השורה על הכל.
6 צפייה בגלריה
תל ערד
תל ערד
תל ערד
(צילום: אבי בהרי)
כאן גם מציעים לכם לינת קמפינג מקורית, במתחם "החאן הכנעני" המפנק. חניון הלילה כולל תאורה מלאה, מקלחות ושירותים, ברזיות וקולרים, נקודות חשמל, ספסלים ושולחנות פיקניק קבועים וניידים, נקודות לטעינת טלפונים ניידים, פינות לקומזיץ (ניתן לרכוש ערכה במקום), עמדות להדלקת מנגלים, מטבח שדה מאובזר ועוד.

חניון לילה גן לאומי מצדה מערב

אחד מחניוני הלילה האהובים בישראל משתרע למרגלות ההר שהפך לסמל, ומציע אווירה גדושה בהשראה היסטורית. הוסיפו לכך גם את החיזיון האורקולי החדש והמסעיר שנחנך כאן לפני שנים ספורות ("מצדה – משקיעה לזריחה"), וקיבלתם חוויית קמפינג מלהיבה במיוחד.
6 צפייה בגלריה
חניון לילה מצדה
חניון לילה מצדה
חניון לילה מצדה
(צילום:אבי בהרי)
בחניון הלילה המאובזר תמצאו שירותים ומקלחות, מטבח שדה, תאורה מלאה, ברזיות מים לשתייה, עמדות להדלקת מנגלים גדולים, פינות לקומזיץ (ניתן לרכוש ערכה במקום), ספסלים ושולחנות קבועים וניידים, נקודות חשמל, תאים לטעינת טלפונים ניידים ועוד. כאן ניתן ללון באוהלים פרטיים או באוהלים קבועים גדולים עם מזרנים (מחוממים בחורף).

בשיתוף רשות הטבע והגנים