1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: Shutterstock)
חברת אל על "שומרת" על מקומה כאחת החברות הגרועות בקרב חברות התעופה הגלובליות בכל הקשור לדיוק מבצעי. כך עולה מהדו"ח החדש שמפרסם FlightStats, הגוף שאוסף מידע על חברות תעופה ונמלי תעופה ומפרסם אחת לחודש את הדיוק המבצעי שלהם.
מהדו"ח עולה כי בחודש אוקטובר נמצאה אל על במקום ה-40 מתוך 41 חברות תעופה גלובליות, זאת כאשר רק 65.01% מהטיסות שלה נחתו בזמן ביעד. רק חברת תעופה אחת, טאפ הפורטוגלית, הייתה גרועה יותר והדיוק המבצעי שלה עמד על קרוב ל-60%. כלומר, כ-40% מהטיסות שלה נחתו באיחור. איחור, לפי הדו"ח, נחשב במקרה שמטוס נוחת מעל ל-15 דקות מעבר למועד המתוכנן.
במקום הראשון בדיוק מבצעי בחודש אוקטובר הייתה חברת אירופלוט הרוסית כאשר 90.29% מהטיסות שלה נחתו בזמן. אחריה נמצאות סינגפור איירליינס ש-88.93% מטיסותיה נחתו בזמן ובמקום השלישי חברת קטאר איירליינס ש-87.88% מטיסותיה נחתו בזמן ביעד.
בדיקת הנתונים של אל על מתחילת השנה מראה תמונה לא יותר טובה. למעט חודש ינואר 2019 שבו אל על ניצבה במקום ה-20 מתוך כ-40 חברות ו-77% מטיסותיה נחתו בזמן, בחודש פברואר היא הייתה במקום ה-31, במרץ במקום ה-41, בחודשים אפריל-יוני במקום ה-40, ביולי במקום ה-41 ובאוגוסט ובספטמבר במקום ה-39. כאמור, מתוך 41 חברות.
אינפו
אינפו
חברת FlightStats נחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתונים בזמן אמת של חברות התעופה ברחבי העולם. הדו"ח החודשי שלה סוקר מאות חברות תעופה ברחבי העולם ומחלק אותן לקטגוריות בהתאם לפעילותן, כגון חברות גלובליות, חברות מקומיות, חברות לואו-קוסט ועוד.
חברת אל על נמצאת בקטגוריה של חברות התעופה הגלובליות, הכוללת כ-43-41 מחברות התעופה שטסות ליעדים רבים ברחבי העולם ובהן חברות תעופה אמריקניות כמו יונייטד, דלתא ואייר קנדה, חברות אירופאיות כמו בריטיש איירווייז, איבריה, לופטהנזה וסוויס, וכן חברות תעופה מובילות מהמזרח כמו קתאי פסיפיק, ג'פאן איירליינס, סינגפור איירליינס וקוואנטס.