בשיתוף לשכת התיירות של ליטא
ליטא הופכת בתקופה האחרונה לאחד היעדים המבוקשים בקרב הישראלים, הודות לתדירות הטיסות, מזג האוויר הנעים גם בקיץ ובחגים והשילוב המושלם בין חוויה עירונית לפעילויות בטבע במדינה קומפקטית ונגישה.
התושבים המקומיים מסבירים פנים לתיירים, דוברי אנגלית טובה ולהוטים להפוך את החוויה לחיובית ומהנה, כמו גם שומרים מקום חם בלב ליהודים, התיירים מרחבי העולם עדיין לא הגיעו בהמוניהם, מה שמבטיח לעת עתה חופשה פחות צפופה ופקוקה בהשוואה ליעדים פופולאריים אחרים. בואו לגלות מחדש את ליטא, רגע לפני ששאר העולם מצטרף – צפו באולפן בראש הכתבה
9 צפייה בגלריה
ליטא
ליטא
וילנה בירת ליטא.
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
הלב הפועם של ליטא היא וילנה, עיר ירוקה וידידותית מלאת קסם אשר משלבת בין עיר עתיקה, רובע יהודי בעל היסטוריה מרתקת וחופשה אורבנית מודרנית, הכוללת אוכל משובח, חיי לילה, מוזיאונים וקניות. המלונות האיכותיים של העיר הם ברמה הגבוהה של מערב אירופה (ובמחיר של מזרח היבשת...). אז מה יש לעשות בליטא. קיבצנו לכם את כל המידע.

לסייר בעיר העתיקה ובעקבות המורשת היהודית

העיר העתיקה של וילנה הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומלאה בארכיטקטורה מרשימה, מבנים היסטוריים, בתי קפה וחנויות ייחודיות. אל תוותרו על שוטטות ברחבי העיר וביקור באתרי החובה שלה – מגדל טירת גדימינאס, קתדרלת וילנה וארמון הדוכסים הגדולים של ליטא.
9 צפייה בגלריה
ליטא
ליטא
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
בנוסף, וילנה (וליטא כולה) משמרת ונותנת הרבה כבוד למסורת היהודית שלה, בה תוכלו להיפגש ב'רחוב היהודים', ללמוד על מורשת הגאון מוילנה ולבקר בבית הכנסת המרשים של וילנה הפועל גם בימים אלה.

אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה בוילנה

בתוך העיר ובאזור הקרוב לה אפשר למצוא גם אטרקציות רבות לילדים ולכל המשפחה, כמו פארקים ירוקים, אפשרות לטיולי אופניים, סגווי ואפילו קאייקים בתוך שתי הנהרות החוצים את העיר.
9 צפייה בגלריה
וילנה כדור פורח בעיר
וילנה כדור פורח בעיר
וילנה כדור פורח בעיר
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
ניתן לבקר גם בפארק המים וישי (Vichy) הכולל מגוון מגלשות, בריכות ואטרקציות, פארק ברנדינאי (Bernardinai), הכולל מגרש משחקים, פרק סקייטים ועוד, תצפית ממגדל הטלוויזיה של העיר (מומלץ להזמין מקומות מראש) ופארק בלומנטס (Belmontas) הממוקם מרחק נסיעה קצר מהעיר וכולל חוויית אקסטרים לכל המשפחה כגון מסלולי מכשולים, גשרים תלויים, רשתות טיפוס ועוד. וילנה היא גם אחת מהערים היחידות בעולם בהן תוכלו לעשות סיור בכדור פורח, הנחשב לספורט מוביל בליטא.

חיי התרבות והלילה של וילנה

וילנה מושכת אליה גם סטודנטים מכל העולם, מה שהופך אותה לעיר קוסמופוליטית, תוססת וצעירה. בהתאם, העיר מתחזקת סצנת לילה משובחת עם הרבה ברים, rooftops, מועדונים ומוזיקה חיה. הרחובות שכדאי לבקר בהם כדי לחוות את חיי הלילה של העיר הםVilniaus Islandijos ו-Vokiečių.
השכונה שמומלץ לבקר בה היא אוז'ופיס (Užupis), שכונה בוהמית שהכריזה על עצמאות והיא למעשה מעין מובלעת עם תרבות מקומית משלה ואפילו חוקה ודגל משלה. אם אתם חובבי אמנות רחוב, חנויות יד שניה וסקרנות למשהו קצת אחר, הרשו לעצמכם להשקיע כמה שעות של בילוי כאן בין גלריות לאמנות, בתי קפה וחנויות ייחודיות.

