לכבוד החנוכה, אתרי המורשת והטבע והיישובים ביהודה ושומרון מציעים מגוון פעילויות לכל המשפחה. ריכזנו עבורכם את האירועים השונים באזור במהלך החג.

ארמון בריחה בהרודיון

לכבוד שבוע המורשת שמצוין בחג החנוכה, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור למרחב בריחה לכל המשפחה בבורות במים שבארמון המלך הורדוס: צאו בעקבות הרמזים, החידות והדמויות המוזרות שתפגשו בדרך ונסו לגלות מה צופן לו ההר? מה מחפש לגיונר מסתורי בין חורבות ארמון ההרודיון? ומה הקשר שלו לסוד מימי התנאים ולקברו של הורדוס המלך?
4 צפייה בגלריה
מסתורי המלך בהרודיון
מסתורי המלך בהרודיון
מסתורי המלך בהרודיון
(צילום: ערן קרוזל)
כמה עולה? 29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
מתי? יום חמישי, 26 בדצמבר, בשעות 14:30-9:30.
לפרטים נוספים: באתר.

"מתפתלים" בנר שמן בעיינות צוקים

בעבר השתמשו בנרות שמן לתאורה והפתיל נוצר מחומרים טבעיים שונים כגון פשתן גומא או סיבים. לכבוד חנוכה, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לטיול ב"שמורה החבויה" של עיינות צוקים, המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה לחופי ים המלח. המבקרים יערכו גם הדלקת חנוכייה מסורתית בחנוכייה מיוחדת עם הצמח פתילת המדבר הגדולה.
כמה עולה? 35 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד.
4 צפייה בגלריה
פעילות בשמורת עיינות צוקים
פעילות בשמורת עיינות צוקים
פעילות בשמורת עיינות צוקים
(צילום: שירן בן יעקב)
מתי? סיורים ייצאו בכל ימי החג (כולל שישי ושבת) בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00. הדלקות הנרות תתקיים בכל יום בשעה 15:30.
לפרטים נוספים: באתר.

סיור בארמונות החשמונאים

בית ספר שדה כפר עציון יוביל בחנוכה סיור מיוחד ומאובטח על ידי צה"ל ל"ארמונות החשמונאים" הסמוכים לעיר יריחו. הארמונות הם ממצאים נדירים מראשית מלוכת החשמונאים ועד סוף מלכותו של הורדוס מלך יהודה,ונמצאו בהם שרידים המדגימים את אורח החיים המפואר שקיימו משפחות המלוכה ומלוויהם – בתי מרחץ, בריכות שחייה, גני נוי ובוסתנים. לפני כשנה הסתיימו עבודות שיפוץ ושימור במקום.
כמה עולה? 50 שקלים לאדם.
מתי? יום חמישי, 26 בדצמבר, בשעות 14:30-9:30.
לפרטים נוספים: הרשמה במייל, או בטלפון 02-9935133.

פסטיבל "יוצא לאור" במועצה אזורית מגילות

כבכל שנה יתקיים במועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח פסטיבל "יוצא לאור" עם מופעים לכל המשפחה. בין היתר יתקיימו מספר אירועי שיא ובהם:"כמעט מפורסמת"- מפגש סופרת וסרט במועדון הקאמל-כפר הסטודנטים בקיבוץ אלמוג;מפגש עם הסופרת, היוצרת והעורכת הספרותית מיכל בכר – מחברת סדרת רבי המכר לנוער "כמעט מפורסמת" וספר הנוער "און-ליין";כיתת אומן עם המפיק המוזיקלי ג'ורדי במועדון ביישוב ורד יריחו;והופעה של להקת המקומיים בבר מצוקי דרגות עם אפרת וקלין לקראת אלבום בכורה "העולם המקומי".
4 צפייה בגלריה
הפסטיבל במגילות ים המלח
הפסטיבל במגילות ים המלח
הפסטיבל במגילות ים המלח
(צילום באדיבות דוברות המועצה)
כמה עולה?חלק מהאירועים ללא תשלום, אחרים במחיר של 10 שקלים.
מתי? יום ראשון, 29 בדצמבר.
לפרטים נוספים: באתר.

"אוהל החשמונאים"בכפר עציון

בכפר עציון יפעיל בית הספר שדה את "אוהל החשמונאים"שבו יוכלו המבקרים לצפות בהצגות המספרות את סיפור מרד החשמונאים, ליצור בפינות יצירה חנוכייה מהטבע, לעסוק במסיק זיתים, להכין פיתות על הסאג', להיות שותפים בשחזור תמונות מתש"ח, ליהנות מסיורי צפרות, לקחת חלק במשחק "חפש את המטמון" וליהנות מג'ימבורי לילדים ועוד. סמוך לאוהל ממוקם מרכז מורשת גוש עציון ובו מופע אור קולי חדש המספר את סיפור הקמת הגוש, נפילתו ב-1948 והחזרה אליו.
כמה עולה?20 שקלים לאדם בהרשמה מוקדמת, 25 שקלים למשלמים במקום.
מתי? ימים רביעי-חמישי וראשון, 26-25 ו-29 בדצמבר, בשעות 15:00-9:30.
לפרטים נוספים: בטלפון 02-9935133.

שוק ססגוני בבקעת הירדן

מפגש הבקעה המפורסם על כביש 90 יהפוך ליום אחד במהלך חג החנוכה לשוק צבעוני וססגוני – ה"ביק-שוק" - שבמסגרתו יוכלו המבקרים ליהנות משלל מוצרים, פעילויות, הפעלות לילדים, דוכני מזון ותוצרת חקלאית, אומנות, מעגלי מתופפים ועוד.
כמה עולה? הכניסה חופשית.
מתי? יום שישי, 27 בדצמבר, בשעות 14:00-8:30.
לפרטים נוספים: בטלפון 02-9941410, 02-5091909.

הפנינג "חנוכה מהאגדות" באריאל

עיריית אריאל והמרכז הקהילתי "גוונים"מזמינים משפחות צעירות להפנינג חנוכה שמח בהיכל הספורט העירוני - הילדים ייפגשו עם עמי ותמי, בת הים הקטנה, סימבה מלך האריות וייהנו מהמופע של יעלי מערוץ HOP!. בנוסף, יופעל חדר בריחה מאתגר לגילאי 11-7 ויחולקו סופגניות.
כמה עולה? 10 שקלים לאדם במכירה מוקדמת.
מתי? יום ראשון, 29 בדצמבר, החל מ-17:00.
לפרטים נוספים: באתר.

"פסטיבל האור" בבית אל

מועצה מקומית בית אל באמצעות המרכז הקהילתי מבית החברה למתנ"סים הארצית מזמינה את תושבי האזור ל"פסטיבל האור" בחג החנוכה -יומיים מלאים של פעילויות לילדים, כולל ההצגה החדשה של ערוץ מאיר "היום המוזר ביותר בחייו של אורי". בנוסף תופיע יובל דיין (הופעה לנשים בלבד) ולמחרת יופיעו יצחק מאיר וחיליק פרנק בהופעה מיוחדת לכלל הציבור לכבוד החג.
4 צפייה בגלריה
יובל דיין
יובל דיין
יובל דיין
(צילום: אוהד רומנו)
כמה עולה? 10 שקלים לאדם.
מתי?ימים שלישי-רביעי, 25-24 בדצמבר.
לפרטים נוספים: באתר המתנ"ס.