זה נשמע מעט מופרך שרק עכשיו זה קורה אבל החודש נפתח המלון הראשון ברחוב שינקין בתל-אביב. כן, אותו רחוב שהפך עם השנים לאייקון תל-אביבי וחלק אינטגרלי מהעיר הלבנה.
אפשר לומר מצד אחד "טוב שנזכרו", הרי הרחוב כבר מזמן לא מה שהיה בעבר, יש שיאמרו שאף איבד מגדולתו. הרי מאז אותו "גרה בשינקין" של להקת מנגו (אותו כתב יאיר לפיד בסוף הניינטיז) עברו הרבה מים או יותר נכון קפה ופרוייקטי נדל"ן ברחוב.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
נפתח החודש: מלון סאם אנד בלונדי
(שירי הדר)
עם זאת, קשה שלא לעצור רגע ולהתפעל מאותו מבנה צהבהב בתחילת הרחוב המפורסם, מבנה שקיים שם עוד מ-1919. כיום הוא הוסב למלון החדש, העונה לשם המעט מוזר, לפחות במחוזותינו - "סאם אנד בלונדי" - Sam&blondi ובו 45 חדרים.
מה פשר שם המלון אתם תוהים? גם אנחנו תהינו והתשובה שקיבלנו היא שמדובר בשתי דמויות בספר שנכתב על המלון, העונות לשמות האלו.
ובכן, הייתה לרגע התלהבות שנוצרה מתוך המחשבה כי המלון בעצם נבנה ועוצב בעקבות איזה ספר רומנטי או היסטורי, אך למעשה מדובר בספר שנכתב לכבוד ועל המלון.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
חלל הכניסה למלון
(שירי הדר)
הדמויות הראשיות ובערך היחידות בספר עונות לשמות סאם (הגבר) ובלונדי (האישה). הספר, שנכתב על ידי הסופר אודי שרבני, מתאר כיצד הזוג הנשוי מגיע למלון המדובר למשך לא פחות מ-12 ימים, כשכל יום הוא פרק בספר המגולל את חוויות הזוג במלון ובסביבתו.
12 צפייה בגלריה
המלון בשעות החשכה
המלון בשעות החשכה
המלון בשעות החשיכה
(ליאור אביטן)
רעיון לא רע על פניו, בעיקר אם שכחתם ספר ובא לכם לקרוא משהו קליל בזמן שאתם מתארחים כאן. עם זאת, אחרי קריאה של חמשת העמודים הראשונים ניתן להבין שהדמויות השטוחות מעט הן רק התפאורה בספר והגיבור הוא המלון עצמו. כך שהספר נועד בעיקר כדי לקדם את המלון Sam&blondi.

מ-1919 ועד 2019

הבניין המקורי, שקיים בדיוק מאה שנה, היה בן שתי קומות בלבד אך כדי להפוך אותו למלון נוספו לו עוד חמש קומות, תוך שמירה על חזית אחידה, כך שגם שאר הקומות ייראו זהות למקור ויעבירו את התחושה של התקופה בה הוא נבנה. על כך היה אחראי משרד האדריכלים "דורון מינין-אודו אדריכלים".
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי לפני השיפוץ
מלון סאם אנד בלונדי לפני השיפוץ
מבנה המלון לפני השיפוץ והוספת 5 הקומות
(דורון מינין-אודו אדריכלים)
"במהלך הבנייה היה לי חשוב להיכנס לראש האדריכל המקורי שבנה את הבניין ולחשוב - אם אני הייתי בונה את הבניין כמלון איך הייתי מעצב אותו מבפנים והוחלט על קו אקלקטי ואמנות של שנות ה-20 שיתאים לרוח התקופה", מספר האדריכל עומר ליכטר, שהיה אחראי על עיצוב הפנים יחד עם אורן פסקל היזם ובעלי המלון.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
לוקיישן מושלם: במרכז העיר הלבנה
(שירי הדר)

כשהמיקום מנצח

אחד היתרונות הבולטים של המלון הוא ללא ספק המיקום. כמה נוח לצאת מהלובי היישר אל זרועותיה של מרכז תל אביב המחבקת. מרחוב שינקין בעצמו, שעדיין עושה כיף לעשות בו סיבוב קצר לקצת שופינג בחנויות יד השנייה האחרונות שעוד נשארו כאן או בחנויות הבוטיק המפונפנות.
לעצור למנוחה באחת מגינות החמד ברחוב עם שייק טרי שימכרו לכם בערך בכל חנות שנייה, ולתת מבט לעבר הבניינים המרהיבים שנבנים כאן בקצב מסחרר לצד אלו הוותיקים מאוד.
משם אתם יכולים להחליט אם אתם עולים לכיוון שדרות רוטשילד או יורדים לשוק הכרמל ולים. באמצע כבר תתקלו בהרבה פאבים, מסעדות, חנויות ובעיקר בלב הפועם והצבעוני של העיר הזאת.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
קרוב להכל: הכניסה לשוק הכרמל ונחלת בנימין
(שירי הדר)
כשנכנסים מהרחוב פנימה אל קומת הכניסה - שמחולקת למין לובי קומפקטי ובר שהוא גם קבלה, ישר מבחינים בעיצוב הבלתי מתפשר שניבט מכל פינה.
העיצוב ממשיך גם לחדרים - אם ברצפת הפרקט המיוחדת, באריכי הקיר בסגנון וינטאג' או בעיצוב המזמין של הכורסאות מקטיפה, חדר השירותים המפנק והמיטה הגדולה בעלת ראש הצדפה.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
השקיעה מהגג במלון
(שירי הדר)
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
עיצוב מוקפד בכל החדרים
(שירי הדר)
מלבד העיצוב המסקרן ותשומת הלב לכל פרט במלון עצמו, גולת הכותרת כאן היא קומת הגג שבקומה השביעית.
הקומה מספקת מבט של 360 מעלות על העיר הלבנה ומעבר, כולל את הים מכיוון מערב. בשעות בין ערביים מומלץ לעלות לכאן עם משקה מרענן, אותו אורחי המלון יכולים לקחת מקומת הכניסה.

