4 צפייה בגלריה
זוג במוסקבה
זוג במוסקבה
צחוקים וכיף - עד שמגיעים למלון
(צילום: shutterstock)
אין ביניכם קשר דם, אתם לא נשואים ואתם מתגוררים ברוסיה? בתי המלון במדינה יסרבו לאפשר לכם לישון באותו חדר. אתר Russkaya Gazeta הרוסי דיווח השבוע כי בתי המלון ששבו לפעילות בתחילת יוני - לאחר שפעילותן הופסקה למשך כחודשיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה - קיבלו הנחיה רשמית מהגוף המפקח, לוודא עם האורחים את הסטטוס המשפחתי שלהם בעת מסירת המפתח לחדר שבו ילונו במהלך שהותם במלון.
מהפרסום באתר עולה כי השירות הפדרלי לפיקוח בתחום הגנת זכויות הצרכן, הורה למלונאים שלא לאפשר שהייה משותפת בחדרים לאנשים שאינם נשואים או בני משפחה גרעינית אחת. עוד דווח כי מלונות שיפעלו אחרת ויאפשרו לזוגות שאינם נשואים לשהות באותו חדר, יידרשו להסביר את החלטתם לגוף המפקח.
מאחורי ההנחיות החדשות עומד, כאמור, ניסיון של הממשלה למנוע את התפשטותו של וירוס הקורונה במדינה, שעומדת כעת במוקד התפרצות המגפה.
בתגובה לידיעה, גורם רשמי מהגוף המפקח על בתי המלון מסר לאתר הרוסי כי "ההמלצות פותחו עבור עסקי אירוח ובתי מלון, שיצטרכו לקחת אחריות על הוכחת הסטטוס המשפחתי של האורחים".
4 צפייה בגלריה
מלון ארבע העונות במוסקבה
מלון ארבע העונות במוסקבה
מלון ארבע העונות במוסקבה
(צילום: shutterstock)
מנגד, פרסם האתר גם את תגובתו של נשיא התאחדות המלונאים של רוסיה, גנדי למשין, שאמר כי "לא חייבים לשבץ בחדר רק בני אותה המשפחה. יכול לבוא גם זוג, למשל חתן וכלה, והם גם יהיו בחדר משותף. ניתן גם לשבץ באותו החדר חברים שהגיעו יחד. כמובן שאם האורחים יחלקו חדר משותף, הם יוכלו גם לשבת לאכול יחד באותו שולחן".
למשין אף הוסיף ואמר כי, ההנחיות החדשות כוללות סעיף נוסף המתייחס למלווים: "אורח רשאי לקבל חדר עם מלווה אחד אמנם, אבל זה יכול להיות כל אחד. כמובן שלא נתחיל לבקש מסמכים רשמיים מכל אורח, ובקבלה יצטרכו להפעיל שיקול דעת ולבחון מי מהאורחים יכולים ללון באותו חדר - ומי מהם נדרשים לחדרים נפרדים. אלה שהגיעו יחד, יוכלו לשהות באותו חדר".
4 צפייה בגלריה
מחטאים אוטובוס נגד הנגיף. סנט פטרסבורג
מחטאים אוטובוס נגד הנגיף. סנט פטרסבורג
מחטאים אוטובוס נגד הנגיף. סנט פטרסבורג
(צילום: MCT)
רוסיה סגרה את גבולותיה ב-30 במרץ בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. כמעט חודש לאחר מכן, ב-27 באפריל, דווח כי היא עקפה את סין בכמות הנדבקים, ומספרם במדינה הגיע ל-93 אלף חולים. יומיים לאחר מכן, דיווח המטה המבצעי הפדרלי למאבק בנגיף הקורונה על 7,099 מקרי הידבקות חדשים - שיא יומי מאז פרוץ המגפה ברוסיה, שהביא את מספר הנדבקים הכולל במדינה ליותר מ-106,000 מקרים, ביניהם גם ראש ממשלת רוסיה, מיכאל מישוסטין.
ב-12 במאי, נודע כי דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ורעייתו טטיאנה נבקה נמצאו חיובים לנגיף ואושפזו, זאת לצד דיווחים על כך שרוסיה הגיעה למקום השני בעולם במספר הנדבקים. אתמול (ראשון) דיווחה רוסיה על 500 חולים, 200 מתוכם בבירה מוסקבה, וכ-6,948 מתים. לפי הרשויות במדינה, מדי יום מתגלים בה מעל ל-8,000 חולים.
4 צפייה בגלריה
וכך זה היה נראה שם בתקופת הסגר
וכך זה היה נראה שם בתקופת הסגר
וכך זה היה נראה שם בתקופת הסגר
(צילום: EPA)
למרות קצב ההדבקה הגבוה, השבוע, לאחר חודשיים של סגר, החלה רוסיה להקל בהגבלות המחמירות, וכעת רשאים התושבים לערוך פעילות ספורטיבית בזוגות במרחב הציבורי, לצאת לטיולים בהרכב משפחתי, ולשהות בפארקים ובמרחבים הפתוחים.
גם מכוני היופי, המספרות והחנויות ברחוב חזרו זה מכבר לפעילות. ובדומה לישראל, גם ברוסיה חלה חובת עטיית מסכות בעת יציאה למרחב הציבורי, וכן נדרשת שמירת מרחק.