בשיתוף שיחור
חופשה על שני גלגלים יכולה להיות תענוג נדיר, אם יודעים היכן וכיצד ליהנות ממנה. למשל, היא לא צריכה להתחיל בתכנון ברמה של מבצע צבאי, או אימוני כושר מפרכים; אתם נוסעים לנופש ולא לגיבוש. ואכן, גם אנשים שרוכבים רק פה ושם ישמחו לגלות שבכל עיר שמכבדת את עצמה ישנם שבילי אופניים וכמובן – שלל זוגות אופניים להשכיר.
6 צפייה בגלריה
אין עוד עיר ביבשת בה יש תשתית שבילים כל כך טובה - אמסטרדם
אין עוד עיר ביבשת בה יש תשתית שבילים כל כך טובה - אמסטרדם
אין עוד עיר ביבשת בה יש תשתית שבילים כל כך טובה - אמסטרדם
(צילום: shutterstock)
הרבה כסף הושקע בתשתיות הללו, כדי לצמצם זיהום אוויר ולפתור בעיות חניה עבור המקומיים – ועתה מוזמנים גם התיירים ליהנות מן הפירות ולהסתובב בעיר בניחותא בלי להוציא כסף על מוניות ורכבות תחתיות. לצד פלטפורמות הקורקינטים והאופניים של חברות כבירד, ליים, מובייק, אופו ואחרות, לפניכם אפשרויות הרכיבה בכמה מיעדי התיירות הגדולים ביותר:

השכרת אופניים בפריז: 370 ק"מ של שבילי אופניים

רכיבה היא דרך נהדרת לראות את העיר ולהרגיש אותה, במיוחד לאור העובדה שרובה מישורית. השכרת אופניים בפריז הפכה זמינה להפליא בשל הצלחתה הכבירה של מערכת השכרת האופניים שהקימה העירייה, Velib שמה (שילוב של Vlo - אופניים, ו-Libert - חופש). המערכת מציעה כ-30 אלף זוגות אופניים אפורים ופשוטים, אך מלאי שיק צרפתי (ובעלי שלושה הילוכים), בכ-2,000 תחנות הפרושות ברחבי העיר (תחנה כל 300 מטר בקירוב). מפות של התחנות בעיר זמינות בכל קיוסק.
6 צפייה בגלריה
פריז: 370 ק"מ של שבילי אופניים
פריז: 370 ק"מ של שבילי אופניים
פריז: 370 ק"מ של שבילי אופניים
(צילום: shutterstock)
כדי לשכור זוג אופניים צריך להעביר כרטיס אשראי בעמוד החכם המותקן בתחנה, המתקשר עם המשתמש בשמונה שפות, בהן אנגלית. ניתן לרכוש מנוי יומי או שבועי (לתושבי פריז מוצע גם מנוי שנתי), ובתמורה תקבלו קוד אישי שניתן להזין בכל תחנה כדי לשחרר זוג אופניים.
המחיר שישולם נקבע בנקודת ההחזרה, על פי משך הזמן שעבר - מחצית השעה הראשונה היא ללא תשלום, ולאחר מכן משלמים דמי שכירות. פרטים נוספים באתר השירות www.velib.paris.fr.
אם אתם טיפוסים רומנטיים במיוחד, תוכלו לרכב ברוגע לאורך נהר הסיין. כדי לתפוס שתי ציפורים ברכיבה אחת - לראות כמה מאתרי העיר המרכזיים ולשרוף את הקלוריות של הקרואסון מארוחת הבוקר תוכלו לצאת לרכיבה רצינית יותר בעזרת אחת מהחברות המקומיות העורכות סיורים דו-גלגליים ברחבי העיר.
מרבית החברות מקיימות סיורים בכארבעה מסלולים שונים, הנמשכים שלוש שעות כל אחד, בשעות היום או בשעות הערב. אחת החברות המרכזיות הפועלות בעיר היא Paris a Velo c'est Sympa.