שופינג

קניון אקרופוליס הוא אחד ממרכזי הקניות הגדולים בוילנה, עם יותר מ-200 חנויות, כולל מותגים בינלאומיים, מסעדות, בתי קולנוע, משטח החלקה על הקרח ובאולינג.
קניון אוזאס (Ozas) כולל יותר מ-150 חנויות אופנה, אביזים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד. לאחרונה נפתח בקניון מתחם המשחקים הגדול במדינה, Adventica, הכולל מתנפחים, מסלולי נינג'ה ועוד מגוון פעילויות.
9 צפייה בגלריה
רחוב קניות בוילנה ליטא
רחוב קניות בוילנה ליטא
רחוב קניות בוילנה.
(צילום: שאטארסטוק )
קניון פנורמה, הממוקם מחוץ לעיר, ידוע בארכיטקטורה המודרנית שלו, לצד מבחר חנויות, אפשרויות בילוי ומסעדות.
הרחובות המרכזיים של וילנה לחובבי השופינג הם שדרת גדימינאס (Gediminas) הכולל חנויות בוטיק, חנויות מותגים, בתי קפה ומסעדות ורחוב פיליאס (Pilies) המרוצף אבן, אשר ממוקם בעיר העתיקה וכולל מגוון חנויות המוכרות גם אמנות ליטאית מסורתית מזכרות ובגדים.

טבע ופעילויות אקסטרים לכל המשפחה

אחד היתרונות הגדולים בליטא שהכל קרוב, העיר וילנה נמצאת רק כחצי שעה נסיעה מהטבע, האגמים והפעילות האקטיביות, מזג האוויר הנעים והקרבה בין מוקדי המשיכה הופכים את ליטא ליעד מתאים למשפחות חובבות טבע המחפשות פעילויות אקטיביות ומגוונות.
9 צפייה בגלריה
ליטא
ליטא
כדור פורח בטרקאי
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
מוקד הפעילויות המרכזי נמצא בסביבת העיירה הציורית טרקאי, השוכנת על חצי אי ומאופיינת בבתי עץ מסורתיים וצבעוניים, סביב אגם יפיפה. בעיירה אפשר לבקר בטירה הקדומה, לצאת לשייט באגם וגם לשחות בו. סביב העיירה אפשר לצאת לשייט קיאקים ורפטינג, סאפ, לצאת לטיולי טבע ולצאת לסיור בכדור פורח מול אחד הנופים היפים ביותר שאי פעם תראו. הטיפ הוא להמריא בשקיעה או בזריחה.
9 צפייה בגלריה
פעילות בטבע
פעילות בטבע
פעילות בטבע
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
ליטא ידועה גם בפארקי החבלים שלה, המשלבים לרוב גם פעילות כמו אומגות או שייט באגם. חשפו את רשת פארקי החבלים אונו פארק (UNO PARK), הפרוסה בכל רחבי המדינה.
עוד אזורים מומלצים לטיולי טבע ופעילויות בליטא: בפארק הלאומי אוקשטייטיה ניתן לבקר בגבעת הקרח ולשוט בקיאקים בנחל זיימנה (Zeimena), ברצועה הקורונית והדיונה האפורה, הנחשבת אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שם תגלו נופים עוצרי נשימה לאורך הים הבלטי ותצפית מדהימה, שמורת טבע וחבל הארץ ז'מייטייה (Žemaitija) במערב ליטא הידוע באגמים הבתוליים שלו, אגם פלטיאלי סביבו תוכלו לנסוע באופניים ולצאת לטיולים, עיירת הנופש פלאנגה (Palanga) הידוע בתור 'בירת הקיץ של ליטא' עם פעילויות ספורט ימי כמו גלישת רוח, שייט קיאקים וסקי סילון, פארק הדינוזאורים 'דינו פארק' בפאתי הכפר רדיילה (Radailia), ועוד.
9 צפייה בגלריה
טראקי טבע קרוב לוילנה
טראקי טבע קרוב לוילנה
טראקי טבע קרוב לוילנה
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)

