בשיתוף שיחור
כולם מכירים את דובאי כעיר של שפע ושופינג, גורדי שחקים שוברי שיאים וריזורטים מרהיבים ומפנקים – אך מדובר גם בליבה הפועם של התרבות האמריתית, ונקודה מרתקת עבור חובבי אמנות, היסטוריה ויצירה. מדריך זה יציג בפניכם כמה תחנות חובה עבור כל מי שרוצה להעשיר את עצמו, ולחזור מהביקור בדובאי עם חיבור מיוחד לעיר המיוחדת.
5 צפייה בגלריה
שוק התבלינים של דובאי
שוק התבלינים של דובאי
שוק התבלינים של דובאי
(צילום: shutterstock)

מוזיאון אל שינדגה

מוזיאון היסטורי מתקדם שמציג את התפתחות העיר דובאי לאורך השנים מראשיתה ככפר דייגים ועד להפיכתה לנקודת סחר ימי מהותית ומשם לכוח כלכלי עולה. המוזיאון מציג חוויות מולטימדיה מרשימות, וקשת רחבה של מיצגים, חפצים וכלים. זה מוזיאון שבו חלק גדול מהמיצגים אינו חסום בזכוכית וזה מותר ואף מומלץ לגעת בהם. יכול להיות פיתרון למי שרוצה ללכת עם הילדים למוזיאון היסטורי, וחושש שהם ישתעממו.

מוזיאון ג'מיל לאמנות עכשווית

מוזיאון מרשים ומתקדם שמוקף בפארק פסלים נאה. כולל יצירות מהמזרח התיכון ומרחבי אסיה, במיצגים קבועים ומתחלפים. בין היתר, תמצאו בו תערוכה מעוררת מחשבה שמציגה את השפעת הרשתות החברתיות על אנשים, על הפוליטיקה במזרח התיכון ועל הלכי הרוח ברחוב הערבי.

שוק התבלינים של דובאי ושוק הזהב של דובאי

הרבה שווקים יש בדובאי, אך השניים האלה הם הטובים והמיוחדים ביותר ומציגים את האווירה המיוחדת של ימי אלף לילה ולילה. הראשון הוא שוק תבלינים יוצא דופן, ובו תבלינים נדירים ומיוחדים מכל העולם במחירים זולים להפתיע. לצד התבלינים, תמצאו בו מתנות וכלי בית, קישוטים ועבודות אמנות, תלבושות ומזכרות.
האווירה שלו היא של שוק קלאסי, ואתם מוזמנים להתמקח ולהוריד את המחיר - לעיתים גם ב-20% ויותר. שוק הזהב הוא אחד המפורסמים והמשפיעים ביותר, וכ-20% מהזהב העולמי נקנה ונמכר בו.
5 צפייה בגלריה
באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
(צילום: shutterstock)
חובבי תכשיטים יוכלו להתפעל ולקנות ביותר מ-300 בוטיקים, חנויות ודוכנים בו, שנמצאים כולם תחת פיקוח ממשלתי מחמיר כך שלא יימכרו לכם תוצרת מזויפת. מי שמחפש סחורות של שוק אבל בלי אווירה צעקנית וסוערת של שוק יוכל פשוט ללכת לשוק ג'ומיירה. הוא נפתח במתחם המלונות היוקרתי ומהווה שחזור עיצובי של שוק ערבי עתיק - אבל האווירה דומה יותר לשל קניון ולצערי - גם המחירים.

יוצאים למסע לעבר העתיד

מוזיאון העתיד, ממוקם באחד המבנים הייחודיים ביותר בעולם. מדובר באתר המושלם לחובבי עתידנות, מדע בדיוני וחידושים טכנולוגיים. שבע קומות המוזיאון משתמשות באמצעים המתקדמים ביותר, כמו מציאות מדומה, מציאות מועשרת והולוגרמות, כדי להקיף את המבקרים בחזונות של עתיד האנושות על כדור הארץ ובחלל.
5 צפייה בגלריה
מסע לעבר העתיד
מסע לעבר העתיד
מסע לעבר העתיד
(צילום: shutterstock)
בין נושאי התערוכות במוזיאון נמצאים ישוב הירח ומאדים, שימור ושיקום הסביבה הטבעית, בינה מלאכותית ורובוטים, תחבורה מתקדמת וערי העתיד. רבים מהמיצגים כוללים מרכיבים אינטראקטיביים.

