4 צפייה בגלריה
חדר זוגי סטנדרטי סלינה הוסטל נווה צדק
חדר זוגי סטנדרטי סלינה הוסטל נווה צדק
חדר זוגי סטנדרטי סלינה הוסטל נווה צדק
(הדמיה ע"י סוויסה אדריכלים)
למרות משבר הקורונה: רשת המלונאות והאירוח "סלינה" תפתח ב-28.7 סניף ראשון בישראל. סלינה, שהחלה מהוסטל בפנמה שהקימו רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי והפכה לרשת בינלאומית, תפתח מתחם בנווה צדק בשלושה מבנים טמפלריים לשימור, בהשקעה של 15 מיליון שקל. המתחם הותאם לדרישות התו הסגול.
הנכס בבעלות אנשי העסקים לוי קושניר, איזי שרצקי וחברת אמפא שבשליטת שלומי פוגל. יוצעו 30 חדרים (כולל 3 סוויטות) משוחזרים ומעוצבים, רובם ללינה משפחתית וזוגית, ואחדים מהם שיתופיים. החדרים הם ללא טלוויזיה, עם ארוחת בוקר, וניתן לשכור אותם לשהות ארוכה. למתחם יש חלל אירועים צמוד ובו סטודיו לפילאטיס, מסעדת פופ-אפ לשפים ועוד.
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי סלינה, שהמטה שלה בלונדון, גייסה 60 מיליון דולר מקרנות ומשקיעים פרטיים, ובהם המיליארדר לן בלווטניק, יזם ההיי-טק גיגי לוי, איל ההון הבריטי רונלד כהן ומשפחת דלומי מתחום היהלומים. בארץ מתוכננים כ-15 מתחמים של סלינה ב-5 השנים הקרובות, והמתחם הבא ייפתח בכינרת. סלינה מציעה חדרים שיתופיים, חדרים למשפחות ולזוגות. יש גם חדרים זולים ללא שירותים צמודים. המתחם כולל חללי עבודה משותפים לצד תוכן לאורחים כמו סדנאות יוגה ופילאטיס, ופעילויות אחרות.
4 צפייה בגלריה
חדר לופט הוסטל סלינה נווה צדק
חדר לופט הוסטל סלינה נווה צדק
וכך ייראה חדר הלופט
(הדמיה ע"י סוויסה אדריכלים)
4 צפייה בגלריה
חדר שיתופי סלינה הוסטל נווה צדק
חדר שיתופי סלינה הוסטל נווה צדק
ויהיה גם חדר שיתופי עם 4 מיטות
(הדמיה ע"י סוויסה אדריכלים)
יוסי מאוטנר מנכ"ל סלינה ישראל אמר לקראת הפתיחה: "אנחנו לא מפחדים מהקורונה. פתחנו כדי לא לאכזב את הקהילה שלנו. אנחנו מכוונים למי שרוצה חופשה ייחודית בתל אביב שכוללת מגורים בנווה צדק. נייצר חוויה חזקה בלי לשבור את הכיס". ומה המחירים? חדר זוגי יעלה 550 שקל ללילה, וחדר משפחתי עד 5 נפשות 650 שקל.
רשת סלינה החלה מהוסטל בכפר דייגים בפנמה שהקימו בשנת 2014 מוסרי ורודוסבסקי, יוצאי סיירות שלדג ומטכ"ל שסיימו טיול בדרום אמריקה. במהרה הפך המיזם לרשת בינלאומית עם יותר מ-75 נכסים ב-20 מדינות מדרום אמריקה, דרך ארצות הברית ועד לאירופה.
לדבריהם מדובר היה בהוסטל משודרג, ש"גם נותן את התחושה של מקום מגניב וגם חדר נקי ושקט, בלי להתכלב". השניים שמו דגש על התוכן שמעניק המקום ועל פעילויות שיתופיות וחברתיות, עם דגש על סדנאות שונות. ההצלחה העולמית של סלינה מיוחסת לזיהוי הצורך של "הנוודים הדיגיטליים" – צעירים, פרילנסרים, ללא זיקה גיאוגרפית למקום העבודה שלהם – במתחם שמציע להם פתרון מגורים, עבודה ופעילויות שמייצרות אינטראקציה חברתית וקהילתית.
4 צפייה בגלריה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
(צילום: shutterstock)

התפוסה הממוצעת במלונות: 55%

ביום שני שעבר בשבוע שעבר התאחדות המלונות פרסמה תמונת מצב עדכנית ממנה עולה כי מאז הפתיחה המחודשת של בתי המלון ב-27 במאי, לנו בהם כ-288 אלף אורחים. מתוך כ-430 מלונות, עד כה רק 261 שבו לפעילות. התפוסה הארצית הממוצעת במלונות עומדת על 55%. מניתוח נתוני החשיפות לחולי קורונה מאומתים באתר משרד הבריאות עולה כי בשבועיים שקדמו לפרסום תמונת המצב ביקרו בבתי המלון 40 חולי קורונה מאומתים - כלומר 0.01% מהאורחים.
בתקופת המשבר 96% מבתי המלון בישראל היו סגורים וכ-41 אלף עובדי הענף הישירים הוצאו לחל"ת או פוטרו. על פי נתוני ההתאחדות, 35 עובדים בלבד מתוך 15 אלף העובדים (0.23%) ששבו לעבודתם במלונות התגלו מאז הפתיחה כחולי קורונה. כמו כן, ביום רביעי משרד התיירות ומשרד הבריאות הגיעו להסכמה על "תו סגול מותאם" למלונות בישראל שקובע שורה של הגבלות נוספות מעבר לאלו הקבועות בתו הסגול הרגיל.

ואלה עיקרי פרטי התו הסגול המותאם:
  • ביצוע רישום אורחים בכניסה למלון וכן בכניסה לחדרי האוכל.
  • אכיפה קפדנית של חבישת מסיכה ברחבי המלון, לרבות חדרי אוכל, לובי וכיוצא בזה.
  • במידה שאורחים לא יענו להוראות צוות המלון - תוזמן משטרה/פיקוח עירוני.
  • מניעת כניסה של מי שאינו אורח המלון - שהייה במלון תתאפשר אך ורק לאורחי המלון. לא תתאפשר כניסה מבחוץ ומאבטחים יאכפו בכניסה.
  • הקפדה על הפרדה מקסימלית בין אורחים לעובדי המלון במהלך כל השהות, משלב הצ'ק אין ועד הצ'ק אאוט ולרבות בעת מתן השירות לאורחים. ניקוי החדרים יתבצע רק כשהם ריקים מאורחים.
  • סגירת ברים ומועדוני לילה לאלתר.
  • הגדלת המרחקים בין המשפחות הגרעיניות בלובי ובחדרי האוכל ל-2 מטרים.
  • הרחבת שעות פעילות חדרי האוכל: ארוחות בוקר יתקיימו מהשעה 7:00 ועד השעה 12:00. ארוחות הערב מהשעה 18:00 ועד השעה 22:00.
  • הגבלת מספר הסועדים בחדר האוכל- עד 35% מהתפוסה המותרת (סעיף זה כפוף לאישור הממשלה).
  • הרחבת שטח ההושבה בזמני הארוחות- ההושבה תורחב גם לשטחי הפאטיו והגינה.
  • הגברת האכיפה על חבישת מסיכות ושמירת מרחקים בתור מרחקים בתור לעמדות ההגשה בשעות הארוחות.