בשיתוף Skywell ישראל
האביב בעיצומו, מזג האוויר עדיין נעים, הכל מסביב ירוק ופורח, וזה בדיוק הזמן לצאת לטיול ברחבי ישראל. הדרישות: לבלות - אבל לא לקרוע את הכיס, ליהנות מהאוכל הכי טוב שיש - אבל שלא יתפלצנו עלינו, ולנסוע במכונית חשמלית שלא מזהמת את האוויר - בלי למכור כליה.
סדרת כתבות חדשה בהנחיית בלוגר הטיולים עמית בחובר תיקח אתכם למקומות הכי מיוחדים ושווים ברחבי ישראל.
והפעם: מאגר גלעד. שעה נסיעה מתל אביב וקיבלתם טיול קליל ופיקניק קסום בנוף פסטורלי ושליו, שיגרום לעוקבי האינסטגרם שלכם לחשוב שאתם נמצאים בטוסקנה. וכל זה – בחינם. צפו בטיול של עמית בחובר בכתבת הווידיאו בראש העמוד.

טיול למאגר גלעד

מה לכתוב בוויז: עין פרחה
מאגר גלעד חבוי בין הגבעות המוריקות של רמות מנשה. מי הגשמים הנקווים במקום במהלך החורף, יוצרים אגם גדול טבעי, והתוצאה היא פיסת נוף שנראית לא פחות מרהיבה מנופי טוסקנה.
התקופה הזו של תחילת האביב, היא הזמן האידיאלי לטייל במקום, כשהגבעות מכוסות במרבדים ירוקים, הפריחות מרהיבות והמאגר מלא בגשמי חורף ובבעלי חיים כמו צבי מים וברווזים ששוחים בו. מדובר במקום שליו ופסטורלי ולא עמוס במבקרים. אפילו בסופי שבוע יש סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם לגמרי לבד, בעיקר בשעות הבוקר.
אפשר לבחור בין כמה מסלולי טיול, ארוכים וקצרים, ולסיים אותם בטבילה במאגר (זהירות! המים עמוקים) ובפיקניק רומנטי או משפחתי על גדות האגם, שיספק לכם תמונות משגעות לאינסטגרם.
4 צפייה בגלריה
טוסקנה במרחק שעה מת"א: הכירו את מאגר גלעד
טוסקנה במרחק שעה מת"א: הכירו את מאגר גלעד
טוסקנה במרחק שעה מת"א: הכירו את מאגר גלעד
(צילום: אסף אושי)
לטיול קצר שכולל הקפה מעגלית של המאגר מומלץ להחנות את הרכב בעין פרחה וללכת כמה מטרים בדרך עפר. למסלולי טיולים ארוכים יותר מומלץ להחנות את הרכב בחניון אורן זמיר או יופ ווסטרוויל.
כך תעבירו את הדרך בסטייל: עם רכב פנאי משפחתי מוגבה (קרוסאובר) תוכלו להגיע מטרים ספורים סמוך למאגר, ואם יש לכם רכב חשמלי שלא מזהם – הרווחתם נסיעה ירוקה ושקטה.
4 צפייה בגלריה
טוסקנה במרחק שעה מת"א: הכירו את מאגר גלעד
טוסקנה במרחק שעה מת"א: הכירו את מאגר גלעד
כיוון שמדובר במאגר טבעי של מי גשמים שמתאדים לקראת הקיץ, חשוב לבדוק לפני ההגעה מה מצב המאגר.
(צילום: אסף אושי)
טיפים: אין הרבה צל במקום, לכן אם אתם מתכננים לעשות פיקניק או לפתוח פק"ל קפה, רצוי להצטייד בצילייה או בשמשייה. אל תשכחו לנקות אחריכם את הפסולת.
שימו לב שיש שני מאגרים במקום - השמאלי נקרא מאגר רז והוא מאגר של מי קולחין. המאגר הימני (מכיוון מזרח) הוא מאגר מי הגשמים גלעד וניתן לטבול בו.
כיוון שמדובר במאגר טבעי של מי גשמים שמתאדים לקראת הקיץ, חשוב לבדוק לפני ההגעה מה מצב המאגר. אפשר להתעדכן גם בפייסבוק #מאגר גלעד נחל רז.
איפה אוכלים בלי לקרוע את הכיס? באזור רמות מנשה, בת שלמה וקיבוץ דליה יש כמה פוד טראקס ועגלות קפה מומלצים במחיר שווה לכל כיס.
מה עושים עם הילדים? מרבדי הפריחה המרהיבים במאגר גלעד ובאזור רמות מנשה בכלל בתקופת האביב, הן הזדמנות מצוינת לעשות לילדים היכרות עם עולם הפרחים. פרחים הם דרך נפלאה ללמד את הפעוטות והקטנים על המחזוריות שבטבע ועל עונות השנה.
תתפלאו לגלות כמה הילדים יאהבו טיולי פריחות, כיוון שהם מערבים את כל החושים. טיול בעקבות הפרחים ילמד אותם להיות קשובים לרחשי הטבע - לציוץ הציפורים, לפכפוך המים ולזמזום הדבורים.
4 צפייה בגלריה
הצטיידו במגדיר פרחים, הפריחה ברמות מנשה
הצטיידו במגדיר פרחים, הפריחה ברמות מנשה
הצטיידו במגדיר פרחים, הפריחה ברמות מנשה
(צילום: מונט גלפז)
אזור רמות מנשה התברך במגוון מרהיב של פריחות אביב (פרגים, חרציות, סביונים, תורמוסים ועוד), ואחת הפעילויות המהנות לילדים היא לזהות את זני הפרחים השונים. לשם כך, הצטיידו במגדיר פרחים שמתאים לילדים (ניתן למצוא גם אונליין) וצאו למסע בלשי בעקבות הפרחים.
בדרך לטיול תוכלו לשמוע פלייליסטים שמוקדשים לפרחים (חפשו ביוטיוב: שירי פרחים), ולקרוא ספרים על פרחים ועל פריחות. כמה ספרים מומלצים הם "יומן המסע של אגי והורטי לפרחי ארץ ישראל" מאת בלהה פישר, "פרחי אגדה" מאת עמוס בר, "מוזיאון הצמחים" מאת קייטי סקוט וקאתי ויליס ו"בגינה שלי" של קווין הנקס.
בטיול עצמו אפשר לעודד את הילדים להתחבר לפרחים על ידי התבוננות, הקשבה, צילום, ציור והכנת פרח DIY מנייר קרפ (חפשו בגוגל "פעילויות פרחים לילדים"). חשוב להזכיר לילדים שאת פרחי הבר לא קוטפים, רק מתבוננים בהם.
צפו בטיול של עמית בחובר בכתבת הווידאו בראש העמוד.
בשיתוף Skywell ישראל