השכרת אופניים בלונדון: לדווש בין גנים

בעיר יש יותר מ-500 ק"מ של שבילי אופניים ומסלולים יעודיים, שיקחו אתכם ממש לכל פינה יפה בעיר ואל כל אטרקציה פופולרית. אך שימו לב שעדיין מדובר בעיר שרוכבים בה בצד שמאל, ועיר סואנת מאוד; מי שלא רוצה להסתכן, יכול תמיד להגביל את רכיבתו לשבילי הפארקים או גדות נהר התמזה ותעלותיו.
6 צפייה בגלריה
יותר מ-500 ק"מ של שבילי אופניים ומסלולים יעודיים - לונדון
יותר מ-500 ק"מ של שבילי אופניים ומסלולים יעודיים - לונדון
יותר מ-500 ק"מ של שבילי אופניים ומסלולים יעודיים - לונדון
(צילום: shutterstock)
שירות האופניים העירוני נקרא Santander Cycles, לאתר.
אך כולם מכירים אותו כ-Boris Bikes, על שם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שקידם את השירות בימיו כראש העיר. המחיר הוא שני פאונד לכל חצי שעה, ואת האופניים צריך להשיב תוך יממה.
שבילי האופניים של גני קנסינגטון, הייד פארק, גרין פארק וסנט ג'יימס פארק מאפשרים נסיעה מנוטינג היל לכיכר טרפלגר ולבתי הפרלמנט, תוך חציית כבישים בודדים. גם הגדה הדרומית של התמזה מאפשרת נסיעה נעימה לאורך הנהר. יש לדעת כי החוק האנגלי מחייב חבישת קסדה בעת הרכיבה, ושימוש במחזירי אור בשעות הלילה. וכמובן זכרו שרכיבה על הכביש תיעשה תמיד בצד שמאל שלו, בניגוד לאינסטינקטים הישראליים.
אחת החברות הגדולות להשכרת אופניים, שגם עורכת סיורי רכיבה מאורגנים למבוגרים ולילדים, היא The London Bicycle הממוקמת ב-1a Gabriels Wharf, 56 Upper Ground.

השכרת אופניים בברלין: חצי מיליון מדוושים

בבירת גרמניה יש מאות אלפי רוכבי אופניים שמשתמשים בהם ככלי תחבורה עיקרי, בזכות שבילי אופניים מסודרים ונוחים ביותר שמצויים כמעט בכל רחוב. כמו כן, תמצאו בקלות עמדות השכרה של מותגים גדולים כנקסטבייק, ליים וג'אמפ.

השכרת אופניים בניו יורק: פינוק בפארקים, אתגר בכבישים

שבילי האופניים בסנטרל פארק, בבאטרי פארק, בהדסון ריבר פארק ובפורט טיירון פארק מאפשרים נסיעה מענגת בשטחים ירוקים. שביל אופניים מחבר בין באטרי פארק בדרום האי לרחוב 59 מזרח, ומאפשר תצפית מרהיבה על העיר. ומה לגבי הכבישים? אל תשכחו שזו עדיין ניו יורק: היזהרו מאוד כשאתם רוכבים והיצמדו לשוליים, שלא יגלח אתכם איזה נהג מונית.
6 צפייה בגלריה
שבילי האופניים בסנטרל פארק
שבילי האופניים בסנטרל פארק
שבילי האופניים בסנטרל פארק
(צילום: shutterstock)
אפשר לשכור אופניים בכמה מוקדים בעיר. חנות להשכרת אופניים, שגם עורכת סיורי רכיבה מאורגנים למבוגרים ולילדים, היא Central Park Bike Rental הממוקמת ברחוב 57 מערב מספר 15, בין השדרה השמינית והתשיעית. עוד שירותי השכרה פופולריים שמוציאים סיורים מוצלחים הם Blazing Saddles, ו-Unlimited Biking . וכמובן, לא תתקשו למצוא עמדות להשכרת אופניים חשמליים, קורקינטים ואחרים תחת בירד, ליים ויתר המתחרות.

