6 צפייה בגלריה
קלאב מד טיול לה רוזיר
קלאב מד טיול לה רוזיר
מסלולים ואטרקציות. טיול קיצי משפחתי באלפים הצרפתיים
(באדיבות קלאב מד)
בשיתוף קלאב מד
האלפים הצרפתיים הם יעד מבוקש עבור ישראלים המבקשים להימלט עם משפחותיהם מהחום של יולי-אוגוסט בחיפוש אחרי חופשה במזג אוויר אירופי, שפוי והררי. לפניכם המלצות לטיולים, אטרקציות ומסעדות בשבעה אזורי תיירות פופולריים בשרשרת ההרים: מהם הפארקים הירוקים שאסור לכם לפספס? ואיפה תוכלו לטעום את הפונדו הכי טוב בכל צרפת?

1. ואלמורל (Valmorel)

ואלמורל הוא אתר סקי בחורף שבקיץ הופך יעד פופולארי לחופשות בעמק Tarentaise שבאלפים הצרפתיים.
טיולים ואטרקציות: מעבר מדלן (Col de la Madeleine) הוא מעבר הרים מוכר בקרב רוכבי אופניים ואופנועים. הכביש מוקף נופים הרריים ועמקים, ולאורכו ניתן לרכוב, לנהוג ואפילו ללכת בשביל המסומן. La Léchère-les-Bains הסמוך לוואלמורל הוא ספא הכולל מעיינות חמים, טיפולים ובריכות. Les Lacs de la Grande Léchère הם שורת אגמים באזור, המוקפים שטחי אחו ירוקים ואווירה ושקטה. אפשר לצאת לטיול אל האגמים ולסיים בפיקניק.
איפה אוכלים? La Grange à Jules, בליבו של אתר ואלמורל, היא מסעדה כפרית אותנטית שהתפריט שלה כולל מנות בשר ודגים, טרטיפלט ורקלט. Le Chalet du Crey, למרגלות האתר, היא מסעדת הרים הידועה במרפסת הפנורמית שלה ובנופים הנשקפים מסביב. Le Petit Montagnard היא מסעדה בכפר הסמוך דוסי (Doucy), המגישה מנות צרפתיות מסורתיות אך מגוונות.
6 צפייה בגלריה
קלאב מד ולמורל נוף
קלאב מד ולמורל נוף
קלאב מד ואלמורל. ספורט יצירה וקמפינג
(באדיבות קלאב מד)
איפה ישנים? למרגלות ההר, בקצה היער, שוכן מועדון קלאב מד ואלמורל, הבנוי מבקתות עם גגות אבן ועיצוב נעים וחמים. הוא מציע פעילויות ספורט, יצירה, קמפינג וריקודים. במהלך חודש אוגוסט ייהנו האורחים מליווי של מדריכים ישראלים במועדוני הילדים, שיאפשרו להם הנאה מקסימלית.

2. סמואן – גראנד מאסיף (Grand Massif - Samoëns)

סמואן הוא כפר ציורי בן 2,500 תושבים, הנמצא בעמק Vallée du Giffre באלפים הצרפתיים.
טיולים ואטרקציות: Cirque du Fer-à-Cheval הוא מכתש, או "אמפיתאטרון טבעי", שנוצר מפעילות קרחונים בתוך שמורת הטבע Sixt-Fer-à-Cheval. מסלולי הטיול מסביב מציעים נוף הררי, מפלים, אחו וצוקים נישאים. המסלול הידוע ביותר נקרא Boucle des Cascades.
Samoëns Adventure Park הוא פארק פעילויות לכל המשפחה, הכולל מתקני חבלים וקירות טיפוס. Jaÿsinia הוא גן בוטני בליבו של כפר סמואן, שנוסד ב-1906 וכולל מגוון רחב של צמחים, עצים ושיחים מזנים שונים. הכניסה אליו חינם.
6 צפייה בגלריה
אופניים קלאב מד לה רוזיר
אופניים קלאב מד לה רוזיר
טיול אופניים בין נופים הרריים ועמקים
(באדיבות קלאב מד)
איפה אוכלים? מסעדת La Table de Fifine נמצאת בלב הכפר סמואן, והתפריט שלה כולל מנות מקומיות עם טוויסט מודרני. לא רחוק נמצאת L’Estanco, ובה תפריט מגוון המתאים לבני משפחה בכל הגילאים. מסעדת La Puzze במורילון (Morillon) מתמחה במטבח מקומי.
איפה ישנים? קלאב מד גראנד מאסיף מתאים למשפחות ובו ניתן למצוא מגוון פעילויות בטבע לכל הגילאים, ספורט אתגרי מודרך, מתחמי ספא וכושר ועוד. במועדוני הילדים ייהנו הילדים מסביבה חווייתית, פעילה ומגוונת.

