אחרי כשנה שהיה סגור - מעבר בגין (טאבה) נפתח הבוקר (יום ג') לישראלים המבקשים לעבור את הגבול למצרים. רק מחוסנים ומחלימים יוכלו לצאת מישראל לסיני ולשוב ארצה ללא צורך בבידוד. ילדים יכולים להצטרף רק אם חלו בעבר.
מאז שעות הבוקר המוקדמות ישנה תנועה ערה במעבר הגבול. כ-150 איש הצליחו לעבור לאחר שרכשו אגרת מעבר להיום, בהם קבוצה של כ-40 מטיילים ישראלים בשנות ה-60 לחייהם. אך במקביל, עשרות אזרחים ישראלים שניסו לעבור הבוקר לא הצליחו והם תקועים במעבר הגבול. זאת מאחר שהם רכשו מראש אגרת מעבר ליום שני, בתאריך המקורי שהיה אמור מלכתחילה להיות פתיחת המעבר.
בריאיון לאולפן ynet סיפר טל, שהגיע עם ארבעה חברים במטרה לצאת לסיני והמתין מעל שלוש שעות במסוף: "אני לא אופטימי כל כך אבל נקווה לטוב". טל אמר ששמע על האפשרות לקנות אגרה מאחרים שרכשו אותה ולא מתכוונים לממשה. "הכול אפשרי, יכול להיות שאקנה, יכול להיות שלא. אנחנו נמצאים פה באילת, ישנו פה אתמול, ואם לא יכניסו, נישן פה עוד לילה".
5 צפייה בגלריה
הישראלים בתור לצאת לסיני, מעבר טאבה
הישראלים בתור לצאת לסיני, מעבר טאבה
תור היציאה לסיני, מעבר טאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
5 צפייה בגלריה
מטיילים במעבר טאבה
מטיילים במעבר טאבה
מטיילות בדרך למעבר טאבה
(צילום: משה מזרחי)
גם גיא בקנשביין בן 23 מרמת גן הגיע למעבר הגבול עם חמישה מחבריו. כולם סטודנטים שחיכו לחופשה בסיני. הם רכשו אגרת מעבר באינטרנט ליום שני 29.3.21 - שכן תחילה פורסם כי המעבר ייפתח ביום שני.
במעבר הגבול סירבו להכניס אותם ושלחו אותם לרכוש אגרות חדשות, אבל בגלל ההקצאה של 300 אגרות ביום, לא נותרו אגרות להיום. "אנחנו מאוד מבואסים, ניאלץ להישאר לחופשה באילת", אמר בקנשביין.
5 צפייה בגלריה
מעבר טאבה
מעבר טאבה
נפתח לתנועה לאחר כשנה: מעבר בגין (טאבה)
(צילום: רשות שדות התעופה)
אחד הישראלים שכן הצליחו לרכוש אגרה ובדרך לחופשה בסיני הוא רועי מרוז. בריאיון לאולפן ynet סיפר על התרגשות גדולה."חיכינו הרבה זמן, היינו במעקב אחר האגרות שבועיים וחצי ואתמול בלילה, קצת אחרי חצות הצלחנו לרכוש אגרת כניסה".
מרוז יצא כבר בשעה 4 לפנות בוקר מביתו שבאזור המרכז על מנת להגיע למסוף טאבה בשבע בבוקר. "אנחנו מחכים לקבל את תוצאת הבדיקה שאמורה להגיע כל רגע ולהיכנס", אמר והוסיף כי בכוונתו "לצלול כל היום וכל הלילה. ארבע צלילות ביום. אנחנו אמורים להגיע לדהאב, המלון הוזמן, מועדון הצלילה מחכה לנו, יש לנו נהג מונית שמחכה מעבר לגבול, רק צריכים לקבל את הבדיקה והאישור הסופי ואחרי דרך ארוכה מאוד - סוף-סוף נחזור לסיני ונבלה שם כמו שצריך".
5 צפייה בגלריה
רועי מרוז
רועי מרוז
רק חיכה לחזור לכאן. רועי מרוז
(צילום: משה מזרחי)
מרוז הוסיף כי הוא היה בסיני כבר לפני שנה וחצי ביום שבו השתחרר מהצבא ואף החליט לגור שם אך נאלץ לשוב בשל מגפת הקורונה. "מאז אני מחכה לפעם הבאה".

כל מה שצריך לדעת על היציאה לסיני

על פי התקנות שאישרה הממשלה, רשות שדות התעופה תווסת את מספר הנכנסים והיוצאים דרך מעבר טאבה בשלב הראשוני ל-300 נוסעים יוצאים ביום.
ויסות הנוסעים יתבצע באמצעות מכירה מוגבלת של אגרות המעבר. בעת היציאה מהמעבר יידרשו הנוסעים להציג את אישור התשלום ליום היציאה או הכניסה. על פי רשות שדות התעופה כ-40 איש יוכלו לעבור בגבול בכל שעה.
כדי לעבור יש לרכוש מראש אגרת מעבר דרך אתר "מילגם". ישראלים שהגיעו הבוקר למסוף על מנת לעבור לסיני גילו שנגמרה המכסה היומית לאגרות מעבר וייאלצו להישאר באילת.
5 צפייה בגלריה
מעבר טאבה
מעבר טאבה
"סוף-סוף חוזרים לכאן"
(צילום: רשות שדות התעופה)
גם השבים ממצרים יידרשו להירשם מראש. בנוסף לכך, יש צורך בשתי בדיקות קורונה, האחת בסיני ואחת נוספת במעבר טאבה, לפני הכניסה חזרה לישראל. ניתן להגיע לבית חולים בטאבה, טאבה הייטס או בערים: נואבה, שארם ודהאב. עלות בדיקה היא כ-30 דולר עבור אדם וצריך להמתין כשש שעות לתוצאה. לחלופין ניתן להזמין בדיקה במלון במחיר של כ-37 דולר.
בשלב הראשון יעבוד המסוף שמונה שעות ביום, מראשון עד חמישי. יצוין כי קיימת אזהרת מסע לסיני של המטה ללוחמה בטרור.