"אנחנו מחכים בקוצר רוח לבואם של אזרחי האמירויות לישראל וליום שבו נוכל לטוס להתארח בדובאי ואבו דאבי. לא נגביל את מספר התיירים מאיחוד האמירויות. הסכם השלום יוצר פוטנציאל אדיר לכלכלה ולתיירות הישראלית ונעשה כל שביכולתנו כדי לקדם שיתופי פעולה בין שתי המדינות". כך אמר שר התיירות אסף זמיר בריאיון לעיתון "אל רואיה" באיחוד האמירויות.
בריאיון למראיין פאהד אל אמירי התייחס זמיר גם לתיירים הישראלים ואמר כי שתי המדינות קרובות אחת לשנייה מבחינה גאוגרפית. "רק שלוש שעות טיסה מפרידות בין ישראל לאמירויות בלי שום מכשולים. הישראלים אוהבים לנסוע ליעדים חדשים והדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו קרובים, וההישגים המדהימים שאנחנו שומעים על איחוד האמירויות גורמים לכולם להתרגש להגיע לשם".
3 צפייה בגלריה
שר התיירות אסף זמיר בראיון לעיתון אל רואיה באיחוד האמירויות
שר התיירות אסף זמיר בראיון לעיתון אל רואיה באיחוד האמירויות
שר התיירות אסף זמיר בריאיון לעיתון אל רואיה באיחוד האמירויות
השר הזכיר בריאיון שאזרחים ישראלים יכולים לבקר במזרח התיכון רק במדינות מצרים וירדן וגם לשם הישראלים הולכים בקבוצות קטנות - כ-200 אלף תיירים בשנה, וכי לא היו יכולים לבקר עד עכשיו במדינות אחרות במזרח התיכון. "עם זאת הישראלים מבקרים רבות במדינות המזרח כמו הודו ותאילנד. לכן ביקור הישראלים באיחוד האמירויות יהיה הזדמנות תיירותית חשובה לכולם", הוסיף שר התיירות.

כל אתר - דתי או לא, יהיה פתוח לתיירים מהאמירויות

לשאלת המראיין - "האם התיירים מאיחוד האמירויות יוכלו לבקר בירושלים?", ענה זמיר: "אנחנו רוצים שכל אתרי התיירות יהיו פתוחים ללא הגבלות לתיירים הבאים מאמירויות. כל אתר - דתי ולא דתי, באופן כללי אני חושב שכל ישראל תהיה פתוחה לתייר האימארתי".
בנוגע לשאלת חברות התעופה שיקשרו בין ישראל לאמירויות אמר זמיר כי "יהיו טיסות ישירות בין ישראל והאמירויות. אני חושב שיהיה לזה ביקוש גבוה עם הזמן בעיקר בגלל שהטיסות הן ישירות, דבר שיקל על התייר לטוס ולנסוע בין המדינות.
3 צפייה בגלריה
אדריכלות
אדריכלות
תהיה פתוחה לתיירים מהאמירויות. ירושלים
(צילום: עמק שווה)
"כיצד ישראל תופסת את ענף התיירות של האמירויות?", שאל אל אמירי. "אני חושב שהתיירים הישראלים שמחים ומתרגשים לבקר במדינה שלכם מכיוון שאנו יודעים שהמדינה היא מדינה מארחת ומקבלת את פניהם של כל תיירי העולם, בנוסף לחופים והמסעדות הנהדרים שיש לכם, התרבות השונה גם היא מושכת המונים למדינה שלכם מכל העולם", ענה השר.
השאלה האחרונה בריאיון עסקה במוצרי התיירות שמדינת ישראל תציע לתיירי איחוד האמירויות, כלומר מהם האתרים שיוצעו לתיירים מהאמירויות. שר התיירות חזר ואמר כי "האתרים הדתיים בכל רחבי הארץ ובראשם העיר ירושלים יהיו פתוחים לתיירים. כמובן לא רק האתרים הדתיים אלא גם אתרי התרבות ועוד אתרים היסטוריים בישראל .

"הביקוש לטוס לדובאי ואבו דאבי יגבר על הביקוש לטורקיה או יוון"

"בנוסף לכך יש לנו להציע לתיירים גם את מוצרי הקולינריה המגוונים, את העיר תל אביב ומסעדותיה וחופיה הנהדרים והיפים, אילת ואטרקציות מדבר הנגב, גם הגליל העליון והר החרמון היפה המכוסה בשלג".
3 צפייה בגלריה
אבו דאבי
אבו דאבי
תחליף לטורקיה או יוון? אבו דאבי, איחוד האמירויות
(גלעד ילון)
לסיכום הזכיר המראיין את סוכני התיירות בישראל אשר לדבריו, ממתינים לרגע שבו הסכם השלום ייכנס לתוקף, "ובכך יתחילו להטיס ולקבל תיירים מפה לשם ולהיפך. מצד אחד הסוכנים חושבים שביקור אזרחי האמירויות באתרי הקודש ובעיקר בירושלים יעזור להם רבות בהבאת כמות גדולה של תיירים לישראל, מצד שני הם חושבים שביקוש הישראלים לטוס לדובאי ואבו דאבי יגבר על הביקוש לטוס לטורקיה או יוון".