2 צפייה בגלריה
משפחה בדרך לטיסה
משפחה בדרך לטיסה
משפחה בדרך לטיסה
(צילום: shutterstock)
עם התחלת מבצע חיסוני הילדים הורגשה אתמול עלייה של ממש בהזמנות ובחיפושי חבילות למשפחות בקרב ספקיות התיירות, בעיקר "הכל כלול". בדיקת ynet מעלה כי רגע לפני שתרוצו להקליק על החופשה הבאה עם הילדים לאחד מאיי יוון או לקפריסין, אל תתפתו מיד לחבילות הכל כלול. בדקו ישירות מול בית המלון המשתתף בחבילה את עלות הטיסות ליעד בהתאם למה שאתם מקבלים בחבילה אצל הספקיות, כלומר אם היא כוללת מזוודה, העברות מסים ועוד.
גורמים בענף מסבירים כי בגלל הקורונה הסוכנים לא קנו לקראת הקיץ מאסות של חדרים שיאפשרו להם ליהנות מהנחה של כמות גדולה מול בתי המלון, כשאת ההפרש מגלגלים ללקוח. ולכן בתי מלון מציעים את מרכולתם ישירות ללקוחות בהזמנה באתר, ולעיתים עם חיסכון גדול בעלויות. אפשר לראות כבר בסיום ההזמנה כי חסכתם בהזמנה ישירה מול המלון. למשל, באתר מלון רויאל אפולוניה בלימסול, בסיום ההזמנה למשפחה (זוג ו-2 ילדים) צוין כי חסכנו 600 דולר. בדקנו, וזה נכון.
פופי טנטה, סמנכ"ל מסחר ברשת מלונות לואיס המנהלת 24 מלונות ואתרי נופש בקפריסין וביוון, מאשרת: "כיום, כ-50% מההזמנות לחופשות הקיץ בקרב ישראלים נעשות ישירות דרך אתר ההזמנות של הרשת משתי סיבות מרכזיות: האחת, בתקופת הקורונה רבים בעולם שינו את הרגלי הצריכה ועברו לצרוך יותר שירותים אונליין, לרבות חופשות בחו"ל, מה גם שיש להם אפשרות לבטל הזמנה עד 72 שעות לפני החופשה. הסיבה השנייה היא שהצלחנו העונה לייצר מגוון הטבות, כך שכל לקוח יוכל למצוא את הצעת המחיר האטרקטיבית לצרכיו".

כמה תוכלו לחסוך?

במועצה לצרכנות אומרים כי "כשצרכן מפצל את הרכישה ורוכש חדר במלון בחו"ל מהספק הזר, השירות ניתן כולו מחוץ לישראל והוראות חוק הגנת הצרכן לא חלות על ישראלים. המשמעות: במקרה של ביטולים יחולו תנאי המדיניות של המלון, ובכל מקרה של הטעיה או אי-התאמה הצרכן לא יוכל לממש את זכותו בארץ או יתקשה מאוד לעשות זאת. כשצרכן מזמין חבילה בחו"ל מסוכנות ישראלית הוראות הדין הישראלי חלות עליו".
הילה קניסטר בר דוד, מומחית לצרכנות ומנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך" מוסיפה: "בעידן הדיגיטלי קל לבצע השוואות מחיר שיכולות לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בנסיעה. לפעמים יש להיכנס ולהזמין ישירות מאתר החברה ולפעמים דרך סוכנויות שלהן יש יכולת מיקוח גדולה יותר ומחירים טובים יותר. בנוסף, יש שלל מבצעים ממועדוני צרכנות, דרך פרסומות של החברות ועד למבצעים מהירים ושווים שהחברות יוזמות כדי לעורר מודעות וחזרה לשגרת פעילות".
2 צפייה בגלריה
פארק מים ברודוס, יוון
פארק מים ברודוס, יוון
פארק מים ברודוס, יוון
(צילום: shutterstock)
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה: "נושא הפירוק של החבילות אינו חד-משמעי. זה תלוי יעד ובית המלון. מעבר לעניין המחיר קיים נושא המלאי. יש בתי מלון וסוגי חדרים שמוחזקים על ידי סיטונאים ונמכרים רק בחבילות, ואלה לרוב בתי מלון מבוקשים ולתאריכי השיא. השימוש באתרי תיירות ישראלים קריטי ביותר בהיבט חוקי ההגנה על הצרכן והידיעה שיש כתובת זמינה בעברית".
ליאור קורן מ"הסורק החדש לטיסות זולות - אתר אקספולרר", הוסיף: "יש המון עסקאות פנטסטיות שמתחבאות בין מיליוני הטיסות, רק צריך להשתמש בכלי הנכון שימצא אותן. כניסת חברות הלואו-קוסט תרמה מאוד לירידות המחירים והוסיפה הרבה יעדים חדשים. מי חשב שיזכה לראות טיסות לואו-קוסט זולות לאיי יוון או לערים שהתייר הישראלי לא הכיר קודם בצרפת, איטליה או פולין?".