בשיתוף שיחור
אנחנו הישראלים אוהבים חופשות קיץ: בטן-גב על חופים זהובים, קוקטיילים בבריכה, פארקי מים ואטרקציות רטובות. הקיץ אוטוטו מסתיים אבל זה לא מאוחר מידי – גם החורף מציע שלל חוויות והרפתקאות שלא נופלות מאילו של הקיץ.
נכון, מזג האוויר בחודשי החורף באירופה ובצפון אמריקה הוא הפכפך ולא תמיד צפוי, אבל עם ביגוד מתאים והכנה מוקדמת, תקבלו טיול נינוח ורגוע, בלי התורים, ההמולה והאתרים המפוצצים עד אפס מקום.
7 צפייה בגלריה
עיירת הסקי אישגל
עיירת הסקי אישגל
עיירת הסקי אישגל
(צילום: GettyImages)
אז מה אפשר לעשות בחודשי החורף ואיך מתכננים חופשת חורף? מומחי שיחור לתיירות בינלאומית עוזרים לנו לעשות סדר ולהתארגן על נופש מושלם בחורף. "בעידן של אחרי הקורונה, תכנון מוקדם הוא שם המשחק", אומר מיכאל שיחור, מומחה לתיירות בינלאומית ומייסד אתר שיחור. "ככל שתקדימו להזמין את החופשה, כך תרוויחו יותר. הספונטניות של הדקה ה-90 כבר לא עובדת ולא משתלמת בשנת 2022. כדי לצאת לחופשה, צריך היום תכנון של כמה חודשים מראש".

חופשת סקי ראשונה? הסוד הוא בהתאמה אישית

האדרנלין, ההתרגשות, הריחוף המהיר על רקע נוף לבן עוצר נשימה – לא פלא שחופשות הסקי הפכו פופולריות בשנים האחרונות. אם גם אתם רוצים להצטרף לטרנד, חשוב שתדעו שחופשת סקי לא דומה לשום חופשה שארגנתם בעבר. סקי דורש תכנון מוקדם, התארגנות בדקה ה-90 עלולה לעלות לכם ביוקר, ולכן הטיפ הכי חשוב הוא להתחיל כבר עכשיו לתכנן את הסקי של דצמבר או ינואר.
7 צפייה בגלריה
אתר הגלישה שפינדלרוב מלין
אתר הגלישה שפינדלרוב מלין
אתר הגלישה שפינדלרוב מלין
(צילום: הילה מור אלון)
חופשת סקי מוצלחת מורכבת מהרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, והסוד הוא חופשה בהתאמה אישית. אל תשכחו שתכנון חופשת סקי משפחתית שונה לגמרי מחופשת סקי רומנטית, וחופשה של גולשים מתחילים לא דומה לזו של המתקדמים.
אז מאיפה מתחילים? המקום הראשון להתחיל בו הוא בבחירת אתר הסקי. בתקופה הזו אפשר למצוא דילים מצוינים גם במערב וגם במזרח אירופה. אתרי סקי קטנים עם כמה מסלולים כחולים - המסמנים את רמת הקושי הקלה ביותר - יענו לגמרי על הצרכים של הגולש המתחיל, הוא גם יוזיל לכם עלויות. אל תשכחו לשריין כבר עכשיו הדרכה. יש אתרים שמציעים הדרכה בעברית, שזה פלוס גדול.
ציוד הסקי והביגוד הוא אחד המרכיבים היקרים בחופשה, ונשאלת השאלה האם לשכור או לקנות ציוד? המלצת מומחי שיחור למתחילים היא לשכור את הציוד במקום, ולשריין אותו מראש כבר עכשיו. גם בכל הנוגע לביגוד סקי – אל תמהרו לקנות. היום אפשר לשכור חליפות סקי או לחילופין לקנות אותן יד שנייה (חפשו את קבוצת הפייסבוק משומשסקי).
7 צפייה בגלריה
אפרה סקי
אפרה סקי
אפרה סקי
(צילום: shutterstock)
אפרה סקי הוא מונח שרצוי שתכירו, כי הוא זה שיהפוך את החופשה שלכם למוצלחת. אחרי שמסלולי הסקי נסגרים אחרי הצהריים, כולם רוצים להמשיך בחגיגה. האפרה סקי הוא כלל הפעילויות והאטרקציות שאפשר למצוא באזור הסקי.
אם אתם יוצאים לחופשה רומנטית, חפשו אתר שמציע מסעדות טובות, ברים וספא מפנק. בחופשה משפחתית תרצו לשים דגש על פעילויות עם הילדים ועל מסעדות ומלונות שמותאמים להם. בדקו שאתר הסקי מציע שירות בייביסיטר לקטנים, כך תוכלו להנות מאפרה סקי של מבוגרים. ואם אתם יוצאים לחופשה עם החברים, חפשו אתר שמציע חיי לילה תוססים עם מועדונים, ברים והופעות.

