1 צפייה בגלריה
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
בנמל התעופה בן גוריון החליטו לשנות את נהלי הכריזה לנוסעים בטרמינל 3, זאת לאחר שבשנים האחרונות הפכה הכריזה למטרד רעש של ממש. החל מהחודש הבא יורשו חברות התעופה לכרוז לנוסעים רק בסמוך לשערי העלייה למטוס. מערכת הכריזה באולם המרכזי תיפתח רק באירועים חריגים או לצורך כריזות מיוחדות. ברשות שדות התעופה הסבירו כי המטרה היא לשפר את השירות ולהוריד את עומס הקריאות לנוסעים.
בניגוד לנמלי תעופה גדולים ומרכזיים בעולם, אחד מסימני ההיכר של נמל התעופה בן גוריון הישראלי הוא הקריאות האישיות לנוסעים מאחרים במערכת הכריזה. אחרי דיון בהנהלת נמל התעופה הראשי של ישראל, הוחלט לצמצם בצורה דרמטית את השימוש באמצעי הגברה, ולקוות שהציבור הישראלי יהיה אחראי יותר כשהוא ממתין למטוס או עובר בין מוצרי הדיוטי פרי בדרכו לרחבי תבל.
עם הצטרפות נמל התעופה בן גוריון לרשימת נמלי התעופה הגדולים בעולם, עם 25 מיליון נוסעים שעוברים בו בשנה, החליטו ברשות שדות התעופה להפסיק את ההרגל המגונה. בנמל התעופה הגדול בישראל פועלות 140 חברות תעופה שטסות ליותר מ-200 יעדים ברחבי העולם.
"הגיע הזמן שנוסעים יהיו אחראיים לעלות בזמן למטוס", הסביר גורם בהנהלת נמל התעופה. "בשנים האחרונות, כשכמות הטיסות עולה בחדות, זה לא סביר שימשיכו לכרוז לכל נוסע שמתעכב בדיוטי פרי או במסעדה או מסיבותיו לא שם לב שהוא צריך להגיע לשער העלייה למטוס. הכוונה שלנו זה להוריד למינימום את הקריאות לנוסעים ושהכריזה תהיה רק באירועים חריגים מאוד". חברות התעופה בנמל התעופה יקבלו בימים הקרובים עדכון על הנהלים החדשים.
מרשות שדות התעופה נמסר כי "השנה יכנס נתב"ג לרשימת שדות התעופה הגדולים בעולם אליהם שייכים 3% מהשדות הבינלאומיים. כדי לשפר את השירות ולהקל על קשב הנוסעים ולמנוע ריבוי כריזות וכן כדי למקד את תשומת הלב של הנוסעים, החל מ-1 במרץ כריזות לטיסות ייעשו בשערי היציאה למטוס. כמו כן, כריזות לנוסעים האחרונים בטיסה ייעשו רק בשערי הטיסה הייעודיים".