בשיתוף שיחור
דובאי העצומה מלאה בכל טוב, אבל אי אפשר לבקר בה בלי לעשות כבוד לסמלים שלה - חדשים ועתיקים כאחד. בין אם תכננתם חופשה משפחתית בדובאי, סוף שבוע או בר/בת מצווה, כנראה שתגיעו אל שבעת הפלאים של העיר - ומדריך זה יבטיח שתוציאו מהם את המקסימום בלי לבזבז זמן, כסף ועצבים.

1. בורג' ח'ליפה

כולם מכירים את גורד השחקים המפורסם, המגדל הגבוה ביותר בעולם המתנשא ל-830 מ', בנייתו נמשכה שש שנים ועלתה יותר ממיליארד דולר וחצי. ממרפסות התצפית המבוקשות, דרך ועד לאקווריום העירוני בתוכו - אף ביקור בעיר אינו שלם בלעדיו.
טיפ לישראלים: הזמן הכי טוב להגיע הוא מוקדם בבוקר; המתחם פתוח 24 שעות ביממה, ושעות השיא הן מארבע אחה"צ ועד שבע בערב; פשוט הרבה אנשים רוצים לראות את השקיעה מקצה המגדל. מי שיגיע בין תשע לעשר בבוקר יוכל ליהנות מהנוף גם בלי להידחק בין המוני מבקרים, וכמובן לצלם בניחותא.
6 צפייה בגלריה
בורג' ח'ליפה
בורג' ח'ליפה
בורג' ח'ליפה
(צילום: ShutterStock)
ולמהדרין: הכי כדאי להגיע ממש לפני הזריחה, ולראות את השמש שוטפת את דובאי ואיך כל המגדלים נדלקים באור מוזהב; שווה לקום מוקדם בשביל חוויה כזו, מחזה של פעם בחיים. בנוסף, תצפיות בורג' ח'ליפה אינן רק קטע של תיירים; אמירתים רבים עולים אליהן ומדובר בנקודה פופולרית לרגיעה והשראה.
נסו להתחיל שיחה עם המקומיים, ושאלו אותם "מה אתם הכי אוהבים בדובאי". התשובות יפתיעו אתכם. אחרי שסיימתם לבקר במבנה המרשים, אל תשכחו לעבור במזרקות דובאי שבאגם המלאכותי מתחתיו; מעבר להזדמנות לצילומים יפים, מפעם לפעם יש מופעים ואירועים בטיילת סביבן.

2. בורג' אל ערב

המלון המפורסם ביותר בעיר שהפך לאחד מסמליה, בזכות עיצובו המיוחד שמשלב יוקרה מתקדמת וצללית של סירת מפרש מסורתית. המלון מקבל מבקרים שנהנים מהארכיטקטורה הפנימית המיוחדת, המסעדות המשובחות שלו, התצפית ממנו ומופעי התאורה שנערכים עליו בלילות. לא הרבה אנשים נשארים לישון במקום; מדובר באחד המלונות הכי יקרים בעולם.
טיפ לישראלים: אל תפספסו את מסעדת הדגים אל מחארה; במרכזה אקווריום כה גדול שנראה שאתם אוכלים מתחת לפני הים. מבקרי מסעדות ממליצים על הלובסטר, שמוגש ברוטב קרמי של הדרים וטרגון.

3. מסגרת דובאי

אלו הם שני מגדלים של 150 מ' המחוברים ביניהם בגשר אחיד, שנותנים צורה של מסגרת. כל מבקר בעיר נוהג לעלות לקומה העליונה ולצלם אותה מהגשר, ממנו אפשר לראות היטב את חלקיה הישנים והחדשים.
6 צפייה בגלריה
מסגרת דובאי
מסגרת דובאי
מסגרת דובאי
(צילום: shutterstock)
טיפ לישראלים: במקום פועל מוזיאון קטן שמציג את התפתחותה של העיר ברמה הארכיטקטונית. השעות הכי מבוקשות לביקור במקום הן הזריחה והשקיעה, אך לרוב מבקרים מגיעים אליה בסוף השבוע. הימים שלישי ורביעי הם בדרך כלל הכי נינוחים במתחם מבחינת עומס.