השכרת אופניים בברצלונה: משלוח עד אליך

ברחבי ברצלונה תבחינו באלפי זוגות אופניים בצבעי אדום-לבן, שמיועדים להשכרה ומפוזרים בעשרות תחנות בעיר. לרוע המזל, המערכת מיועדת למקומיים בלבד ולא לתיירים. אך אל דאגה, יש גם חברות המשכירות אופניים לתיירים. למשל, Barcelona by bike מציעה סיורים מודרכים לקבוצות של עד 20 רוכבים וחברת Bike rental Barcelona פשוט תגיע אליכם עם זוג אופניים, כדי שלא תצטרכו לחפש אחד.

השכרת אופניים באמסטרדם: בירת המדוושים של אירופה

אין עוד עיר ביבשת בה יש תשתית שבילים כל כך טובה, גיאוגרפיה שטוחה לגמרי, ושילוב יותר מוצלח בין נהגים ומפדלים עד לרמת הרמזור הבודד. ואולם, גם אם לא מתחשק לכם לרכוב בין הרחובות הציוריים, תוכלו ליהנות משבילי וונדלפארק (VondelPark) - הפארק העירוני המרכזי ששטחו 470 דונם - שמספקים חוויית דיווש נפלאה. בשטחי הפארק אפשר גם לשכור אופניים לילדים או לכמה רוכבים.
6 צפייה בגלריה
אמסטרדם: בירת המדוושים של אירופה
אמסטרדם: בירת המדוושים של אירופה
אמסטרדם: בירת המדוושים של אירופה
(צילום: shutterstock)
תוכלו לשכור אופניים בכמה וכמה סוכנויות בעיר. הסוכנות שנחשבת לטובה ביותר היא MacBike, שלה שלושה סניפים במרכז אמסטרדם: סמוך לליידספליין (2 Weteringsschans), ליד התחנה המרכזית (12Stationsplein) ובאזור כיכר וטרלו (2 Mr. Visserplein). כמו חנויות השכרת אופניים אחרות, הסוכנות מציעה לא רק אופניים אלא גם סיורים מודרכים ברכיבה למעוניינים. עוד שירותים מומלצים הם Star Bike Rentals ו-Mike's Bike שמתמחה בסיורים מקיפים.

השכרת אופניים בווינה: הכי זול, הכי הרבה שבילים

מאוד טבעי לדווש בין האטרקציות התיירותיות בווינה, שבה יותר מ-1,200 קילומטרים של שבילי אופניים, חלקם אפילו אינם באזורים של תנועה ערה. לעירייה יש את שירות Citybike Wien שכולל יותר ממאה עמדות בכל פינה בעיר, בעיקר ליד תחנות הרכבת התחתית. אפשר להירשם באתר השירות
או בתחנות עצמן במחיר של יורו אחד בלבד, ולקחת זוג אופניים כשהשעה הראשונה תמיד בחינם (כל שעה נוספת: יורו אחד). כמו כן, בעיר יש כמה וכמה שירותי סיורים מודרכים, ביניהם Pedal Power ו- Vienna Explorer.
6 צפייה בגלריה
וינה: הכי זול, הכי הרבה שבילים
וינה: הכי זול, הכי הרבה שבילים
וינה: הכי זול, הכי הרבה שבילים
(צילום: shutterstock)
באתר העירייה תוכלו למצוא הסברים מפורטים על כל אפשרויות השכרת האופניים בעיר, סוכנויות המארגנות סיורים, חוקי תנועה חשובים, ואף בתי מלון המעודדים הלנת רוכבי אופניים, ומעניקים שירותים לתיקון אופניים. פרטים נוספים תחת Bicycle Information.
בשיתוף שיחור