חזרה לשגרה: החומה הסינית נפתחה למבקרים
(צילום: רויטרס)
חודשיים אחרי שנסגרה למבקרים, ולאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעת מחלות בסין הודיע כי המדינה עברה את השיא של המחלה ואין נדבקים חדשים, נפתח היום (24 במרץ) מחדש אחד מהיעדים המתויירים ביותר במדינה - החומה הסינית בבייג'ינג'. כך לפי דיווחים של סוכניות הידיעות הסיניות.
בכך, הצטרף האתר הפופולרי לאתרי תיירות נוספים שנפתחו בימים האחרונים במדינה, בהם: פארק השעשועים "שנגחאי היצ'אנג אושן פארק" שבשנגחאי, אתר הנופש "דיסני שנגחאי" שנפתח השבוע עם מספר מוגבל של חנויות, מסעדות ואתרי תרבות שנפתחו אף הם לפעילות. כמו כן, מסרו הסינים כי במדינה נפתחו בשבוע האחרון גם גני חיות, פארקים לאומיים ו-180 מוזיאונים, מרביתם במחוז שאנצ'י שבצפון-מערב המדינה ובמחוז סצ'ואן שבדרום-מערב.
4 צפייה בגלריה
עדיין עם המסכה: תיירת בחומה הסינית
עדיין עם המסכה: תיירת בחומה הסינית
עדיין עם המסכה: תיירת בחומה הסינית
(צילום: מתוך הווידאו)
אולם, נראה כי בשלב זה מדובר עדיין בחזרה הדרגתית לשגרה: בינתיים, מורשים לבקר בחומה הסינית רק מבקרים שרכשו כרטיסים מראש. אך גם זה לא מספיק: על מנת לקבל אישור כניסה למתחם, על המעוניינים לבקר יש להירשם דרך אפליקציה ממשלתית ולהוכיח כי שהו בבייג'ינג במהלך השבועיים האחרונים
עם כניסתם למתחם, נדרשים המבקרים לעבור בדיקת חום, ומחויבים לחבוש מסיכה ולשמור על מרחק סביר של שני מטרים בין אחד לשני. הכניסה עצמה, אגב, מוגבלת עד 19,500 מבקרים ביום. ואם המספר הזה נשמע לכם הרבה, אז רק לצורך השוואה - נציין כי מדובר בכ-30% בלבד מהתפוסה הרגילה באתר.
כמו כן, האתר עצמו ייפתח בשלב זה החל מהשעה 09:00 בבוקר ויפעל עד 16:00 אחר הצהריים, ובשלב זה הרכבל, המוזיאון והאזור העתיק של החומה יישארו סגורים לקבלת קהל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
אגב, כאות הוקרה לאנשי הצבא והרפואה שעבדו ללא הפסקה במשך החודשים האחרונים, החליטו השלטונות הסיניים שהללו יכולים יהיו ליהנות מביקור באתר ההיסטורי בחינם. שאר המבקרים, יידרשו לשלם 5 דולרים עבור כרטיס אחד עד סוף החודש, ולאחר מכן יעלה המחיר ל-5.65 דולרים.
בין האנשים שפקדו היום את המקום הייתה גם וואנג הואא (WANG HUA), בת 42 המתגוררת בסביבה, שהתקשתה להסתיר את התרגשותה מהשהייה במקום ומהיציאה מהבית לאחר הסגר הממושך אליו נדרשו תושבי המדינה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
"אני מאוד מתרגשת, רציתי כל כך לצאת כבר לחיק הטבע", אמרה הואא לסוכנות הידיעות רויטרס. "אני מקווה שכולכם תוכלו להיפטר מהתפרצות הווירוס במהרה, זה יהיה נהדר", הוסיפה.
יאנג, יזם בן 45 שביקר אף הוא באתר היום, הודה כי "היה נורא להיתקע בבית, במיוחד כשזה נמשך זמן רב. הרגשתי שצפוף לי מדי, וכל מה שרציתי לעשות זה רק לטייל ולעשות יום בכיף בחוץ. והיום עשינו זאת, והבאנו גם את הילדים איתנו. לצאת החוצה ולהירגע זה סוג של הגשמת חלום עבורנו", סיכם.
כאמור, החומה הסינית נחשבת לאחד מאתרי המורשת המפורסמים ביותר בעולם; רק בשנת 2018 לבדה ביקרו בה 9.9 מבקרים, ונכון להיום (ב') עד השעה 14:00 בצהריים בשעון סין, נמכרו 900 כרטיסים ולפי ההערכות ביקרו בה קרוב לאלף איש.

השתתף בהכנת הכתבה: שי שגב