הקורונה פגעה קשות בענף התיירות הנכנסת, וגם תל אביב, שלפני פרוץ המגפה הייתה מוצפת בתיירים, נפגעה. אולם, בזמן שהמלונות באילת, בים המלח ובטבריה מתאוששים עם תיירות פנים משגשגת ולעיתים אף קשה להשיג בהם חדר, המלונות בתל אביב עדיין לא מתאוששים, ומכאן הדרך להורדה חדה במחירים היא קצרה וטבעית.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (א') במלון שרתון תל אביב נחנך הקמפיין של התאחדות בתי המלון בתל אביב, עיריית תל אביב ומשרד התיירות. כל קיץ נפתח עם קמפיין, אך השנה, לאחר שלפחות 30 בתי מלון טרם נפתחו, השחקנים בענף מנסים לשדר תחושת בהילות וחירום.
ראש העיר רון חולדאי אמר כי "מאז חודש מרץ 2020 תעשיית התיירות בתל אביב-יפו ספגה, ועודנה סופגת, פגיעה קשה. העיר ללא הפסקה, שהתיירות אליה נשענת בכ-80 אחוזים על תיירים מחו"ל, ראתה ירידה חדה במספר המבקרים, והפגיעה הורגשה היטב. גם בעת הזו, שבה משתחררות ההגבלות ואנו מרגישים את החזרה לשגרה, ישנם מלונות בעיר שעדיין סגורים, ובאלו הפתוחים התפוסות נמוכות ואינן כפי שאנחנו מכירים. לכן, החלטנו לקדם ביחד איתכם, קמפיין תיירות פנים שיציע לקהל הישראלי עיר שמתאימה למגוון סוגי חופשה: חופשה אורבנית, חופשה של ים, של מוזאונים, קולינריה משובחת, אמנות ותרבות, היסטוריה ומורשת, וחיי לילה עשירים. חופשה בעיר שתושביה הם אחת הסיבות לכוח משיכתה".
3 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
השנה זול יותר לנפוש בתל אביב מאשר בשנים קודמות
(צילום: shutterstock)
במסגרת הקמפיין, בתי המלון מציעים מחירים אטרקטיביים עד ל-31 ביולי. המחירים: החל מ-380 שקלים ללילה במלונות הפזורים על רצועת החוף, במרכז העיר, או ביפו. צניחת המחירים דרמטית וממשית ומגיעה במקרים קיצוניים עד ל-85 אחוזים יחסית לתקופת הטרום-קורונה.
ערכנו השוואה של מחיר חופשה לזוג עם שני ילדים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, של מלונות מאותה רשת בתל אביב ובערים אחרות בארץ:
שני לילות (11 עד 13 ביולי) במלון נובה לייק באילת, מרשת מלונות אטלס, על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולים 2,911 שקלים. אותה חופשה במלון סנטר שיק בתל אביב, של אותה הרשת, עולה 2,264 שקלים.
חופשה בחודש יוני במלון דן תל אביב, שני לילות לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה 2,986 שקלים. חופשה דומה במלון דן אילת עולה לא פחות מ-6,552 שקלים.
חופשה של שני לילות במלון פרימה מיוזיק אילת לזוג עם שני ילדים, בחודש יולי על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה 3,401 שקלים. חופשה דומה במלון של אותה רשת בתל אביב עולה 2,019 שקלים עד 2,816 שקלים - תלוי באיזה מלון מבין השניים שהרשת מפעילה בתל אביב. מחירים אלה נמוכים משמעותית גם מהמחיר בים המלח, שם חופשה של שני לילות לזוג עם שני ילדים בחודש יולי במלון אואזיס ים המלח עולה 3,592 שקלים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
המחירים זולים לא רק יחסית לערי נופש אחרות, אלא גם יחסית לתל אביב עצמה בתקופה שלפני המגפה:
ברשת פתאל, לדוגמה, לילה לזוג באמצע השבוע במלון לאונרדו ארט עולה כיום 500 שקלים. בשנת 2019 לילה באותו המלון עלה 1,030 שקלים. לילה בסוף השבוע עולה 808 שקלים לזוג. בשנת 2019 הוא עלה 1,040 שקלים לזוג.
