בשיתוף רימון טיולים
בדרום מערב גרמניה, באזור לא גדול שאורכו כ- 160 ק"מ, ממש על הגבול שבין צרפת ושוויץ, נמצא אחד מיעדי התיירות האהובים על משפחות. כל אחד, מגיל 3 ועד 80, יכול למצוא את מבוקשו ביער השחור.
היער השחור נקרא על שם העצים הרבים שמכסים את האזור ויוצרים נוף קסום כמו באגדות. אבל לא רק יערות יש באזור אלא גם אגמים מרהיבים, מפלים שוצפים, עיירות ציוריות וכמובן, הדובדבן שבקצפת – עשרות פארקי שעשועים, חבלים ומים, שהופכים אותו לגן עדן לחובבי אדרנלין ואקסטרים.
6 צפייה בגלריה
דיירת קבועה כאן. ביער השחור
דיירת קבועה כאן. ביער השחור
נוף קסום כמו באגדות - היער השחור
(צילום: צביקה בורג)
אם עדיין לא גיליתם את קסם היער השחור ואם אתם מתכננים טיול משפחתי ראשון – הגעתם למקום הנכון. כדי לשמוע עוד על טיול ביער השחור אירחנו באולפן ynet את טל נאשי, מנהלת מערך ההדרכה ברימון טיולים, ואת קרן גרשטיין, שחזרה לאחרונה מטיול מאורגן ויש לה טיפים לתת.
מה יש ליער השחור להציע למשפחות, מהם אתרי החובה ועוד כמה טיפים ממומחי רימון שיעזרו לכם לנווט את דרככם לקראת הטיול הראשון. צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד
טיפים כלליים:
טיול ליער השחור מצריך הכנה מוקדמת, תכנון קפדני של לינה, תחבורה ובנייה נבונה של הלוז. אל תטעו, זו לא משימה פשוטה. לכן מי שמחפש טיול בראש שקט בלי לחצי ההתארגנויות, רצוי לשקול לצאת לטיול מאורגן שיחסוך מכם את העול הבירוקרטי.
איך בוחרים טיול מאורגן טוב? רצוי לעבור על התוכנייה ולוודא שהוא מתאים להרכב המשפחתי ולסגנון הטיול שאתם מחפשים. מומלץ לבדוק גם מי המדריך ומה הניסיון שלו. מדריך עם ניסיון רב במקום, יידע לקחת אתכם לכל הפינות הקסומות והנסתרות שלא כל התיירים מכירים, ויש הרבה כאלו ביער השחור.
אם החלטתם בכל זאת לצאת לטיול עצמאי, כדאי שתדעו שישנם כמה סוגים של כרטיסי הטבות ליער השחור שיכולים להוזיל לכם עלויות בכניסה לאטרקציות השונות. לפני הרכישה חשוב לוודא שהכרטיס שבחרתם כולל את לוז האטרקציות שבחרתם.
6 צפייה בגלריה
היער השחור גרמניה
היער השחור גרמניה
היער השחור.
(צילום: shutterstock)
היער השחור הוא כאמור יעד עמוס באטרקציות. למשפחות רבות יש נטייה לדחוס הרבה אטרקציות, בייחוד בטיול הראשון. ההמלצה של מומחי רימון – לא להגזים. יותר מ-3 אטרקציות ביום יהפכו את הטיול למלחיץ ועמוס מידי.
גם אם הילדים משוגעים על פארקי שעשועים ומים ורוצים כמה שיותר, רצוי לשלב בטיול גם יעדים יותר רגועים כמו פרייבורג ומפלי הריין. בילוי בפארקי שעשועים ומים יום אחרי יום יכול לעייף גם את הילדים הכי אנרגטיים.

פארק אירופה: אדרנלין בלי הפסקה

אין טיול משפחות ביער השחור בלי ביקור בפארק אירופה, אחד מפארקי השעשועים הגדולים והאהובים באירופה. הפארק ממוקם במערב היער השחור ליד העיירה רוסט. הפארק מחולק ל-15 אזורים ויש בו יותר ממאה אטרקציות, שמתאימות לכל הגילאים (כולל 13 רכבות הרים!).
6 צפייה בגלריה
פארק אירופה: אדרנלין בלי הפסקה
פארק אירופה: אדרנלין בלי הפסקה
פארק אירופה: אדרנלין בלי הפסקה
(צילום: ליאור קורן)
טיפ מהמומחים: האפליקציה של פארק אירופה הוא כלי מצוין לניווט ולחיסכון בזמן. באפליקציה אפשר לרכוש כרטיסים, למצוא מפות שיעזרו לכם להתמצא בפארק, וגם מידע על כל מתקן וזמני המתנה בתורים שמתעדכנים בזמן אמת. ניתן גם לשמור מתקנים ברשימת מועדפים.

פרייבורג: הנקודה היהודית

פרייבורג נחשבת לבירת היער השחור. זוהי עיירת סטודנטים ציורית מימי הביניים שגולת הכותרת שלה היא הקתדרלה היפה ובה נקודת תצפית מרהיבה על העיר. פרייבורג ממוקמת בלב היער השחור, ואפשר לצאת ממנה לטיולים יומיים קצרים בטבע. בעיר יש גם בית כנסת עתיק מהמאה ה-19 עם קהילה יהודית תוססת ופעילויות בשבתות וחגים.
טיפ מהמומחים: בחודשי הקיץ פרייבורג הופכת למרכז תרבותי רוחש עם פסטיבלים, שווקים וקונצרטים, רובם נערכים בגן העירוני (שטאט גרדן).

