בניגוד להסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות – מדינה עשירה עם אתרי תיירות, נופש ואטרקציות פנאי רבות – נרמול היחסים עם סודן לא יוביל לתנועה משמעותית של תיירים בין שתי המדינות. סודן מדינה ענייה, דלת תשתיות ומשאבים, שסבלה במשך שנים ארוכות מסנקציות אמריקניות ועדיין מנסה לשקם את עצמה מתקופה ארוכה של דיכוי ומשטר דיקטטורי בראשות הגנרל עומר אל-בשיר.
מבחינת ישראל אחת התמורות המרכזיות היא האפשרות להשתמש בנתיבי טיסה מעל סודן ליעדים באפריקה ובדרום אמריקה, דבר שיקצר את זמני הטיסות באוויר.
בעוד מדינות רבות בדרום אפריקה מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל ומאפשרות טיסות מעליהן, המצב בצפון היבשת מורכב ביותר. מדינות כגון לוב, תוניסיה, אלג'יריה ומרוקו – שלא מאפשרות מעבר מטוסים ישראליים בשטחן האווירי – הופכות את הטיסה לדרום אמריקה למסורבלת.
למדינות האדומות אין יחסים עם ישראל; למדינות הירוקות יש יחסים; המדינות הכתומות – סודן וצ'אד – מחדשות וחידשו את היחסים השנה; המדינות האפורות – ניז'ר ומאלי – החליטו להתקדם במגעים עם ישראל.
כך למשל, על אף שנתיב הטיסה הקצר ביותר מפרו לישראל עובר מעל מאוריטניה, אלג'יריה ולוב, נאלצה אל על בטיסות החילוץ שלה בחודש מרץ האחרון להשתמש בנתיב שעבר צפונית למצרי גיברלטר, דרך איטליה והמרחב הקפריסאי.
לאחר כינון היחסים עם סודן צפוי להיפתח מסדרון תעופתי חדש שיאפשר קיצור של טיסות לדרום אמריקה. יש לציין שלאחרונה צ'אד וישראל חידשו את יחסיהן, וישראל אף שלחה ציוד הומניטרי לנג'מנה, כך שהמסדרון האווירי התרחב.
במקביל, ממשיכה ישראל במגעים עם מדינות אפריקאיות נוספות לנרמול היחסים, כדוגמת ניז'ר, מרוקו ומאלי. אם מגעים אלה יתקדמו ויבשילו המסדרון האווירי יורחב עוד יותר.
נזכיר כי בתחילת השנה הודיעה סודן כי תאפשר למטוסים זרים שממריאים או נוחתים בישראל לעבור מעל שטחה האוויר, דבר שאכן התרחש עם מטוסי מנהלים ברישום זר ומטוסים של חברת התעופה לאטאם בטיסותיה לישראל מסאו פאולו, אולם מטוסים בעלי סימני רישוי ישראליים (4X) אינם מורשים עדיין לעבור מעל סודן גם בדרכן למדינות באפריקה, כגון אתיופיה ודרום אפריקה.