אירופה הקלאסית בלי התיירים - רק אל תשכחו לתכנן מראש

בתקופת הקיץ הופכים יעדי החופשה הקלאסיים לתור אחד ארוך. האטרקציות הפופולריות כמו מגדל אייפל, בית אנה פרנק, מוזיאון הוותיקן ופסל החירות עמוסות ודחוקות, ולפעמים קשה להנות מהיופי ומהייחודיות שלהן בגלל הצפיפות.
ברגע שהטמפרטורות צונחות, האתרים המתויירים מתרוקנים לאיטם, ואז באמת אפשר להנות מחופשה קלאסית נטולת צפיפות והמולה. ונוסף לזה - בחודשי החורף אפשר למצוא דילים זולים בעשרות אחוזים.
7 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
פריז בחורף
(צילום: Shutterstock)
כמה טיפים חשובים לתכנון חופשה קלאסית בחורף: ראשית, אל תשכחו להצטייד בביגוד מתאים. המטיילים הישראלים טועים לחשוב שמעיל קליל וכמה שכבות של חולצות פלנל יפתרו את בעיית הקור. אבל זו טעות - החורף האירופי לא דומה לחורף הישראלי, וללא ביגוד מתאים תופעות כמו יובש בעור, חולשה, עייפות וכאבי שרירים עלולות להרוס לכם את החופשה. ביגוד מתאים מורכב ממגפיים מחומר מבודד (נשים - בלי עקבים), שכבת ביגוד תרמי, שכבה עליונה מבודדת ועבה ומעיל גשם או פוך.
ומה עושים בחופשה קלאסית בחורף? מוזיאונים הם אטרקציה אידיאלית לחופשת חורף, ויש הרבה כאלו ברחבי אירופה וצפון אמריקה, שגם מציעים פעילויות מעניינות לכל הגילים. אבל שימו לב: במוזיאונים ובאתרים רבים, כמו בית אנה פרנק באמסטרדם, סגרדה פמיליה בברצלונה והרייכסטאג בברלין לא ניתן לקנות כרטיסים בקופות, וחייבים לרכוש אותם מראש באתר. בחלק מהמקומות כל הכרטיסים אוזלים ימים ושבועות קדימה, ולכן חשוב לתכנן כבר עכשיו באילו מוזיאונים תרצו לבקר. שימו לב שישנם אטרקציות ומוזיאונים שנסגרים בשעות מוקדמות יותר בחודשי החורף - רצוי להיכנס לאתרים ולבדוק את כל המידע במעוד מועד.

