אם מגפת הקורונה גרמה לכם לתסכול, כדאי שתדעו שאיסלנד מציעה פתרון מקורי לפריקת מתחים. המדינה הנורדית מזמינה אנשים מכל רחבי העולם להקליט ברשת את זעקותיהם ומבטיחה להשמיע את אותן צעקות באמצעות רמקולים ענקיים שיוצבו באתרים מרוחקים בחיק הטבע.
באתר "לונלי פלנט" נכתב כי היוזמה מבוססת על רעיונות מתחום התרפיה פרימלית (primal therapy) שדוגלת, בין היתר, בעקרון שצעקה יכולה לגרום לתחושת הקלה מתסכול ומחרדה בכך שהיא מוציאה החוצה רגשות שנכלאו בפנים.
משרד התיירות האיסלנדי עומד מאחורי היוזמה שנקראת "תנו לזה לצאת" (Let It Out). על פי המשרד, המרחבים הפתוחים והיפים של איסלנד הם מקום מושלם עבור אנשים לשחרר את התסכולים שלהם.
(פרסומת למיזם)
1 צפייה בגלריה
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
(lookslikeyouneediceland.com)
המקומות שנבחרו לפריקת התסכולים הם, בין היתר, פסגת הר Festarfjall, האי וידיי, מפל סקוגפוס (Skógafoss) והחופים המרגיעים של עיירת דיופיווגור (Djúpivogur). כמובן שתוך כדי זעקות וצעקות אתם מוזמנים גם לשוטט באתר ולהתפעל מהיופי הפראי שאיסלנד מציעה, ואולי - כשהשגרה תשוב - לטוס ולטייל שם.
"צעקה ככלי טיפולי פותחה בשנות ה-70 של המאה הקודמת", צוטט ב"לונלי פלנט" הפסיכותרפיסט זו אסטון. "מה שאנחנו לא מבינים הוא שהתגובה הפסיכולוגית לרצון לזעוק מעוררת אזור במוח שלנו שנקרא אמיגדלה. האמיגדלה, מקבץ תאי עצב הנמצא בעומק כל אחד משני חצאי המוח הגדול, פועלת כשאנחנו תחת איום, משהו שכולנו חווינו בחודשים האחרונים. חלק מהתועלת שבצרחה מגיעה מהאפשרות להשמיע קול זעקה אל חלל פתוח וללא הפרעה. הפעולה הזאת מאפשרת לאמיגדלה לשחרר את המתח שהצטבר בה ולהתקדם".
להקלטת צרחת תסכול - היכנסו לאתר.