3. ואל ד'יזר (Val d'Isère)

עיירה בעמק Tarentaise בדרום-מזרח צרפת, כחמישה ק"מ מהגבול עם איטליה. היא אמנם ידועה באתר הסקי הסמוך, אך גם בקיץ האזור שופע אטרקציות, פעילויות ומסעדות טעימות.
טיולים ואטרקציות: מעבר איסראן (Col de l'Iseran) הוא אחד הכבישים ההרריים הסלולים הגבוהים ביבשת, והנופים שהוא מציע בהתאם. הכביש מהווה מוקד משיכה לרוכבי אופניים, אופנועים וחובבי טבע באופן כללי.
לה פורנה (Le Fornet) הוא כפר מקסים כמה קילומטרים מוואל ד'יזר, המשמש נקודת התחלה למגוון מסלולי טיול שיובילו אתכם לאגמים אלפינים שונים. מערכת הרכבלים במקום היא אטרקציה בפני עצמה וממנה נשקף נוף פנורמי של ההרים מסביב. בפסגת ההר תוכלו ליהנות ממסלולי טבע, מסלולי אופני הרים ואפילו רחיפה עם מצנח.
6 צפייה בגלריה
קלאב מד בריכה לה רוזיר
קלאב מד בריכה לה רוזיר
חופשת פרימיום הכל כלול בקלאב מד לה רוז'יר
(באדיבות קלאב מד)
איפה אוכלים? מסעדת La Grande Ourse נמצאת בליבו של הכפר, והתפריט כולל תמהיל של מנות מקומיות מסורתיות עם טוויסט מודרני - מפונדו קלאסי ועד למנות גורמי יצירתיות. מסעדת L'Atelier d'Edmond הסמוכה לכפר היא מוסד עטור פרסים המתמקד במטבח צרפתי עכשווי עם דגש על רכיבים עונתיים ואזוריים. מסעדת Le Signal ממוקמת על פסגת הר Solaise, ובהתאם היא מציעה ארוחה עם נוף פנורמי של האזור כולו. הגישה למסעדה היא באמצעות רכבל, מה שהופך את החוויה למיוחדת אף יותר. התפריט נע בין מטבח צרפתי עכשווי לטעמים בינלאומיים.
איפה ישנים? אחד היעדים המרכזיים לחופשות משפחתיות באזור הוא מועדון קלאב מד ואל ד'יזר שהושק השנה מחדש בדירוג 5 קלשונים לאחר שיפוץ כולל והינו הראשון באלפים בדרוג כה גבוה. חופשת הפרימיום "הכל-כלול" מורכבת מטיסות, העברות, מזון ושתייה, מסגרות מותאמות גיל לילדים וכל פעילויות הספורט של המועדון (אופניים, הייקינג, ספא, יוגה ועוד).

4. לה רוזייר (La Rosière)

