2 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
הקרב על לונדון
(צילום: shutterstock)
ישראל הפכה לזירת התגוששות בין חברות התעופה הבריטיות ולונדון מעולם לא הייתה קרובה יותר. אבל אם מישהו קיווה שהתחרות בקו אל בירת אנגליה תביא להורדה משמעותית במחירי הטיסות, נכונה לו אכזבה. מתברר שכרגע אין לכך השפעה גדולה כל כך ובריטיש איירווייז ווירג'ין אטלנטיק מציעות לצרכן הישראלי מחירים די זהים ונראה שגם אל על לא מתאמצת מדי למשוך את הנוסעים עם מחירים מפתים.
אחרי שווירג'ין נכנסה לישראל בסערה, הודיעה בריטיש איירווייז כי תשיק ב-1 בדצמבר את מטוס 1000-A350 בישראל, המטוס החדיש ביותר שלה. הוא יפעל בטיסות של השעה 6:20 (מתוך שלוש טיסות יומיות של החברה), והבשורה העיקרית שהוא נושא היא ללקוחות מחלקת עסקים, הנקראת Club Suite במטוס החדש. המחלקה, שבה 56 מושבים, הופכת למחלקת תאים פרטיים: לכל מושב יש דלת שמאפשרת פרטיות מלאה.
למחלקת תיירים פרימיום, שבה 56 מושבים, יש שירות משלה, תפריט משלה ויותר מקום לרגליים לעומת מחלקת תיירים. במחלקת תיירים, 219 מושבים, אין יתרון למעט העובדה שמדובר במטוס חדש ושאפשר לצפות במסך הבידור עוד לפני שהמטוס המריא וגם בעת הליך הנחיתה.
בריטיש חביבה על לקוחות הביזנס בישראל, והיא גם חברה טובה לטיסות קונקשן - היא ושותפותיה מציעות טיסות קישור ל-29 יעדים בארה"ב. היא גם אחת החברות המעטות בעולם שמתחייבות לשריין מושבי בונוס בעבור טיסות ה"משולמות" בנקודות אוויוס (הנקודות של בריטיש) בכל טיסה, אם כי צריך להזמינם 355 יום מראש, אחרת הם נחטפים.
אינפו
איך זה משפיע על המחירים בביזנס? לא ממש משפיע כרגע, אבל מי שמוכן לשלב מחלקת עסקים ופרימיום בבריטיש יכול להוריד מחירים בטיסות לניו־יורק, למשל. לדוגמה, טיסת הלוך נתב"ג-הית'רו-JFK ב-5 במארס במחלקת עסקים וטיסות חזור במחלקת פרימיום ב-10 במרס תעלה 1,570 דולר בלבד בעבור נוסע אחד.
על פי ליאור שטרית מבלוג התיירות FlyingOut, "זה אמנם הרבה יותר יקר מכרטיס במחלקת התיירים, אבל לא מדובר בסכום בלתי סביר לנוסע הממוצע. כרטיס פרימיום, למשל, יעלה כ־900 דולר בלבד, גם זו עסקה מעולה".
אינפו
מבדיקת מחירי הטיסות ללונדון נראה שאין תחרות מחירים של ממש בין בריטיש לווירג'ין אטלנטיק בישראל. יניב לניס, הבעלים של האתר וקבוצת הפייסבוק טיסות סודיות, בדק מחירי טיסת ביזנס שיוצאת ב-13 בינואר וטיסת חזרה ב-20 בינואר בבריטיש איירווייז, וירג'ין אטלנטיק ואל על.
מדובר בטיסות בריטיש, וירג'ין ואל על שיוצאת מישראל בשעות הבוקר ונוחתת בהית'רו בצהריים המוקדמים. בריטיש ווירג'ין מציעות מחיר זהה שנראה כמו תיאום מחירים לכאורה: 1,382 דולר. טיסת אל על תעלה לכם 1,491 דולר.
2 צפייה בגלריה
חילופי משמר בארמון
חילופי משמר בארמון
חילופי משמר בארמון
(צילום: shutterstock)
ההשוואה הרלוונטית יותר לנוסעים ישראלים היא מחלקת תיירים. גם שם - וירג'ין ובריטיש מציעות מחיר זהה. לניס השווה בין מחירי טיסות הבוקר שיוצאות ב-14 בינואר וחזרה ב-18 בינואר. המחיר בווירג'ין - 444 דולר. המחיר באטלנטיק כאמור זהה - 444 דולר. המחיר באל על הוא 455 דולר.
המחיר של אל על אמנם גבוה יחסית, אבל החברה יצאה לאחרונה במבצע למחזיקי כרטיס פלייקארד: כרטיסי טיסה בעלות מסי נמל בלבד ובמימוש של נקודות. במסגרת המבצע, לקוחות ותיקים יכולים להשתמש ב-200 נקודות בעבור רכישת כרטיס ששוויו 741 נקודות, לא כולל מסי נמל. מדובר בכרטיס לייט שאינו כולל מזוודה או מושב.
אם אתם רוצים לטוס בזול יותר תנסו את חברות הלואו-קוסט, שבהן המחירים נחתכים ל-180 דולר לכרטיס הלוך ושוב ללא מבצע (יש מחירים נמוכים יותר בתקופות מבצעים), אבל ללא מערכת בידור ואוכל (בתשלום).