4. הגן הזוהר של דובאי

יותר מ-500 אמנים תרמו יצירות מיוחדות למתחם זה, המלא פסלים שזורחים באור יקרות עם רדת הליל. בין השאר תמצאו שם פסלים שמייצגים אגדות, חיות ים, מקומות ועוד. במקום ישנה תצוגה גדולה של דינוזאורים רובוטיים בגודל טבעי, שזוכה אף היא לתאורה מיוחדת בחשכה. בנוסף, לגן יש ביתן אשליות אופטיות - כל מה שצריך כדי להפיק תמונות מהממות לאינסטגרם.
6 צפייה בגלריה
הגן הזוהר של דובאי
הגן הזוהר של דובאי
הגן הזוהר של דובאי
(צילום: shutterstock)
טיפ לישראלים: כדאי להגיע ממש עם השקיעה, להסתובב לאט ולראות את הגן נדלק סביבכם. הרבה מבקרים מסכימים שזו נקודה טובה לסיים בה יום טיולים עמוס, בהיותה נעימה ושקטה מאוד - פרט לפאה הצפונית של המתחם, שקרובה מדי לאוטוסטרדת שיח זאיד הקולנית.

5. מופע לה פרל

קשה לתאר את המופע הזה, שהוא מהמבוקשים ביותר בעיר - גם קרקס, גם ריקוד, גם מוזיקה וגם פעלולי מים, כלי רכב מיוחדים ואפקטים שלא יביישו הפקות הוליוודיות. כל אלו מוצגים כרקע לאגדה עתיקה מימיה הקדומים של דובאי ככפר דייגים, ושיא המופע פשוט מכשף ביופיו. בהרבה מובנים, לה פרל הוא דובאי עצמה: מפגש בין אגדה מסתורית ומציאות מודרנית מרהיבה.
טיפ לישראלים: אל תאחרו; מי שלא מגיע בזמן יועבר למושבים רחוקים, בהם יפספס את מלוא עוצמת החוויה. לפעמים יועברו המאחרים גם למושבים בקרבת הבמה - עוד מקום פחות מומלץ; גם בגלל זווית הראייה וגם בגלל שמופעי המים צפויים להרטיב אתכם. אני יצאתי רטוב כמו מדוזה.

6. איי הדקלים של דובאי

שיא הפאר של העיר הם האיים המלאכותיים שלה, שמלאי שכונות יוקרה ומלונות נוצצים.
6 צפייה בגלריה
איי הדקלים של דובאי
איי הדקלים של דובאי
איי הדקלים של דובאי
(צילום: shutterstock)
טיפ לישראלים: במקום סתם לנסוע בהם ולהסתובב, כדאי קודם כל להציץ בהם מפרספקטיבה אחרת: קחו סיור במסוק או בסירה, ותנו למדריך המקומי להסביר לכם מה מיוחד בפרויקט ההקמה ומה אתם בעצם רואים.

7. רובע בסטקיה העתיק

למרות העיר האימתנית שצמחה סביבו, נותר רובע זה עשיר בקסם אוריינטלי מיוחד, שאפשר להרגיש כשמסתובבים בסמטאות הצרות הנראות כאילו נשלפו מסיפורו של אלאדין. הרובע מתאפיין בארכיטקטורה פונקציונלית נדירה: על הגגות תמצאו מגדלים חלולים שנקראים לוכדי רוח, ועוצבו בימי קדם כדי לאוורר את המבנים.
6 צפייה בגלריה
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
(צילום: shutterstock)

סיכום: איך לא נשארים בחוץ?

קחו בחשבון שחשוב מאוד להזמין כרטיסים לאטרקציות בדובאי מראש בכל הזדמנות; דובאי עדיין פועלת תחת מגבלות קורונה קפדניות, והנהלת כל אטרקציה צריכה לדעת כמה אנשים אמורים להגיע בכל יום פעילות. כך קורה שישראלים רבים מגיעים למוקד אטרקציה כמו בורג' ח'ליפה, אבל לא יכולים להיכנס למתחמים בתוכו משום שלא התארגנו על כרטיס מראש.
בשיתוף שיחור