אחרי עיכובים ייפתחו השבוע בתי המלון באילת ובים המלח (ימי שלישי וחמישי) ויקלטו נופשים לסוף השבוע. העיכוב נבע מהצורך להתארגן ליישום מתווה האיים הירוקים, המאפשר לפתוח בתי מלון באילת ובים המלח בלבד. היום (א') אמור המתווה לעלות לאישור הממשלה ואחריה לאישור ועדת הקורונה, שתכריז על תקפות החוק.
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, אמר כי מלונות הרשת יהיו מוכנים מיום שלישי, וכי עד יום חמישי ייפתחו כל המלונות באיים הירוקים: "זאת תהיה הפעם השלישית בחודש האחרון שאנחנו מתוכננים לפתיחה. אני מקווה שהפעם סופית". גם אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית מלונות פתאל, אמרה ל-ynet כי "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נערכים לפתיחה מחודשת של המלונות, ואני מקווה שהפעם לא נתאכזב".
בינתיים אין התנפלות על מערך ההזמנות. במלונות אומרים כי יש התעניינות, אך אי-הוודאות גורמת לרבים להמתין. בראשונה יידרשו הנופשים להציג כתנאי לכניסה לאילת או למלונות ים המלח בדיקת קורונה שלילית.
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
בינתיים אין התנפלות
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
ים המלח מלונות
ים המלח מלונות
מלונות בים המלח
(צילום: shutterstock)
הנופשים חייבים להזמין את הבדיקה ולבצעה 72 שעות לפני ההגעה למלון. בניגוד לפרסומים, אין אופציה לבדיקה מהירה בדרך לאילת או לים המלח. הבדיקות המהירות (סופיה) מיועדות רק לתושבי אילת ולעובדים בעיר עם אישור עובד, או חריגים שהוגדרו בחוק.
באילת יוצבו שני מחסומים: אחד לבאים מכביש הערבה ואחד לבאים מכביש 12 ממצפה רמון. הבאים בטיסות לאילת ייאלצו להציג את הבדיקה במחסום הכניסה לעיר ולא בשדה התעופה. לנופשי ים המלח המחסום יהיה בכניסה הדרומית (כביש 90) והצפונית במקטע עין בוקק.
אינפו
כל קופות החולים מאפשרות בדיקות קורונה חינם ללא צורך באישור רופא. צריך להזמין את מועד הבדיקה מראש. בכללית צריך להזמין תור לבדיקה דרך המוקד. לא בכל עיר אפשר להשיג בדיקה מיידית. בכפר סבא, ביום חמישי האחרון, התור הקרוב היה רק ליום ראשון שלאחריו. עם זאת, הקופה מאפשרת לבצע את הבדיקה בעיר אחרת אם יש בה תור זמין. ההמלצה: כדי לכוון לבדיקה שתקפה 72 שעות לפני הנסיעה תיערכו לתזמן מראש את מועד הבדיקה, כי לא תמיד אפשר יהיה לבצע אותה באותו יום באזור מגוריך. הבדיקה תוצג במחסום בכניסה לאזור התיירות ובפעם שנייה בצ'ק אין במלון.
כדי למנוע פקקים יהיו שישה מסלולים לבדיקה בו בזמן. ל-ynet נודע כי עיריית אילת במרוץ להקמת מערך דיגיטלי שיאפשר לנופש להציג ברקוד בלבד בנקודת הביקורת בכניסה לעיר כדי למנוע פקקים שייווצרו לפני המחסום בגלל הזמן שיידרש לבודקים לעבור ידנית על הבדיקות של כל נופש. איש המחסום יזין את הברקוד למחשב ומיד יעלה לו אישור הכניסה. הנופש, לפני הנסיעה, יזין מביתו באתר ייעודי את מספר הרכב ואת התוצאה השלילית של בדיקת הקורונה שביצע 72 שעות לפני הנסיעה ויקבל את הברקוד.
המלונות יפתחו את חדרי האוכל ואת הבריכות בכפוף למגבלות התו הסגול. הים פתוח. טרם הוסכם על פתיחת אטרקציות, מסעדות וקניונים.