בשיתוף SkiDeal
עיירות הסקי כבר לא מציעות רק מלונות יפים ומערכת מעליות מתקדמת. עם השנים, הבינו האתרים את הצורך של הגולשים והמבקרים באטרקציות שימלאו את השעות שאחרי הגלישה או אפילו יחליפו את המגלשיים בחופשת חורף עמוסת אפשרויות. הנה כמה דברים שלא כדאי לפספס:

ספא

אם יש בילוי שעיירות הסקי טובות בו, הוא ללא ספק הספא. אחרי שעות של מאמץ השרירים והגברת הדופק על המסלולים, הגולשים מחפשים אי של רוגע, פינוק ושחרור, בדיוק כמו זה שהספא מציע. מרכזי הספא באתרים מושקעים, מטופחים ומפנקים במיוחד, ואתם ממש לא חייבים להיקרע על השלג כדי לבקר בהם.
2 צפייה בגלריה
רק בשביל הספא
רק בשביל הספא
רק בשביל הספא
(צילום: עדן רם)
המלצה שלנו: כדי ליהנות מספא אמיתי, כזה שלוקח את הרוגע לקצה ומציע את כל האפשרויות, כדאי לבקר ב- Solden, אוסטריה. לצד הנופים המטורפים, הפסגות שנוגעות בעננים והשלג המשובח, אחד היתרונות הבולטים בזולדן הוא ללא ספק ה-Aqua dome, מרכז הספא הגדול ביותר שתפגשו באתרי הסקי באירופה. הוא כולל בתוכו שלוש בריכות תרמיות מחוממות מרחפות באוויר(!), סאונות, ג'קוזי (ברבים), בריכות קרח, חדרי קור ומחשבה מדויקת על המעבר בין הטמפרטורות השונות, בין בריכות הקרח לסאונות החמות, שממריץ את זרימת הדם, מגביר את קצב התחדשות התאים, מפרק מתח בשרירים ובעיקר מגיע עם תחושה של "ככה מרגיש חופש אמיתי".

בילויים

המושג אפר'ה סקי ("אחרי הסקי") הוא ההוכחה לזה שחופשות בעיירות סקי תמיד מגיעות עם בילויים. מסיבות צהריים שיגרמו לכם לרוקן את הבר לפני שעת התה, מועדונים, מסיבות, ברים וסיבות טובות להרים לחיים.
המלצה שלנו: כמעט בכל אתר תוכלו למצוא מסיבות טובות, אבל לחיות הלילה שביניכם כדאי להגיע ל-Ischgel, שבאוסטריה. הסלוגן "Relax if you can" שהאתר בחר לעצמו, בהחלט הולם את האווירה בו. הקהל צעיר, האווירה תוססת, המועדונים סוערים, הברים הומים והאלכוהול נשפך כמו מים.

קולינריה

ממסעדות קטנות בניהול של סבתא מקומית שמביאה את הטעמים המסורתיים, דרך רשתות ענק מערביות שכולנו מכירים ועד למסעדות גורמה המנוהלות בידי שפים מעוטרים בכוכבי מישלן. עיירות הסקי מציעות מגוון קולינרי עשיר ומפתה.
ההמלצה שלנו: אם אתם אוהבים את האוכל שלכם מגוון, את הטעמים עשירים, את המנות גדולות ואת המחירים מפתיעים, כדאי שתבקרו ב-Gudauri שבגיאורגיה. במרחק שעתיים וחצי טיסה בלבד מחכה לכם אתר סקי שמציע בילויים מכל הסוגים והסגנונות, ובעיקר קרנבל של טעמים. תמצאו כאן מסעדות אותנטיות עם מנות שיישמעו לכם מוזר ויגרמו לכם להתאהב עם הביס הראשון, מזון מהיר שמתאים למי שמחפש משהו לחטוף באמצע היום ומסעדות פיין דיינינג שיגיעו עם חשבון כל כך נמוך שיהיה לכם קשה להאמין.
2 צפייה בגלריה
שופינג שווה באנדורה
שופינג שווה באנדורה
שופינג שווה באנדורה
(צילום: עדן רם)

מוזיקה

יש זרם שלם של אנשי מוזיקה, כאלה שחייבים לסגור הופעה טובה כדי לקרוא לזה חופשה. זאת הסיבה שיותר ויותר אתרי סקי מארחים פסטיבלים על השלג ומבטיחים לגולשים ולמבקרים חוויה מסעירה מכל הכיוונים.
המלצה שלנו: פסטיבל ה-SKIDEALWEEK הישראלי הוא מסורת של יותר מעשור. השנה, ינחת הפסטיבל ב-Sella Ronda, איטליה. אל הפסגות והנוף המרהיבים של אתר הסקי היפה בעולם, יגיעו גדולי אומני ישראל וה-DJ הכי מבוקשים (ביניהם עדן חסון, נגה ארז, יסמין מועלם, אינפקטד מאשרום, נונו, עברי לידר, איתי גלו, סקאזי ועוד) ל-18 ימים של מסיבות, הופעות חיות וחוויות.

אטרקציות

מי שמגיע לחופשת סקי כדי לחרוש את המסלולים, בדרך כלל מקבל את מכסת האדרנלין המיוחלת מהגלישה. אבל מי שפחות בעניין של מגלשיים יוכל למצוא אינספור אטרקציות ברמות אקסטרים שונות שיוסיפו עניין לחופשה המושלגת. מזחלות, טרקטורונים, אומגה, טיסה במסוק, דיג, רכבות הרים וכל אטרקציה שתצליחו לחשוב עליה.
המלצה שלנו: לא משנה באיזה הרכב אתם מגיעים, אם חשוב לכם מגוון רחב של אטרקציות, כדאי שתשריינו לעצמכם מקום ב-Tignes, צרפת. טין היא ממלכת האטרקציות המושלגות. מ-Heliski - טיפוס על קרח, דרך מזחלות כלבים, אופנועי ואופני שלג, תאי נוסעים עם גג פתוח המאפשרים לגולשים ליהנות מנוף של 360 מעלות ועד מצנחי רחיפה ומיקרולייט – יש כאן הכול.

שופינג

תראו, הגטקעס, החולצה התרמית, הכפפות והגרביים העבות עשויים קצת להכביד על החשק שלכם למדוד בגדים, אבל המחירים המשתלמים והעובדה שבחלק מהעיירות תוכלו למצוא שופינג מסחרר ללא מע"מ, יהפכו אתכם קלילים ברגע.
המלצה שלנו: אם אתם חובבי שופינג מושבעים כדאי שתתארגנו על טיסה ל-Pas de la Casa שבאנדורה. יש הרבה מה לומר על העיירה הכי גבוהה באנדורה, היא כיפית וסוערת, אבל היא בעיקר גן עדן לשופינג. במרכז העיירה פזורות עשרות חנויות דיוטי פרי המציעות כל מה שאתם מחפשים, משמלה, דרך הסמארטפון הכי מתקדם, ועד לציוד הגלישה והספורט שהוא הצעקה האחרונה בתחום, והכל במחירים הכי זולים באירופה וללא מס בכלל. אם תרצו ללכת עם הדחף שלכם רחוק יותר תוכלו לקחת אוטובוס לאנדורה לה ואה (45 דק' נסיעה) או לשכור רכב ולהגיע לברצלונה תוך 3 וחצי שעות נסיעה בלבד.

בשיתוף SkiDeal