מזה חודשים שמלון "המלך דוד" בירושלים נערך לביקורם של 12 מנהיגים מרחבי העולם, שיגיעו ארצה בשבוע הבא (23-22 בינואר) כדי לקחת חלק באירוע לציון יום השנה ה-75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. באירוע, ישתתף גם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בין האורחים החשובים נמנים מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם-אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ, יורש העצר הבריטי הנסיך מוויילס צ'ארלס, יורש העצר של נורבגיה הנסיך הוקון מגנוס, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא גרמניה פרנק וולטר-שטיינמייר.
7 צפייה בגלריה
נערכים במשך חודשים: מלון "המלך דוד"
נערכים במשך חודשים: מלון "המלך דוד"
נערכים במשך חודשים: מלון "המלך דוד"
(צילום: אורי אקרמן)
המלון, שנמצא במרכז העיר, מורגל באירוח של מנהיגים ומפורסמים בינלאומיים בהם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אלא שהפעם, כך מסתמן, מדובר באירוע אליו התכוננו שם זמן רב מראש. "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות", זו הכותרת של האירוע שמאורגן על ידי פורום השואה הבינלאומי בראשות ד"ר משה קנטור, בשיתוף עם יד ושם ובחסות נשיא המדינה ראובן ריבלין.
בשיחה עם ynet מסר מנהל המלון, ערן הנדלר כי: "מאחר וזה פרויקט שמדובר עליו כבר חודשים רבים, יכולנו להיערך לזה במשך זמן רב. כמובן שנדרשים פה סידורי אבטחה קפדניים מאוד בשל נוכחותם של כל כך הרבה ראשי מדינות במקום, אבל המלון מורגל לדברים האלה, ויחד עם התמיכה של משרד החוץ - אנחנו יכולים להגיע למצב של מוכנות מקסימלית לקראת הביקור הצפוי".
7 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון ברכה לשנה החדשה 2019 פריז צרפת אפודים צהובים
עמנואל מקרון ברכה לשנה החדשה 2019 פריז צרפת אפודים צהובים
נשיא צרפת עמנואל מקרון. ייהנה מהסוויטה במלון
(צילום: AFP)
במלון, 233 חדרי אורחים הכוללים 37 סוויטות מפוארות, בהן "סוויטת ירושלים", הסוויטה הנשיאותית והסוויטה המלכותית שנחשבות למפוארות בארץ ונבנו במיוחד על מנת לשרת את שועי ומנהיגי העולם הפוקדים את המלון במהלך ביקורם בארץ. "לכל ראש מדינה הוקצתה סוויטה במלון", אומר הנדלר. "כמובן שאנחנו לא יכולים לפרסם היכן כל אחד מהם ישהה, אבל כולם קיבלו סוויטות נחשבות ומכובדות ששהו בהן אנשים טובים בעבר".
הסוויטות מתפרשות על פני 170 ממ"ר וכוללות סלון גדול, חדר שינה, פינת אוכל ואירוח, מטבחון ואמבטיה עצומה בגודלה. המחיר עבור לילה אחד בהן עומד על 6,500 דולרים, כלומר - 22.5 אלף שקלים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: אורי אקרמן)
7 צפייה בגלריה
6,500 דולר עבור לילה בסוויטה
6,500 דולר עבור לילה בסוויטה
6,500 דולר עבור לילה בסוויטה
(צילום: אורי אקרמן)
"לכל קומה ציוותנו איש קשר מטעמנו הדובר את השפה של המשלחת שתתארח בה, אותו הגדרנו כ'שגריר המלון', ותפקידו יהיה להעביר לנו את הבקשות של חברי המשלחת - כך שיקבלו מענה כמה שיותר מהר", מתאר הנדלר.
7 צפייה בגלריה
מנהל מלון "המלך דוד" ערן הנדלר, ונשיאת קרואטיה
מנהל מלון "המלך דוד" ערן הנדלר, ונשיאת קרואטיה
מנהל מלון "המלך דוד" ערן הנדלר, ונשיאת קרואטיה
(צילום: לשכת נשיאות קרואטיה)
ברי המזל שהזמינו את החדרים מראש, עודכנו כי הם ישהו במלון יחד עם האורחים החשובים: "כל אורח שצפוי להתארח במלון במועד הביקור, קיבל מאיתנו מכתב המעדכן אותו על הביקור ועל מה שצפוי מבחינת התנועה בתוך העיר ובתוך המלון עצמו, ולשמחתנו כולם נענו לאתגר ויגיעו לפה למרות זאת", אמר הנדלר ואף הוסיף כי: "המלון, למעשה, ערוך בצורה כזאת שחמש קומות מוקצות לטובת ראשי המדינות, וקומה נוספת זמינה לטובת האורחים החשובים שלנו. אנחנו כמובן מעניקים להם יחס טוב לא פחות מלמנהיגים, ומשתדלים מאוד שהם ירגישו פה חלק מהחגיגה".