טודנאו: אטרקציות בלב הטבע

טודנאו היא עיירה קטנה דרומית לפרייבורג מוקפת בטבע מרהיב, והיא נחשבת לביקור חובה בזכות שתי האטרקציות המרכזיות שלה: מפלי טודנאו והמגלשה האלפינית. המפלים המרהיבים הם בין הגבוהים בגרמניה ויש סביבם מספר מסלולים ברמות שונות כולל מסלול נגיש לעגלות ולכיסאות גלגלים.
6 צפייה בגלריה
טודנאו: אטרקציות בלב הטבע
טודנאו: אטרקציות בלב הטבע
טודנאו: אטרקציות בלב הטבע
(צילום: shutterstock)
מגלשת ההרים בטודנאו היא אחת האטרקציות המלהיבות והכיפיות ביער השחור והיא מתאימה לילדים מגיל 3. זוהי מגלשה באורך של כ-3 ק"מ שיוצאת מראש ההר הייזנהורן רודלבאהן וחוצה נוף מדהים במהירות שנשלטת על ידי הגולשים.
טיפ מהמומחים: לפני שבוע וחצי נפתחה אטרקציה חינמית חדשה בסמוך למפלי טודנאו – גשר תלוי בגובה 120 מטרים ובאורך של 450 מטרים. מומלץ מאוד לשלב בטיול.

שטרסבורג: טעימה מצרפת הקטנה

שטרסבורג היא בירת חבל אלזס שבצרפת, על גבול גרמניה. למרות שהיא לא נחשבת לחלק מהיער השחור, זהו יעד מומלץ לביקור של יום אחד, לקבל טעימה מעיר צרפתית בעלת היסטוריה מפוארת וגם אוכל ושופינג יחסית זולים.
טיפ מהמומחים: האטרקציה המרכזית של שטרסבורג היא הקתדרלה של נוטרדאם - מבנה אדריכלי גותי מרהיב מהמאה ה-11. בכניסה לקתדרלה יש כ-332 מדרגות שמובילות לנקודת תצפית פנורמית על העיר כולה – אל תפספסו!

טיטיזי: אטרקציות מים ופארק חבלים

אגם טיטיזי הוא מוקד תיירותי מרכזי ביער השחור. טיטיזי היא עיירת נופש קטנה שבמרכזה אגם טבעי גדול ובו שלל אטרקציות מים כמו שיט, סירות פדלים ואבובים. שני פארקים פופולריים באזור טיטיזי הם פארק יער החבלים אקשן, שמציע אטרקציות תלויות לכל המשפחה, ופארק המים הענק באד פרדייס, ובו כמה מתחמי מים שמתאימים לכל הגילים.
6 צפייה בגלריה
טיטיזי: אטרקציות מים ופארק חבלים
טיטיזי: אטרקציות מים ופארק חבלים
טיטיזי: אטרקציות מים ופארק חבלים
(צילום: shutterstock)
טיפ מהמומחים: טיטיזי הוא יעד תיירותי גדול עבור האירופאיים ובחודשי הקיץ המקום עמוס במבקרים. אם אתם רוצים להנות מקצת שקט ושלווה על שפת האגם בקיץ, רצוי להגיע מוקדם בבוקר עד השעה 10 או אחרי 18 בערב.

טריברג: מהמפלים ועד שעון הקוקייה

טריברג היא עיירה ציורית בלב היער השחור והאטרקציה המרכזית בה היא מפלי טריברג, מהגבוהים בגרמניה. יש כמה מסלולי טיפוס סביב המפלים ברמות שונות והן לא עמוסות בתיירים.
לאזור היער השחור יש היסטוריה ארוכה של מלאכת ייצור שעוני קוקייה. באזור טריברג יש כמה נקודות עניין בתחום: בשונאך, כ-10 דקות נסיעה מטריברג, תוכלו למצוא את שעון הקוקייה הגדול בעולם. זהו מבנה של למעלה מ-4 מטרים, שכל חצי שעה מגיחה ממנו בובת ציפור שמנגנת פזמונים.
6 צפייה בגלריה
טריברג: מהמפלים ועד שעון הקוקייה
טריברג: מהמפלים ועד שעון הקוקייה
טריברג: מהמפלים ועד שעון הקוקייה
(צילום: shutterstock)
טיפ מהמומחים: אם לא די לכם משעוני הקוקייה, מומלץ לבקר בבית עם אלף שעוני הקוקייה בטריברג. זהו מוזיאון שמספר על ההיסטוריה של מלאכת הייצור המסורתית, ולצידה חנות מזכרות עם מאות סוגים של שעוני קוקייה למכירה. שימו לב שהרבה חנויות באזור טוענות לכתר, אך המקורי נמצא ברחוב Hauptstraße 79-81.

מפלי הריין: הכי גדולים באירופה

אין טיול ביער השחור בלי ביקור במפלי הריין. אלו המפלים הגדולים ביותר באירופה והם ממוקמים בסמוך לעיירה השוויצרית שאפהאוזן. האמצעי העיקרי להתבונן בפלא הטבע הזה הוא שיט בסירה שמגיעה לאי קטן ובו נקודת תצפית מרהיבה.
טיפ מהמומחים: ניתן לעקוף את התורים לנקודת התצפית, ולצעוד במסלול מסביב למפלים לנקודת תצפית יפה עוד יותר. צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד
בשיתוף רימון טיולים