4 צפייה בגלריה
קו החוף באי קו צא'נג תאילנד
קו החוף באי קו צא'נג תאילנד
לאט לאט זה קורה: תאילנד תפחת לתיירוּת
(צילום: AP)
תאילנד מכריזה על חזרתה לקבל תיירים מחוסנים - כשהדבר יתבצע בשלבים, כבר החל מתחילת אפריל הקרוב. כך נמסר היום (יום ב') מלשכת התיירות של תאילנד (TAT) בנוגע להסרה חלקית והדרגתית של מגבלות כניסת תיירים מחוסנים לתאילנד.
"מדובר בהחלטה דרמטית שתשנה את כללי המשחק. אנחנו משוכנעים שהחלטה זו תפתח את תאילנד בפני המתגעגעים הרבים שחלמו לשוב לחופים, לטבע, לחיוכים ולטעמים של תאילנד. אין יעד שמתחרה במגוון החוויות הנפלאות שתאילנד מציעה. מהקיץ הקרוב - שבים לתאילנד", אמר דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל.

מתחילים עם פוקט

לאחר יותר משנה שהייתה סוגרה לתיירים, ועדה מיוחדת בראשות ראש ממשלת תאילנד, אישרה פיילוט לפתיחה מחודשת של יעד אחד במדינה – פוקט - בשלבים. חשוב לציין כי התוכנית עדיין מחייבת אישור סופי של הממשלה.
4 צפייה בגלריה
תחילה תטיילו בפוקט (מתוך אתר HotelsCombined)
תחילה תטיילו בפוקט (מתוך אתר HotelsCombined)
תחילה תטיילו בפוקט (מתוך אתר HotelsCombined)
בהתאם להחלטה זאת, אוכלוסיית פוקט תחוסן לפני כל האזורים האחרים בתאילנד. עובדי ענף התיירות יהיו הראשונים להתחסן. על פי תוכנית זו, בחודש יולי צפויה פוקט להיות מחוסנת לחלוטין.

האותיות הקטנות

החל מ-1.4.21, תיירים מחוסנים יורשו לבקר בפוקט, אך עליהם להישאר שבעה ימים בתוך שטח המלון או באתר הנופש שהזמינו. לאחר שבוע, עם קבלת תוצאה שלילית של בדיקת הקורונה, יורשו התיירים לטייל בחופשיות בפוקט.
החל מ-1.7.21, תיירים מחוסנים יורשו לנסוע לפוקט ללא בידוד במלון – כלומר הם יכולים לטייל חופשי בכל האי. לאחר שבוע ותוצאת בדיקה שלילית, הם יורשו לנסוע בחופשיות בכל רחבי תאילנד.
מאותו תאריך (01.07.21), ניתן יהיה לבקר בחמישה אזורים נוספים, בחובת בידוד של שבוע בבית המלון ולאחר אישור בדיקה שלילית, ניתן יהיה לטייל באותו האזור. היעדים הם: קראבי, קאו לאק, קו סמוי, פטאיה וצ'אנג מאי.
4 צפייה בגלריה
החל מיולי עוד יעדים ייפתחו לתיירים, בהם צ'אנג מאי
החל מיולי עוד יעדים ייפתחו לתיירים, בהם צ'אנג מאי
החל מיולי עוד יעדים ייפתחו לתיירים, בהם צ'אנג מאי
(צילום: shutterstock)
החל מ-1.10.21 תייר מחוסן יוכל לנסוע לכל יעד בתאילנד על בסיס אותו מודל של שבוע בידוד באזור ולאחר מכן נסיעה ללא מגבלה.
כל ישראלי שירצה להיכנס לתאילנד, יצטרך להציג תעודה חיסון, תוצאה שלילית של בדיקת קורונה עם תוקף עד 72 שעות לפני הגעתו לתאילנד. בנוסף, יהיה עליו להוריד אפליקציה שתעקוב אחרי תנועותו בממלכה. על הנוסע להציג ביטוח בריאות המכסה גם אשפוז במקרה של קורונה (עד 100,000$). בעת הגעתו למלון, על הנוסע להבדק שוב.
עם אישורה הרשמי של הממשלה, יוסדרו מספר נושאים נוספים, כגון שאלת הצטרפותם של ילדים לא מחוסנים ואופן הסדרי הכניסה והיציאה הפורמליים במסגרת אשרות הוויזה.

מצב הקורונה בתאילנד

הסגר המוחלט של תאילנד במהלך השנה האחרונה, סייע במניעת התפשטות הוירוס בתאילנד. עד כה נרשמו כ-28,500 מקרים - בהשוואה ל-832 אלף בישראל. גם מספר מקרי המוות מהמגפה נמוכים באופן חריג: 80 בלבד (במדינה של 80 מיליון תושבים).
התאילנדים שומרים בקפדנות על כללי המרחק הפיזי ועל עטיית מסיכות במתחמים הציבוריים. מחודש פברואר, הפעילות חזרה כמעט באופן מוחלט לקדמותה: הברים והמסעדות פתוחות וניתן להגיש אלכוהול, נפתחו למבקרים המוזיאונים, פארקי המים והשעשועים וכדומה.

הסקר שפתח לישראלים את השער התאילנדי

ההחלטה של ועדת הקורונה הושפעה גם מסקר בינלאומי שהופץ במספר מדינות אודות הנכונות לחזור לטייל בתאילנד. 794 ישראלים השתתפו בסקר. מתוכם 73% ענו שברצונם לטייל ליעד רחוק (מעל 5 שעות טיסה) עוד במהלך 2021.
4 צפייה בגלריה
שוק אוכל בתאילנד
שוק אוכל בתאילנד
הישראלים רוצים תאילנד
(צילום: Shutterstock)
תאילנד צוינה כיעד המבקוש ביותר – 29% מהישראלים שהשתתפו בסקר ציינו כי ברצונם לנסוע לתאילנד ומתוכם 30% אף אישרו כי בכוונתם לעשות זאת במהלך החודשים יולי-ספטמבר. על פי תוצאות הסקר, פוקט ממוקמת במקום השני בתור היעד המעודף על הישראלים (לאחר קו סמוי). בנגקוק, פטאיה וצ'אנג מאי צויינו גם הם כיעדים אהובים במיוחד על הישראלים.
ב-2019, 197,000 ישראלים נסעו לתאילנד. מתוכם כמעט 70% נוסעים חוזרים.