5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
ביקורת דרכונים בנתב"ג
(צילום: דני שדה)

פסח כבר מעבר לפינה, ו-1.5 מיליון נוסעים, ישראלים ותיירים, בטיסות בינלאומיות (יוצאות ונכנסות) יעברו בנתב"ג במהלך החג, עלייה של 10% לעומת פסח שעבר. ביום ראשון הקרוב, 31.3, יחל לוח הטיסות של הקיץ, ולמחרת ייפתח מתחם B המחודש בטרמינל-1 ואחריו מתחם C שיכפילו את גודלו של הטרמינל. בימים אלה משלימה רשות שדות התעופה את היערכותה לקראת פסח העמוס, והטסים ירגישו בשינוי כבר בבידוק לכבודת היד עם 25 נקודות חדשות שלכולן מסילות ארוכות שעליהן ניתן להניח כעשרה תיקי יד ומזוודות טרולי בו זמנית. עד כה רק מי שעמד לפני הבידוק היה יכול להניח את תיק היד שלו, דבר שארך זמן רב.
בשיטה הקודמת היו מספר תורים לבדיקה, ואם עמדתם בתור שבו הבדיקה של הנוסע שלפניכם התעכבה הייתם צריכים להמתין. בשיטה החדשה יש תור אחד ארוך מגודר ובקצהו בקרים שמכוונים את הנוסעים לפי העומס בכל אחת ממסילות הבידוק. שינוי נוסף יורגש בעת המעבר בביקורת הגבולות, של רשות ההגירה והאוכלוסין: במתחם הוצבו "קיוסקים" רבים שבהם ניתן יהיה לעבור עם כל סוגי הדרכונים. ליד הקיוסקים יוצבו בקרי גבול כדי לסייע לנוסעים. כדי למנוע מעבר של יותר מנוסע אחד עם פתיחת השער, הותקנו מצלמות. בשיטה הקודמת הנוסעים היוצאים קיבלו "פתק" שאיתו הם עברו לנקודה אחרת שבה נפתח להם שער שלאחריו הם הגיעו למתחם הדיוטי פרי. השיטה החדשה פשוטה יותר מאחר שברגע שתניחו את הדרכון על משטח הסריקה ב"קיוסק" ויאושר לכם המעבר, ייפתח השער ותוכלו להמשיך למתחם החנויות. במתחם ביקורת הגבולות עדיין יהיו דלפקים עם בקרים עבור נוסעים שיש בעיה בקריאת הדרכונים שלהם בקיוסקים.
5 צפייה בגלריה
פסח בנתב"ג
פסח בנתב"ג
פסח בנתב"ג
(shutterstock)

5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
מתחם בידוק כבודת יד בטרמינל 3
(צילום: דני שדה)

5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
בידוק כבודת יד בטרמינל 1
(צילום: דני שדה)
נוסעים עם ילדים? בטרמינל 1 ובטרמינל 3 יהיו תורים ייעודיים לבידוק ביטחוני למשפחות עם ילדים עד גיל 12. זאת במטרה להקל על המשפחות ובעיקר על הילדים בתורים הארוכים. בשני הטרמינלים יהיו פינות משחקים.
5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
פינת משחקים לילדים
(צילום: דני שדה)
בשנה האחרונה התווספו 4,000 מקומות חניה בנתב"ג ועד הקיץ יתווספו עוד אלף, כשבסך הכל יהיו 17 אלף חניות לטווח ארוך וקצר. באפליקציה של נתב"ג ניתן יהיה לקבל הכוונה בזמן אמת למקומות פנויים. אפשר יהיה לקבל מידע על טיסות יוצאות ונכנסות, על מצב טיסתכם, עמדות הבידוק לטיסה, מתחמי הקניות ועוד. ב-11 באפריל, אז תחל חופשת הפסח בבתי הספר, צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-75 אלף נוסעים. מדובר בנוסעים שימריאו מישראל או יגיעו אליה והנתון כולל גם תיירים. ימי השיא בתקופת חג הפסח יהיו 21 באפריל אז יעברו בנתב"ג כ-83 אלף נוסעים, ו-28 באפריל אז צפויים לעבור בשדה כ-93 אלף נוסעים. מומלץ לעשות את הרישום לטיסה באמצעות האינטרנט מהבית, דבר שיחסוך גם זמן וגם כסף. כדאי להגיע לנמל התעופה 3 שעות לפני מועד ההמראה כדי למנוע עיכובים עד סמוך למועד הטיסה.