אזור הספא של ליטא - דרוסקינינקאי

דרוסקינינקאי (Druskininkai) נחשבת לעיירת הספא והבריאות של ליטא לצד העיירה בירשטונס הנמצאת באזור אחר במדינה. העיירה מוקפת נופים עוצמתיים ומעניינות מרפא ובכל הסביבה שלה תמצאו מתחמי ספא ומלונות שהדגש בהם הוא על מנוחה וריפוי לגוף ולנפש.
9 צפייה בגלריה
דרוסנינקאי
דרוסנינקאי
דרוסנינקאי
(צילום: שאטארסטוק )
אם אתם מתכננים לשלב ביקור באזורי הספא של ליטא במהלך חופשה משפחתית, הליטאים ערוכים לכך ולכן תוכלו למצוא בסביבה פארקים לילדים ושלל בתי מלון המציעים פארק מים ופעילויות לילדים. דוגמה לכך היא מלון הספאAqua Park המציע אפשרויות לינה ברמות שונות, מגוון רחב של טיפולים ופעילויות מותאמות לכל המשפחה.

חוויה גם למבוגרים – אזור היין והבירה של ליטא

אחרי שסיימנו עם החוויות לילדים, גם למבוגרים מגיעה חוויה. תרבות השתייה של ליטא משלבת את האהבה לטבע, יין ובירות. אזור בירז'אי (Biržai) בצפון המדינה ידוע בנופיו הציוריים ובאתרים ההיסטוריים, וגם מציע חווית אירוח מרגשת. מומלץ לבקר במתחם טירת בירז'אי, מבצר מרהיב מתקופת הרנסנס, ולחקור את המרתפים התת-קרקעיים, בהם שוכנים היום יקבים. במקום פועלת גם מבשלת הבירה "Alaus kelias", הכוללת את מוזיאון הבירה היחיד בליטא, שם תוכלו לעשות טעימות בירות טריות וליהנות מאוכל טוב במסעדה. הסביבה היפה של בירז'אי מספקת רקע אידיאלי לטיולים נינוחים או טיולי אופניים, ומאפשרת לכם להעריך את אוצרות הטבע והתרבות של האזור.
9 צפייה בגלריה
ליטא
ליטא
ליטא
(צילום: באדיבות לשכת התיירות של ליטא)
קובנה נמצאת במרחק חצי שעה נסיעה מטרקאי ושעה נסיעה בלבד מוילנה. העיר, שהוכתרה בתור 'בירת התרבות של אירופה' ל-2022, מציעה אווירה סטודנטיאלית צעירה במיוחד. מוקדי המשיכה הם טירת קובנה, פארק מפגש הנהרות, העיר העתיקה ורכבל ז'לקלניס הפועל בעיר משנת 1931, כמו גם ביתה של המשוררת לאה גולדברג והגימנסיה בה למדה.

טיסות זולות ומזג אוויר נוח

הדרך לליטא עכשיו קצרה ונוחה מתמיד - נכון להיום ממריאות ארבע טיסות ישירות בשבוע לוילנה הבירה, הנמשכות כ-4 שעות של חברות וויז אייר וריינאייר. כאשר נוחתים ומגיעים לכל יעד פנימי בנסיעה קצרה, מדובר על בונוס אדיר באופן כללי ועבור משפחות במיוחד, דבר המאפשר גם טיול כוכב – כלומר לינה במקום אחד ובכל יום טיולים למקום אחר.
חברות הלואוקוסט מציעות טיסות במחיר משתלם, חוויה שממשיכה בליטא עצמה עם מחירים אטרקטיביים בכל הנוגע ללינה, אוכל, תחבורה, אטרקציות ובילויים.
לסיום, כדי להפוך את החופשה למושלמת באמת, מזג האוויר בליטא כמעט ולא חוצה את הסף של 25 מעלות בשיא הקיץ, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי לעונה החמה בישראל. אך גם אם תגיעו בתקופת החגים, תיהנו ממזג אוויר נעים ומושלם לטיולים ובילויים.
ליטא היא בהחלט יעד מפתיע ומושלם למטיילים הישראלים המציע מגוון של אטרקציות בעיר ובטבע, הכל במרחק קרוב ונוח, מחירים משתלמים והתאמה לכל גיל ותחום עניין.
בשיתוף לשכת התיירות של ליטא
פורסם לראשונה: 17:08, 20.08.23