האפי האוור 24/7

"כאן יש האפי האוור בכל שעה", מספר פאדי אבו עלאון, מנהל התפעול של המלון. ואכן ניתן להתכבד בשתייה קלה, חמה, קאווה וכיבוד קל לאורך כל שעות היום. בסופי שבוע יחלקו לכם גם קוקטיילים מיוחדים.
במלון ישנם ארבעה סוגי חדרים: החדר המכונה "דלוקס", הוא החדר הפשוט יותר שגודלו כ-18 מ"ר ובו אין מרפסת והוא די קטן, חדר "דלוקס בלקוני" עם מרפסת קטנה, "חדר "סטודיו" המעט מרווח יותר והסוויטה שמגיעה עם מרפסת גדולה מאוד הכוללת מערכות ישיבה וג'קוזי חיצוני.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
מרפסת עם ג'קוזי בסוויטה שבקומה השישית
(שירי הדר)
במלון תוכלו לקבל עיסוי בחדר הטיפולים היחיד שיש כאן, להתאמן ולהוריד את הקלוריות שתצברו במהלך השהייה באזור בחדר הכושר של המלון או בדיווש על האופניים שאורחיו מקבלים בחינם.
מלבד אלו אין הרבה מתקנים במלון כמו בריכה, ספא, מסעדות, בר, חדרי ישיבות וכו'. מדובר במלון המשתייך לזן מלונות הבוטיק במרכז תל אביב, הנמצאים בבניינים לשימור ועל כן המקום הלא גדול שמגיע איתם.
באים עם רכב? למלון אומנם אין חניון צמוד וכן, מדובר באחד האזורים הקשים ביותר לחנייה מסודרת.
עם זאת, הפתרון כאן הוא להחנות את הרכב בחניון הנמצא כחמש דקות הליכה ממנו תמורת 55 שקלים ל-24 שעות (במקום 85 שקלים). אך חשוב לדעת שאם יצאתם במהלך היממה, כניסה מחודשת תחושב מחדש.

"תמיד מחפשים מקום עם סיפור מעניין"

ומה לגבי החלק האהוב בחופשה – ארוחת הבוקר? גם כאן ישנו חיסרון קטן, שכן אין למלון מסעדה משלו כאמור.
לכן בתקופה הנוכחית האורחים נשלחים לאחד משני בתי הקפה שממול למלון ומקבלים ארוחת בוקר מיוחדת עבורם. זה אמור להשתנות בקרוב לטובת בייקרי בשם "איטס" (eats) של השפית מיכל אפשטיין שייפתח לצד קומת הכניסה במלון.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
"מלון שהוא גם סיפור"
(שירי הדר)
בית הקפה בו אנו ניסינו את ארוחת הבוקר "בייקרס", נחמד אך לא יותר מזה. ארוחת הבוקר די דלה ומזכירה ארוחות של בתי קפה מלפני כעשור מבחינת ההיצע, איכות הלחמים, הסלטים הקטנים וכדומה.
12 צפייה בגלריה
מלון סאם אנד בלונדי
מלון סאם אנד בלונדי
ארוחת הבוקר באחד מבתי הקפה מול המלון, ""בייקרס"
(שירי הדר)
המלון החדש שייך לאותה קבוצת יזמים ובעלים של מלונות אייקונים אחרים בתל אביב: מלון נורדוי בבניין הוורוד שעל נחלת בנימין ומלון CUCU ברחוב דיזנגוף.
"כקבוצה אנחנו שומרים על קו ייחודי ומחפשים בניינים לשימור בעלי מבנה ייחודי עם סיפור ורקע מעניין, כך שיהיה ערך מוסף. מספר ל-ynet אורן פסקל, מהיזמים ובעלי המלון ומוסיף: "המיקום מספק את כל האפשרויות של העיר לאורחי המלון, משדרות רוטשילד, נחלת בנימין, שוק הכרמל הססגוני, חוף הים ורחוב דיזנגוף".

הכותבת הייתה אורחת המלון Sam and Blondi