שופינג בכריסמס: התרחקו לפרברי העיר ותכינו את המזוודות

תקופת חג המולד היא גן עדן לחובבי השופינג. בסביבות חודש נובמבר, אירופה וצפון אמריקה מתמלאות בשווקי חג מולד מיוחדים והרחובות מתקשטים באורות נוצצים ובעצי אשוח. זו היא אות הפתיחה לתקופת הסיילים המפורסמת של החגים. אז ללונדון יש את האוקספורד, לברלין את הפרידריך שטרסה ולאמסטרדם את הקלברסטרט. בכל אותם רחובות של קניות תוכלו למצוא בחודשי החורף סיילים נאים בהחלט.
7 צפייה בגלריה
ברלין
ברלין
ברלין
(shutterstock)
אבל את הסיילים המשמעותיים ביותר תמצאו דווקא מחוץ לערים, במה שמכונה כפרי אאוטלטים, ובאירופה אפשר למצוא לא מעט כאלו. כחצי שעה נסיעה מלונדון תמצאו את הביסטר וילג' - כפר ציורי ובו קניון אאוטלט של מותגי מעצבים. במצינגן, 40 דקות משטוטגרט שבגרמניה, ממוקם אחד מכפרי האאוטלטים הגדולים בעולם שמושך אליו מידי שנה מיליוני תיירים, וכשעה נסיעה מפריז תמצאו את כפר האאוטלט לה וולה, שנמצא לא רחוק מדיסנילנד פריז. בתקופת הסיילים אפשר למצוא בקניוני האאולטים ביגוד ונעליים בהנחות של עד 80%.
כמה טיפים לחופשת שופינג חכמה: חפשו בית מלון שקרוב לאזור השופינג העיקרי שאתם מתכננים לבלות בו. אם אתם מתכננים לצאת לקניוני אאוטלט מחוץ לעיר, חפשו את המלונות בשולי הערים – החופשה שלכם תהיה זולה ויעילה יותר. אם אתם מתכננים לבלות מחוץ לעיר, בדקו אם יש הסעות ישירות לאאוטלטים והשוו את מחירי הנסיעה להשכרת רכב.
כשיוצאים לחופשת שופינג, רצוי להתכונן היטב מבחינת המזוודות. לטיסת ההלוך רצוי להצטייד בטרולי קטן לעלייה למטוס עם מינימום חפצים. קחו בחשבון שתחזרו עם מזוודה או שניים. שימו לב שרוב הטיסות היום לא כוללות מזוודה הנשלחת לבטן המטוס. לכן רצוי להשוות מחירים לא רק של טיסות אלא גם של תעריף הטסת כבודה. מדובר בטווח מחירים רחב שנע בין 30$ ל-200$ לכל מזוודה, וככל שמתקרבים לתאריך הטיסה התעריף עולה, כך שלפעמים הטיסה הכי זולה עלולה לעלות לכם ביוקר.

שמש נצחית: בטן-גב בחורף

אם החמצתם את חופשת הקיץ בגלל המחירים, כאוס הדרכונים ונמלי התעופה העמוסים – לא מאוחר מידי להתארגן על חופשת בטן-גב על כל המשתמע מכך: פארקי מים, חולות זהובים וקוקטייל בבריכה.
7 צפייה בגלריה
זנזיבר
זנזיבר
זנזיבר
(צילום: סמארטאייר)
אתם ממש לא צריכים להרחיק לצד השני של העולם בטיסות ארוכות כדי להנות מקיץ בחודשי החורף. יעדים אקזוטיים שטופי שמש בחורף אפשר למצוא במרחק של כמה שעות טיסה מישראל באזורים כמו זנזיבר, דובאי, טנריף והאיים המלדיביים.
בכל מה שקשור לחופשה קיצית בחורף – לכל יעד יש את החודש האידיאלי שלו לביקור, אז רצוי להתארגן בהתאם מבחינת מזג האוויר. בחופשה אקזוטית, חשוב לבחור בקפידה את המלון או הריזורט ואת האטרקציות שכל אחד מציע ולבדוק האם הם מתאימים לאופי החופשה (משפחתית או רומנטית). שימו לב, גם כאן – חלק מהאטרקציות דורשות הרשמה מוקדמת כמו למשל פארק המים סיאם שבטנריף.
7 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
(צילום: shutterstock)
בשיתוף שיחור