מרכז המורשת לציד באמצעות בזים

נקודה מרתקת שמספקת הצצה לחיי העבר של נוודי המדבר, ואיך השתלבה בדובאי המודרנית. ציד באמצעות בז נולד בתור אילוץ; שבטי האזור התקשו להשיג בשר באופן קבוע ועל כן לכדו ואילפו בזים מזן שנקרא צאקר (בישראל מכונה בז ציידים), שיתפסו עבורם ארנבות, ציפורים אחרות ואפילו שועלים ותנים.
5 צפייה בגלריה
דובאי באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
דובאי באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
דובאי באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים
(צילום: shutterstock)
כיום מדובר בסמל סטטוס, וכל עשירי דובאי חובקים בז - שמחירו יכול להגיע גם ל-100,000 דולר; המוזיאון מראה כיצד מאלפים את ציפורי הטרף ומה עושים איתן כיום, כשבשר יש בסופרמרקט. למשל, באיחוד האמירויות נערכים כיום מירוצי בזים, בהם יכול בעל הבז המהיר ביותר לזכות בפרסים שמגיעים לשבעה מיליון דולר ויותר.
קחו סיור מודרך, בסופו תפגשו פנים אל פנים את כוכבי המקום - הטורפים המדהימים הללו, ותקבלו הסברים מפורטים על יכולותיהם תוך שאתם נהנים מכוס קפה ותמרים.

מוזיאון הנשים של דובאי

זהו מוזיאון שנפתח ב-2012 ומציג דרך יצירות, תצלומים, תלבושות וכתבים את חיי הנשים בתרבות האמירתית מהעידן הקדום, דרך צמיחת האיחוד כישות מדינית ועד לימינו.
זו נקודה מעניינת מאוד שמראה את אורחות חייה של קהילה שונה וססגונית - והקונפליקטים שלה בין קידמה, מסורת והזכות לשוויון. בקומה השנייה ישנו קיר מלא בשירים ופואמות באנגלית, שאף חובב תרבות לא יכול להרשות לעצמו להחמיץ. חשוב לקחת סיור מודרך - למדריכות יש סיפורים מרתקים על המוצגים עצמם, שלא מופיעים בלוחיות התיאור.

מתחם האמנות בשדרת אסרקאל

במשך שנים רבות עמד מתחם זה כאזור תעשייה זעירה ומחסנים, ובשנים האחרונות הפך לאזור אמנות מודרנית. הקירות מכוסים גרפיטי, המחסנים הישנים הפכו לגלריות ומתחמי תצוגה, ואחרים - למרחבי יצירה וסדנאות.
עם הזמן צמחו בסביבה גם מסעדות קטנות ואופנתיות, בוטיקים יוקרתיים ועוד. זה מקום טוב להסתובב בו ולהכיר את הטרנדים של היצירה המקומית. שימו לב שישנם פסטיבלים ואירועים רבים במקום, ושווה לבדוק באתר המתחם מה קורה בו בסמוך למועד הביקור שלכם. כדאי להגיע לאחר רדת החשכה, ולשלב את הביקור האמנותי גם בארוחת ערב במסעדת Le Guepard שבמתחם ולסיים בבוטיק השוקולד Noir.

רובע בסטקיה העתיק

מתחם זה עשיר בקסם אוריינטלי, ומתאפיין בארכיטקטורה פונקציונלית מיוחדת שהשתמרה מימי קדם – מבנים בעלי מגדלים חלולים שנועדו ללכוד את הרוח ולאוורר את החדרים.
5 צפייה בגלריה
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
רובע בסטקיה העתיק בדובאי
(צילום: shutterstock)
כדאי להקדיש חצי יום לסיבוב ברובע העתיק, ולספוג את התרבות המקורית של המקום. בקרו בבית סעיד אל מכתום שברובע, במציג את ההיסטוריה של איחוד האמירויות מימיה ככפר דייגים ועד לעידן המודרני. היכנסו גם אל מוזיאון הארכיאולוגיה סרוק אל חדיד שמראה כיצד חיו באזור שבטים קדמונים דרך ממצאים נדירים ובהם כלים ויצירות.

בשורה התחתונה

קל לראות את העושר התרבותי המפתיע של דובאי, וקל מאוד להתחבר אליו. כיום יש מגוון רחב של אטרקציות בדובאי, מכל סוג שהן. קחו בחשבון שחשוב מאוד להזמין מראש כרטיסים לכל מקום, כדי שלא תישארו בחוץ; דובאי עדיין כפופה למגבלות קורונה קפדניות, ובתי עסק צריכים לדעת כמה אנשים צפויים להיכנס אליהם ביום נתון. מי שיזמין כרטיסים יבטיח את כניסתו ויימנע בזבוז זמן ואכזבה.
בשיתוף שיחור