"בדקות האחרונות הוואטסאפ שלי התחיל להשתגע כי מסתבר שאני לא צריכה להיכנס לבידוד, זו אחת הבשורות המשמחות ששמעתי לאחרונה". כך הגיבה אתמול (א') מאיה מידן, בת 26, במקור מראשון לציון אך מתגוררת בליסבון, בירת פורטוגל כבר מעל שנה.
אתמול קיבלה מידן את הבשורה על כך שפורטוגל נכנסה למדינות הירוקות - אשר מהן אין חובת בידוד לבאים לישראל, כאשר היא בדרכה לארץ. בשעת לילה מאוחרת שיתפה מידן את ynet: "אני בשדה התעופה בליסבון. יש לי עוד שעה טיסה למילאנו ומשם טיסה לארץ ונערכתי להיכנס לבידוד של שבועיים".
הבשורה הגיעה אמש קצת אחרי השעה 22:00 כאשר הוכרזו תשע המדינות שיתווספו לרשימת המדינות הירוקות, שהנוסעים החוזרים מהן לא יידרשו בבידוד. השינוי החל מחצות (בין ראשון לשני) מה שאומר שהחוזרים מפורטוגל, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, אירלנד, טייוואן, נורווגיה, סינגפור ותאילנד לא יידרשו לבידוד. ההחלטה תחול גם בדיעבד, כך שמי ששב מהן בשבועיים האחרונים משוחרר מחובת בידוד.
2 צפייה בגלריה
מאיה מידן בשדה התעופה בליסבון
מאיה מידן בשדה התעופה בליסבון
מאיה מידן בשדה התעופה בליסבון
(צילום: מאיה מידן)
המדינות הללו מצטרפות ל-21 מדינות אחרות שכבר הוכרזו מדינות ירוקות לפני כשבועיים: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה ורואנדה.

"אוכל לחבק את המשפחה שלי כמו בנאדם נורמלי"

מידן, שעובדת בליסבון, כמדריכת סיורים בעברית ב"פורטוגו" שמחה שמחה כפולה בעקבות החדשות. "כשאחזור לליסבון יהיה הרבה יותר כיף כי אני מדריכת סיורים בעברית בעיר וסוף סוף יחזרו אלינו התיירים הישראלים, אנחנו מתעגעגים. אז זו בשורה מאוד מרגשת".
2 צפייה בגלריה
מאיה מידן בשדה התעופה בליסבון
מאיה מידן בשדה התעופה בליסבון
שמעה על הבשורה בדרך למטוס. השדה בליסבון
(צילום: מאיה מידן)
עם זאת, חשוב לציין כי מרבית המדינות הללו עדיין לא מאפשרות כניסת ישראלים, ואלו שכן מתנות אותה בתקופת בידוד. לפיכך ההחלטה רלוונטית בעיקר לישראלים בעלי דרכונים זרים או ויזות מיוחדות.
עוד סיפרה מידן על שינוי התוכניות שלה בארץ לנוכח הבשורות: "אני טסה במיוחד לחתונה של בת תדודה שלי והתכנון היה להיכנס לבידוד ולצאת בדיוק לחתונה. כיף שעכשיו אוכל להגיע הביתה ולחבק את המשפחה שלי כמו בנאדם נורמלי".