בשיתוף SkiDeal
בזמן שאצלנו בישראל עוד מנסים להתרגל לשעון החורף ולעובדה שמחשיך כבר בחמש אחר הצהריים, אירופה מתחילה להתכסות בשלג ומתכוננת לעונת הסקי שתיפתח רשמית בחלק מהאתרים ממש בעוד שבועיים. אחרי שלוש שנים של סגרים, בידוד ומגפה, העונה הקרובה מסתמנת כהזדמנות של גולשי הסקי (וגם של מי שמתים לנסות) לכפר על החסכים ולחגוג את הרגע. אתרי הסקי האירופים, שמרגישים את לחץ הביקוש כבר חודשים, מתכוננים לפתיחת העונה עם חידושים, חגיגות ואירועים.
לפני שאורזים את המזוודה, הנה היעדים המרכזיים, התאריכים החשובים, אירועי פתיחת העונה וכל מה שצריך לדעת על אתרי הסקי המובילים ועל האופן שבו הם מתכוננים לקראת הגעת חובבי הסקי והשלג.

סלה רונדה, איטליה

תאריך פתיחת העונה: 3.12.22
אם כבר יצא לכם להתחבר למגלשיים, בטח שמעתם את השם "סלה רונדה". אחד האתרים המבוקשים באירופה והמחזיק בתואר "אתר הסקי היפה בעולם", הוא מרחב עצום הכולל ארבעה עמקים. אזור הגלישה המשותף לכולם הוא ה-Dolomiti Superski – הכולל 1,200 ק"מ של מסלולים, קרחון המתנשא לגובה 3,250 מטר, חמישה סנופארקים עמוסים במתקנים ואפשרויות, ומסלול מעגלי המקיף את העמקים במסלול מרהיב של 40 ק"מ.
3 צפייה בגלריה
אחד המבוקשים. סלה רונדה
אחד המבוקשים. סלה רונדה
אחד המבוקשים. סלה רונדה
(צילום: גילי עזגד)
אירוע פתיחת העונה: בין 16-17.12 תיערך בעמק ואל גרדנה תחרות גביע העולם בגלישת סקי. התחרות היא לגולשים מקצוענים בגלישה מהירה במיוחד (דאונהיל, סופר G). מהירויות של יותר מ-120 קמ"ש וקפיצות מרהיבות העולות על 80 מטר, מבטיחות שלא יהיה משעמם. לרגל התחרות האתר לובש חג למשך הסופ"ש ומבטיח אווירה צבעונית ושמחה. את סוף העונה יחגוג האתר בפסטיבל ה-SKIDEALWEEK הישראלי, שבועיים וחצי של הופעות, מסיבות, אירועים וגלישה.

ואל טורנס, צרפת

תאריך פתיחת העונה: 19.11.22
השם של ואל טורנס הולך לפניו. אחד האתרים המבוקשים באירופה, עם סצנת הבילויים הכי סוערת בצרפת ומרחב גלישה המציע 600 ק"מ של מסלולים מחוברים, שהופכים אותו לאחד המרחבים הגדולים בעולם. מדובר ביעד שחביב במיוחד על הישראלים.
3 צפייה בגלריה
ואל טורנס
ואל טורנס
הישראלים אוהבים. ואל טורנס
(צילום: עדן רם)
אירוע פתיחת העונה: את עונת הגלישה פותחים בוואל טורנס ב"גראנד פרימיירה". בין התאריכים 19-20.11.22 ייערך סוף שבוע של פעילויות חגיגיות, עמדות לבדיקת ציוד, ירידים למכירת ציוד גלישה וספורט שלג, מסיבות, תחרויות, מופעי זיקוקים, הקרנת סרטי הרים ועוד מגוון אירועים.

אישגל, אוסטריה

תאריך פתיחת העונה: 24.11.22
אישגל נחשבת לאחת העיירות הפרועות באירופה. סצנת חיי הלילה והאפר'ה סקי שלה, היא זאת שעומדת מאחורי הסלוגן Relax if you can שבחר לעצמו האתר. לזה מתווסף גם מרחב גלישה הכולל 240 ק"מ של מסלולים, המתאימים ברובם לגולשים בינוניים ומעלה שמחפשים ריגושים ברמה הכי גבוהה.
3 צפייה בגלריה
תמונת אישגל
תמונת אישגל
אחת העיירות הפרועות. אישגל
(צילום: AP)
אירוע פתיחת העונה: לממלכת הבילויים הבלתי מעורערת יש מסורת ארוכת שנים של אירועי פתיחה ונעילת עונת הסקי. העונה הקרובה תיפתח בפסטיבל TOP OF THE MOUNTAIN ב-26.11.22. על הבמה המרכזית של הפסטיבל יעלה שון פול עם להיטים כמו "Get busy" ,"Temperature" או "She doesn't mind", ושירים מאלבומו "Live N Livin" מ-2021.

מה עוד מצפה לכם?

גודאורי: האתר הגיאורגי, הנמצא במרחק של שעתיים טיסה בלבד ומסתמן כאהבה החדשה של הישראלים, ייפתח ב-10.12.22. פאסו טונלה: האתר האיטלקי שנחשב לאחד היעדים הכי ידידותיים לחופשות משפחתיות על השלג, ייפתח ב-19.11.22. לז ארק: האתר הצרפתי הוא מהאתרים החביבים על גולשי הסקי המנוסים שמחפשים שילוב בין עיירה נעימה, מלונות טובים ומרחב גלישה חסר מעצורים. הוא ייפתח ב-10.12.22. מאיירהופן: האתר האוסטרי הוא מהשמות הגדולים של אתרי הסקי באירופה. הוא מציע חמישה מרחבי גלישה בסקיפס אחד, וצפוי להיפתח ב-10.12.22. בנסקו: האתר הבולגרי האהוב שמצליח לשלב טיסה קצרה, מרחב גלישה ידידותי, מלונות מעולים, קזינו ובילויים עם עלויות נמוכות, ייפתח ב-10.12.22.
תאריכי הפתיחה של האתרים השונים מבוססים על נתונים משנים קודמות, ותלויים כמובן בתנאי מזג האוויר ובכמויות השלג.

בשיתוף SkiDeal