1 צפייה בגלריה
המלון הראשון שייפתח בראש העין
המלון הראשון שייפתח בראש העין
כך המלון צפוי להיראות
(הדמייה באדיבות עיריית ראש העין)
מלון ראשון ובו 120 חדרים ומרכז כנסים בינלאומי יוקם בראש העין – צמוד לגן הלאומי מגדל צדק שצפוי להיפתח לקראת סוף השנה. על פי התכנון, המלון ייפתח בשנת 2024. התוכנית לאישור תב"ע (תוכנית בניין עיר) לשטח שבו יוקם המתחם התיירותי נמצאת בהליך אישור סופי בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, וצפויה לקבל אישור בתוך כמה חודשים.
המכרז להקמת המלון טרם נפתח, אך בעיריית ראש העין אומרים כי על פי משרד התיירות יש עשרות יזמים שמתעניינים בזה בגלל הקרבה לנתב״ג. המתחם, שאת הקמתו מקדם ראש העיר שלום בן משה, יקום בצידו הצפון-מערבי של הגן הלאומי מגדל צדק (מתחת לקבר השייח), על שטח של כ-42 דונם.
על פי התוכנית של משרד התיירות, המלון ייתן, בין היתר, מענה זמין והולם לאלפי צוותי האוויר המגיעים לנמל התעופה לאורך כל השנה – וכן לאנשי עסקים בינלאומיים המגיעים לפגישות עסקיות בפארק אפק בראש העין ובאזור המרכז.
בעיריית ראש העין מסבירים כי המלון שיוקם ייהנה מכמה יתרונות, בהם הסמיכות לגוש דן, הקרבה לנתב"ג ("מרחק של כ-12 דקות נסיעה"), נגישות באמצעות כבישים ארציים כמו כביש 6, כביש 5 וכביש 444 – וכן נוף מרהיב הכולל תצפית על כל גוש דן.
עוד מתוכנן במתחם מרכז כנסים בינלאומי שיוכל לקלוט כ-400 אורחים, וקאנטרי קלאב כולל בריכה אולימפית לתושבי העיר. במשרד התיירות מעריכים כי למלון ולמרכז הכנסים יש פוטנציאל גבוה להצליח, והבטיחו לסייע לעירייה להצלחת המיזם.

ראש העיר בן משה אמר כי "בשנים האחרונות אני מוביל את חזון הפיתוח של ראש העין להיות מהערים המובילות בגוש דן. אני זוכר את ראש העין כיישוב קטן, ונפלה בחלקי הזכות להגשים את תוכנית התיירות המשלבת טבע, גן לאומי, אתרים היסטוריים ונוף עוצר נשימה - והכל במרכז הארץ".
במקביל, עבודות השימור והפיתוח של הגן הלאומי מגדל צדק נמצאות בימים אלו לקראת סיום, והאתר צפוי להיפתח לקראת סוף השנה. כחלק מהעבודות, שאותן מובילה רשות הטבע והגנים בשיתוף עם עיריית ראש העין, הקרן לשיקום מחצבות ורשות העתיקות – מבוצעות במבצר המרשים שיסודותיו צלבניים עבודות שימור ושחזור מקיפות.
על פי התוכנית, שפורסמה לראשונה ב-ynet, סביב המבצר יוקמו טיילת נוף, טיילת אופניים ושבילי הליכה בין בריכות החורף שעוברות שיקום. לדברי מודי אורון, מנהל פרויקט מגדל צדק ברשות הטבע והגנים, הכוונה היא להפעיל את האתר לפי "תצורת קיסריה" – ביום זה יהיה גן לאומי רגיל שהכניסה אליו בתשלום, ובאחד החדרים יפעל מרכז מבקרים שבו יוקרן סרט על תולדות המקום ויוצגו ממצאים שנמצאו בחפירות הארכיאולוגיות.
בערב, הטיילת והמצודה יישארו פתוחות למבקרים, ובחלק מחדרי המבצר יפעל בית קפה. באחת המחצבות הנטושות שבשטח הגן הלאומי ייבנה גם תאטרון פתוח עם 8,000 מושבים. "זו תהיה הקיסריה של מרכז הארץ", אמר אורון.