הרודס תל אביב. המחיר כיום ללילה לזוג באמצע השבוע: 910 שקלים. ב-2019: 1,350 שקלים. המחיר כיום ללילה בסוף השבוע: 1,715 שקלים. ב-2019: 1,900 שקלים.
כמו כן, לקוחות שיבחרו לנפוש בתל אביב ייהנו משלל הטבות בעיר. על הפרק: הנחות בכניסה למוזיאונים, הנחות באטרקציות ובמוסדות התרבות ברחבי העיר, 1+1 בסיורים רגליים ברחבי העיר ושוברים לשימוש בכיסא ובשמשייה חינם בחופי העיר. הפרטים המלאים באתר של עיריית תל אביב.
3 צפייה בגלריה
רוכבת אופניים בנמל תל אביב
רוכבת אופניים בנמל תל אביב
רוכבת אופניים בנמל תל אביב. מגוון רחב של אפשרויות לכל תייר
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
נמל יפו
נמל יפו
נמל יפו
(צילום: shutterstock)

"חלון הזדמנויות מצוין ליהנות ממחירים נוחים"

עודד גרופמן, מנכ"ל התאחדות מלונות תל אביב רבתי, אמר כי "בתי המלון נתבקשו לציין בצורה ברורה באתרי ההזמנות שלהם איזה מבצעים הם מציעים ואת ההטבות שהם מעניקים ללקוחות. זה לגמרי אפשרי לבלות עם הילדים בחופשה בתל אביב במחיר סביר לכיס, זה היה פחות ריאלי בעבר בזמן שהתיירים עטו על תל אביב והמחירים היו אז בהתאם. זה חלון הזדמנויות מצוין למשפחות ליהנות ממחירים נוחים".
גרופמן הוסיף כי "בחודשי הקיץ יתקיימו שלל אירועים ברחבי עיר שכדאי לתכנן את החופשה סביבם: פסטיבל בתים מבפנים, שבוע הספר, דוק אביב, פסטיבל היין, שבוע קוקטיילים, ומגוון אירועים לילדים. כמו כן, עולם התרבות חזר לפעילות עם שלל הצגות, הופעות מוזיקה ומחול שמתקיימות במוסדות התרבות ברחבי העיר".
חיים דוק, סמנכ"ל השיווק ברשת פרימה, אמר כי "פגיעת הקורונה בענף התיירות הייתה קשה ביותר. היו רגעים במהלך השנה שבה כלל 14 מלונות הרשת היו סגורים וכעת תיירות הפנים בישראל החלה להתעורר מחדש בעיקר באזורי אילת וים המלח. המלונות באזור תל אביב והמרכז ספגו מכה קשה אף יותר, מכיוון שחלק לא קטן מתפוסת המלונות התבססה על תיירות נכנסת ותיירות עסקית שכמעט לא קיימת. בשנה רגילה במהלך חודש הגאווה המלונות היו לרוב בתפוסה מלאה עם הזמנות שהתקבלו חודשים מראש".
ג’ימי זוהר, יו"ר התאחדות מלונות תל אביב רבתי, אמר כי "המלונות באזור תל אביב-יפו מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים מאז שהשמיים נסגרו ואין תיירות נכנסת. אנחנו המלונאים מפנים את מאמצי השיווק שלנו לשוק הישראלי. השילוב של בתי המלון, המחירים האטרקטיביים, הים וחוויית התייר הייחודית שהעיר ללא הפסקה מציעה, מושכים מדי שבוע יותר ויותר ישראלים. שיתוף הפעולה עם עיריית תל אביב-יפו בקמפיין יביא לעיר תיירים מכל רחבי הארץ ויתרום לכלכלת העיר ולעסקיה".
ענת אהרון, מנהלת חטיבת שיווק ומכירות ברשת פתאל, אמרה כי "קיים פער בין המחירים לפני משבר הקורונה במלונות העירוניים למחירים כיום באמצע השבוע ובסופי השבוע. זו הזדמנות נהדרת להגיע, לחקור ולבלות בערים היפות שלנו - תל אביב, ירושלים, נתניה, אשקלון ובאר שבע במחירים מצוינים".