"כשאובמה ניגב חומוס, ופוטין הזמין את התפריט כפול 7"

כאמור, זוהי לא הפעם הראשונה בה המלון מארח מנהיגים חשובים מרחבי העולם: בעבר, התארחו שם כל נשיאי ארצות הברית לשעבר, מריצ'רד ניקסון ועד ברק אובמה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי וגם לא מעט ידוענים מכל העולם. "כל הגעה של אורח כזה מרגשת במיוחד, אבל העובדה ש-12 מנהיגים מגיעים באותו יום - מרגשת במיוחד. זה משהו שקרה בעבר רק בהלוויות של רבין ופרס, אבל פה מדובר במשהו שתוכנן במשך חודשים מראש אז אנחנו מתרגשים כבר הרבה מאוד זמן", הוא מודה.
7 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אוהב אוכל יוקרתי"
(צילום: AP)
גם השף הראשי של מסעדת המלון "לה רג'נס" דוד ביטון, התקשה להסתיר את התרגשותו מהאירוע הקרוב ואמר כי "הזמנו את האוכל הכי טוב שיש, ואנחנו ערוכים לכל סיטואציה; יש לוקוסים מקומיים, בשר בקר איכותי ומשובח וטלאים משובחים. כל חומרי הגלם המשובחים ביותר שניתן להשיג. לרוב המכובדים מזמינים באותו הרגע את מה שמתחשק להם לאכול, בעיקר כי הלו"ז שלהם משתנה מהר מאוד. כמובן שיש גם דרישות מהביטחון, ופה במטבח אנחנו מכינים להם באותו הרגע את מה שהזמינו".
ומהם הרגלי האכילה של המנהיגים? לדברי השף "יש כאלה שאוהבים מאוד מטבחים איכותיים, ויש שמסתפקים בסנדוויצ’ים. פוטין למשל, הזמין במהלך הביקור שלו פה את כל התפריט של המסעדה כפול שבע פעמים. פוטין הוא איש 'פיין דיינינג' (אוכל יוקרתי ואיכותי) לגמרי, וגם נראה מיליון דולר כך שברור שהוא לא אכל לבדו את כל מה שהזמין. אובמה הזמין גם הוא אוכל כמה וכמה פעמים, ובאחת מהפעמים הוא הזמין סלט ירקות קצוץ, חומוס ופלאפל".
7 צפייה בגלריה
השף דוד ביטון: "מתרגש יותר להאכיל את הלקוחות הקבועים"
השף דוד ביטון: "מתרגש יותר להאכיל את הלקוחות הקבועים"
השף דוד ביטון: "מתרגש יותר להאכיל את הלקוחות הקבועים"
(צילום: יורם אשהיים)
על אף שביטון מנוסה בתחומו, ואף זכה לא מזמן בשף השנה של מדריך המסעדות הצרפתי "גו-מיו", הוא מודה כי הביקור הקרוב מעורר בו לא מעט חששות. "תמיד יש את ההרגשה והפחד הזה שמשהו לא ייצא כמו שאתה רוצה, שהמנה תהיה 'אובר קוקט' (מבושלת יתר על המידה) ויבשה או חלילה, לא עשויה מספיק - "אבל אני חייב לציין שאני מודע לזה שהם באים ל'ביזנס' ולא ל'פלז'ר', אני מודע לזה שאף אחד מהם לא בא לשתות ולאכול אצלי במסעדה ומתרגש מהאוכל שלי, כך שאני הרבה יותר מתרגש לבשל ללקוחות שלי ביומיום, אלו שבאמת מגיעים כדי לחוות חוויה ולאכול מהאוכל שלנו, מאשר ארוחות עסקיות כאלה ואחרות".
עם זאת, הוא מודה כי אחד מרגעי השיא בקריירה שלו היה כשאחד מהמלכים שהתארחו בעבר במלון, ביקש להודות לו באופן אישי על הארוחה שבישל עבורו. בהמשך, אותו מלך אף הגדיל לעשות והתארח במסעדת "לה רג'נס".