2 צפייה בגלריה
אמומה Amoma
אמומה Amoma
כרזה של אמומה מימים יפים יותר
(מתוך עמוד הפייסבוק של אמומה)
סוכנות ההזמנות המקוונות אמומה (AMOMA) שבסיסה בשוויץ הפסיקה את פעילותה ושולחת את לקוחותיה להתדיין מול בתי המלון ברחבי העולם לגבי הזמנות שכבר ביצעו ושילמו עבורן את מלוא התשלום. "קיבלנו מאמומה קנס לירח הדבש", סיפרה ל-ynet לילך אמיר ממושב נווה מבטח שלפני כחודש הזמינה חדרים בשני מתי מלון במקסיקו לחופשת ירח הדבש אליה תטוס עם בעלה ביום שישי הקרוב.
לקוחות שנכנסים לאתר האינטרנט של החברה מגלים שאי אפשר ליצור קשר עם שירות הלקוחות וכל מה שמופיע באתר הוא הודעה שבה מאשימה הסוכנות את אתרי האינטרנט המקוונים הגדולים וגם את אתרי השוואת המחרים בקריסתה. בהודעתה מסרה החברה כי "מאז הקמתה עשתה הכל כדי לתת ללקוחותיה את התמורה הטובה ביותר עבור כספם".
החברה, שפעלה בעיקר בתחום הזמנות חדרים בבתי מלון, טענה כי זכתה לביקורות שליליות מצד גופים שונים שכביכול עוסקים בהשוואות מחירים, אך למעשה הם בבעלות של סוכנויות ההזמנות המקוונות הגדולות ולכן הם מפנים את הגולשים לאותם אתרים. בכך, טוענים מנהלי החברה פושטת הרגל, אותם גורמים פוגעים בתחרות משם שהם דוחקים את האתרים שמנסים להתחרות.
2 צפייה בגלריה
אמומה Amoma
אמומה Amoma
ההודעה שמופיעה באתר אמומה
(מתוך amoma.com)
בסוף הודעתה מביעה החברה צער ומפנה את הלקוחות ליצור קשר ישירות עם בתי המלון כדי לבדוק אם יכבדו את ההזמנות או לחברת האשראי שבאמצעותה הם ביצעו את ההזמנה או לחברת הביטוח אם ביצעו ביטוח להזמנות שביצעו.
"עשינו את ההזמנה באתר שלהם משום שהיא הייתה זולה משמעותית ממקומות אחרים", סיפרה לילך. "שילמנו על שני המלונות 7,000 שקלים, כאשר באתרים אחרים המחיר היה עשרת אלפים שקלים. בסוף השבוע קיבלתי מהם הודעה שהם מפסיקים את הפעילות והציעו לי לפנות לבתי המלון".
להפתעתה, כשהתקשרה למקסיקו התברר כי המלון לא קיבל כל תשלום מחברת אמומה ולמעשה בכלל אין כל הזמנה על שמם. "מה שנותר לנו לעשות זה לפנות לחברת האשראי. שלחתי מייל לחברת האשראי ואצור איתם קשר בבוקר".

"לא לחפש הרפתקאות באתרים קטנים"

קריסתה של אמומה, שפעלה באמצעות אתר ההזמנות המקוון שלה ומכרה גם דרך אתרים מוכרים וגדולים, לא התקבלה בהפתעה בענף התיירות. שירות הלקוחות שלה היה מתחת לכל ביקורת, והיא זכתה לביקורות שליליות כמעט בכל אתר של דירוג שירותים מקוונים בתחום המלונות.
גורם בכיר בענף התיירות אמר ל-ynet כי אנשים צריכים ללמוד שלפעמים עדיף לשלם קצת יותר וללכת לאתרים עם מוניטין ולא לחפש הרפתקאות באתרים קטנים שכמעט ברור מהתחלה שלא יוכלו לשרוד.