בשיתוף SkiDeal
כבר שלוש שנים שגולשי סקי בכל העולם מתגעגעים לשלג. אבל עכשיו, לראשונה מאז שאיום המגפה הוסר כמעט לגמרי, אפשר לחזור לנשום אוויר פסגות מקפיא. את הסגרים, הבידודים והריחוק החברתי - החליפו סוף-סוף תאווה לחיים, לחוויות, לחופשות ולבילויים. הגולשים הצמאים עטים על המסלולים והתחזיות צופות עונת שיא כלל עולמית שתעביר את ענף הסקי מניוטרל לפול גז בבת אחת.
3 צפייה בגלריה
סקי בלז ארק
סקי בלז ארק
מתגעגעים לשלג. לז ארק
(צילום: עדן רם)
גולשים שחופשת הסקי שלהם היא מסורת ארוכת שנים, בחרו בעונה הקרובה לפצות על העונות שחלפו, ושריינו לעצמם מראש שתיים ואפילו שלוש חופשות על השלג. אליהם מצטרפת קהילה שלמה של גולשים חדשים, כאלה שבוחרים לחגוג את החיים ומעוניינים להעז ולהתנסות בחופשה המדוברת, שמצליחה לשלב פינוק, בילוי ואקסטרים.
הביקוש שרק הולך וגדל והצורך לשריין חופשות מראש - כדי לוודא שהפעם בטוח יעלו על המסלולים, צמצם משמעותית את כמות החדרים הזמינים במלונות. בנוסף, תקופת הקורונה גרמה לחברות הטיסה לקחת פחות סיכונים ולהוציא כמות קטנה יותר של טיסות. כך נוצר מצב בו כבר באוקטובר, התפוסה במלונות המבוקשים ביותר באתרים ובטיסות אל היעדים הקרובים ביותר לאתרי הסקי - הולכת ומתמלאת.

איך תיראה עונת הסקי הקרובה?

תשתיות: את השקט המאולץ של העונות החולפות, ניצלו אתרי הסקי כדי להשתדרג. ביותר ויותר אתרים אפשר לראות השקעה אדירה במעליות מהירות וחדשניות, במלונות משופצים, מקומות בילוי חדשים ומתיחות פנים כלליות שיוסיפו לאטרקטיביות האתר.
היעד המוביל: רשימת היעדים שישראלים אוהבים לאהוב כוללת את סלה רונדה האיטלקי – שהוא שילוב של מרחב גלישה גדול במיוחד, נוף עוצר נשימה ועיירות עם ניחוחות וטעמים איטלקיים; את מאיירהופן האוסטרי שמציע חמישה מרחבי גלישה בסקיפס אחד ועיירה מלאת אפשרויות; את בנסקו הבולגרי - שיש בו נוף משתנה, שפע של בילויים ואטרקציות, מלונות מצוינים ובעיקר עלויות נמוכות; ומגוון אתרים צרפתים.
3 צפייה בגלריה
סקי בגודאורי
סקי בגודאורי
היעד הלוהט החדש. גודאורי
(צילום: עדן רם)
אבל היעד החדש שכובש את הישראלים הוא גודאורי הגיאורגי. טיסה של שעתיים בלבד ונסיעה של שעתיים וחצי משדה התעופה לאתר הסקי זה כבר אטרקטיבי. בנוסף, אווירת בוטיק, מלונות מרהיבים, גישת ski in\out כמעט מכל מלון, שפע של אפשרויות בילוי וקולינריה ומחירים כל כך נמוכים שקשה להאמין שזה אמיתי. לכל זה מתווספים 70 ק"מ של מסלולים מטופחים בגבהים משתנים. כל אלה הופכים את גודאורי לאהבה החדשה של הישראלים.
בוחרים בדירות: המחירים הנגישים, ההתאמה לקבוצה גדולה, האפשרות לבשל עצמאית והאינטימיות שהקורונה לימדה את כולנו לאהוב, הפכו את הבחירה בדירות ושאלטים באתרי הסקי לאטרקטיביים יותר ממלונות וקלאבים. את היצע הדירות האטרקטיבי ביותר אפשר למצוא באתרי הסקי בצרפת. בלז ארק 1950 לדוגמה, אפשר למצוא את 1950 Premium village arc - דירות 5 כוכבים עם ספא ושירות קבלה. האתר טין מציע את La taos – דירות יוקרה של יותר מ-50 מ"ר עם כל התנאים הטובים ביותר. באלפ דואז תוכלו ליהנות מ-Residence Daria I nor. ואל טורנס, מהאתרים המבוקשים בצרפת, מציע דירות בכל הרמות ובכל התקציבים.
3 צפייה בגלריה
ואל טורנס
ואל טורנס
דירות לכל רמת מחיר. ואל טורנס
(צילום: עדן רם)
יותר מחופשה אחת: אחרי שלוש שנים של חסך בשלג, העונה הקרובה צפויה להיות בסימן "פיצוי". יותר ויותר גולשים בוחרים לשריין יותר מחופשה אחת בעונה, ולחלוק את החוויה עם הרכבים שונים - חופשת חבר'ה, חופשה זוגית, חופשה משפחתית – לכל אחת מהן יש את הזמן הנכון בשבילה והיתרונות שהיא מביאה איתה.
גיחות קצרות: הרצון לצאת ליותר מחופשה אחת בעונה, הופך את טרנד החופשות הקצרות אטרקטיבי במיוחד. חופשות חמישי-ראשון מציעות ימי גלישה מרוכזים ומצריכות פחות ימי חופש מהעבודה.

לישראלים זה משתלם יותר

הטיסות מתייקרות בעקבות עלייה במחירי הדלק, וחברות התעופה צפויות לעדכן מחירים עם השינוי במחירי הגז. מחירי הסקיפס מתייקרים בעקבות העלייה במחירי חשמל המעליות, המלונות מתייקרים בעקבות האינפלציה באירופה ואיתם גם המזון, האלכוהול והבילויים. אבל בזמן הזה, שער האירו צנח ב-15% אחוזים ועומד על ערך האירו-שקל הנמוך ביותר שהיה בעשור האחרון. מי שמצליח לזהות את ההזדמנות, יודע שלמרות העלייה הכללית של המחירים, הירידה בשער האירו שומרת על מחירי חופשות הסקי זמינים ונוחים בתרגום מאירו לשקל. כך יוצא שלנו הישראלים, הכי משתלם לגלוש.
בשיתוף SkiDeal