נועם וייס, מנהל מרכז הצפרות מטעם החברה להגנת הטבע, שיגר מכתב למנהל סניף אגד באילת ובו ביקש ממנו לחבר את מרכז הצפרות ואת מסוף יצחק רבין (המחבר בין ישראל וירדן) לרשת התחבורה של אגד: "מסוף הגבול יצחק רבין ופארק הצפרות סובלים מצד אחד מבעיית נגישות קשה לציבור ללא רכב, אך נהנים מעליה במספר המבקרים מצד שני".
במסוף הגבול, יש לציין, עוברים למעלה ממיליון נוסעים בשנה, ואת פארק הצפרות פוקדים כ-70 אלף מבקרים בשנה. "רבים מאוד מהם מתקשים להגיע אלינו ללא אמצעי תחבורה ציבורית", כתב וייס. "הבעיה הוחרפה גם נוכח ריבוי התיירים חסרי המכוניות, ישראלים שמגיעים בטיסות, תושבי אילת ומתנדבים בפארק הצפרות".
2 צפייה בגלריה
פארק הצפרות אילת
פארק הצפרות אילת
פארק הצפרות אילת
(צילום: דב גרינבלט)
במכתב מציין וייס עוד כי "מחזה נפוץ מאוד הוא לראות תיירים משרכים רגליהם בדרכם אל פארק הצפרות או אל מעבר הגבול, ותלונותיהם בפנינו על העדר תחבורה ציבורית לאתרים מעלה מצוקה אמיתית". מנהל מרכז הצפרות ביקש להאריך את אחד הקווים הקיימים או לפתוח קו חדש שישרת את מעבר הגבול יצחק רבין ופארק הצפרות, ויוכל גם לעבור בדרך בחוות התבלינים, ארץ החרדונים ואולי אפילו בקיבוץ אילות.
עיריית אילת הודיעה כי היא "תומכת בהנגשה של פארק הצפרות ומעבר הגבול באמצעות תחבורה ציבורית. בחודשים הקרובים תיעשה עבודה מקיפה בעיר אילת על ידי משרד התחבורה באמצעותה ייבדק כל נושא התחבורה הציבורית במטרה לשדרג, לשפר ולהנגיש את כל העיר ולייעל ולקצר את הקווים".
וייס הסביר עוד: "אנחנו נמצאים מחוץ לעיר ולהגיע אלינו לוקח 40-30 דקות הליכה, ואין דרך לעשות זאת חוץ ממונית, זו בעיה כללית באזור. התחבורה הציבורית בעיר בסדר גמור. אבל בעייתית במה שנוגע לאזורים הקרובים. תיירים שמגיעים בטיסות לואו-קוסט לא יכולים להגיע לפארק, הם מגיעים אליי אחרי הליכה של חצי שעה, לפעמים בחום, ואין להם כוח. אם אנחנו יכולים אנחנו מסיעים אותם בעצמנו חזרה לעיר. מדובר באתר חשוב, אבל בלתי נגיש וזה כל כך חבל". הוא הוסיף כי פארק הצפרות נמצא סמוך למעבר הגבול עם ירדן שאף הוא לא נגיש עבור תיירים.
2 צפייה בגלריה
פארק הצפרות באילת
פארק הצפרות באילת
סך הכל נחמד שם
(צילום: נועם וייס)
מאגד נמסר בתגובה: "אנו מתייחסים לכל חידוש והרחבה של קווי שירות שיש להם ביקושים של ממש באהדה רבה מאוד. אגד מנועה מליצור או לתכנן קווי שירות ונתון לרגולציה מוחלטת בעניין של משרד התחבורה".
מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר כי "בפני הרשות הוגשה בקשה לחיבור מרכז הצפרות ומעבר הגבול רבין לקווי התחבורה הציבורית באילת. בפני הרשות עומדות בקשות רבות ותקציב מוגבל. ברשות הארצית נענים לבקשה ובמסגרת דיוני התקציב הוחלט כי במהלך שנת 2020 תוגש למשרד האוצר בקשה לתקצוב קו תחבורה ציבורית על שני המקומות האלו".