2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת לופטהנזה
מטוס של חברת לופטהנזה
מטוס של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
דיילי חברת התעופה הגדולה באירופה לופטהנזה, וכן דיילי חברות ג'רמנווינגס וסאן אקספרס, צפויים לפתוח מחר (יום ד') בשביתה בת 48 שעות, זאת על פי הנחיית האיגוד המקצועי שלהם ובעקבות אי היענות הנהלת החברה לדרישה להעלות את שכרם ולשפר את תנאי עבודתם. אם השביתה תצא לפועל מאות טיסות עלולות להתבטל.
השביתה תחל מחר בשעה 23:00 ותימשך עד ליום שישי באותה השעה. על פי האיגוד המקצועי UFO CABIN CREW, השביתה תשפיע על כל הטיסות של החברה שאמורות להמריא מנמלי תעופה בגרמניה.
2 צפייה בגלריה
דיילת מטוס לופטהנזה
דיילת מטוס לופטהנזה
דיילת של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
בשלב זה עדיין לא ברור אם השביתה תכלול את כל הטיסות או רק חלק מהן. גם לא ברור אם (במקרה ומדובר בשביתה חלקית) השביתה תכלול גם טיסות לישראל וממנה. יחד עם זאת ברור שגם אם השביתה לא תכלול את הטיסות מישראל, היא עשויה להשפיע על הנוסעים הישראלים שטסים למינכן ולברלין ומשם ליעדי המשך באירופה, בצפון אמריקה וביעדים אחרים.
במטה החברה עובדים על יצירת לוח טיסות חלופי שבו יקדימו טיסות או יעבירו נוסעים לחברות אחרות בקבוצה ורק אז ניתן יהיה לדעת את היקף הפגיעה בנוסעים.
יצוין כי לפני שבועיים פתחו דיילים בחברות בת של לופטהנזה בשביתת אזהרה בת יום אחד, דבר שגרם לביטולים של עשרות טיסות. מיד לאחר מכן הציעה הנהלת החברה תוספת של 2 אחוזים לשכר העובדים והשביתה הכללית בחברת האם נדחתה. אולם, מאז לא התקיימו כל דיונים בין האיגוד המקצועי לבין הנהלת החברה ובאיגוד טוענים כי החברה מעלמת מהם.
חברת לופטהנזה הביעה הבוקר התנצלות בפני הנוסעים שיושפעו מהשביתה, אם זו תצא לפעול. הנהלת החברה הוסיפה כי היא דוחה את איומי השביתה של העובדים והודיעה כי היא בוחנת צעדים חוקיים כדי למנוע אותה.