אתר הנופש לה רוזייר, בסמוך לגבול עם איטליה, ממוקם 1,850 מעל לפני הים ומכונה לעתים קרובות "המרפסת של עמק טאראנטז (Tarentaise) שבאלפים הצרפתיים". מהאתר נפרש נוף מופלא אל העמק כולו.
טיולים ואטרקציות: Col du Petit Saint Bernard הוא מעבר הרים בגובה 2,188 מטרים, המציע נופים עוצרי נשימה ומסלולי טיול. אפשר להגיע אל המעבר מכפר לה רוזייר, ליהנות מהנוף האלפיני ומאוויר הפסגות. במעבר עצמו אפשר למצוא גן בוטני חמוד, Chanousia Alpine Botanical Garden. "אגמי הסערה", Lacs de la Tempête, הוא אגם הררי מהמם בשמורת הטבע Vanoise. במסלול הליכה ברמת קושי בינוני מלה רוזייר, אפשר להגיע לאגם וליהנות ממים צלולים מסביב להרים. מקום מושלם לפיקניק. Mont Valaisan היא הפסגה הגבוהה ביותר באזור לה רוזייר, בגובה 2,831 מטרים. מהפסגה אפשר ליהנות מנוף פנורמי של ההרים, העמקים ואפילו מון בלאן ביום בהיר. אפשר לרדת מהפסגה עם מסלולי טבע מלאים בצמחייה ובעלי חיים אלפיניים.
6 צפייה בגלריה
חופשה אלפים צרפתיים
חופשה אלפים צרפתיים
נוף ואוויר פסגות. חופשה אלפים צרפתיים
(באדיבות קלאב מד)
איפה אוכלים? La Grange היא מסעדה פופולארית בלב כפר לה רוזייר, עם אווירה חמימה וכפרית, עיצוב מלא עץ ותפריט עם מנות מסורתיות ונדיבות, כולל הלהיטים המקומיים פונדו, רקלט וטרפילט, לצד מנות מהגריל. Le Genépi היא מסעדה ידידותית למשפחות בלה רוזייר, המציעה אווירה נעימה ועיצוב אלפיני מסורתי. התפריט מסורתי גם הוא, עם מבחר של מנות צמחוניות. La Flam' Dans Les ALpes היא מסעדה עם עיצוב כפרי ושירות מכל הלב. פונדו, בשרים, רטבים תוצרת בית ומגוון גבינות חזקות. החוויה האלפינית בשיאה.
איפה ישנים? מועדון קלאב מד לה רוזייר (La Rosière) ממוקם בלב 'המרפסת של העמק', עם נוף פנורמי אל כל העמק. המועדון כולל את כל המתקנים המוכרים מהמועדונים האיכותיים של קלאב מד, לרבות מתקנים ייעודיים לילדים ומגוון מועדוני ילדים מגיל ארבעה חודשים ועד גיל 17. פעילויות אטרקטיביות מובטחות לכל גיל, בחופשת קיץ משפחתית מושלמת.

5. אלפ דואז (Alpe d'Huez)

אלפ דואז הוא אתר נופש הידוע בכביש העולה אליו, הכולל 21 פניות חדות, והוא אחד הקטעים הקשים במרוץ האופניים טור דה פראנס.
טיולים ואטרקציות: Alpe d'Huez Bike Park - באופן לא מפתיע, האזור מושך אליו חובבי אופניים. הפארק מציע מסלולים מגוונים של דאונהיל וקרוס-קאונטרי, המתאימים לרוכבים מכל רמות הניסיון. האחרים מוזמנים לקחת רכבל ל-Pic Blanc, הפסגה הגבוהה ביותר באזור. לא רחוק משם, Lac Besson הוא אגם רגוע המתאים לשחייה, פיקניק או הליכה.
6 צפייה בגלריה
ראפטינג קלאב מד
ראפטינג קלאב מד
ראפטינג באלפים. פעילויות אקסטרים בין העיירות והכפרים
(באדיבות קלאב מד)
איפה אוכלים? La Cremaillere היא מסעדה מקסימה הידועה במטבח הצרפתי המסורתי שלה ובאווירה שלה. מסעדת Au Montagnard מציעה מנות מקומיות עם טוויסט מודרני, והתפריט שלה כולל קלאסיקות מקומיות ומנות יצירתיות. ב-Restaurant La Petite Taverne יש שירות מעולה ופונדו מעולה.
איפה ישנים? מועדון קלאב מד אלפ דואז, החבוי בצלע הר, מציע חבילת פרימיום "הכל כלול" - טיסות, העברות ופעילויות מגוונות באתר הנופש. הוא מתאים מאד למשפחות שמחפשות שפע פעילויות ואטרקציות ספורטיביות ואקסטרים בעיירות והכפרים הסמוכים.
בשיתוף קלאב מד