2 צפייה בגלריה
טיסת הנשים של חברת MEA בלבנון
טיסת הנשים של חברת MEA בלבנון
טיסת הנשים של חברת MEA בלבנון
(Instagram / captain_rolahoteit)
היסטוריה תעופתית בלבנון: ביום שלישי בוצעה בפעם הראשונה במדינה הערבית טיסה שכללה נשות צוות בלבד, ללא אף גבר. שש דיילת ושתי טייסית, אחת מהן היא הקברניטה המפורסמת רולא חוטייט, תפעלו טיסה של חברת התעופה הלבנונית מידל איסט איירליינס (MEA) במטוס איירבס 320A בקו ביירות-קהיר.
רולא, הטייסת הראשונה בחברת התעופה הלבנונית, שיתפה את התמונה בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: "בפעם הראשונה בלבנון טיסה מבוצעת עם צוות שמורכב רק מנשים! אתמול הייתה לי הזכות להיות הקברניטה של טיסת ה'צוות נשים בלבד'". בהמשך בסטורי היא תיעדה את הנחיתה בקהיר, ושיתפה קצת מהחוויה בטיסה.
2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A320
מטוס איירבוס A320
מטוס איירבוס A320 מהדגם שבו בוצעה הטיסה
(צילום: shutterstock)
רולא בתא הטייס
לפני כמה חודשים שיתפה רולא ברשת את הקושי להיות טייסת מקורקעת בגלל הקורונה. בין היתר היא כתבה אז: "מאז הטיסה האחרונה שלי ב-16 במרץ בכלל לא עזבתי את הבית. לנו הטייסים קשה לחיות לפי שגרה, החיים שלנו תמיד בתנועה, כל יום בעבודה הוא הרפתקה חדשה, והנה עכשיו אנחנו צריכים להישאר בבית. אני פונה לכולכם ומבקשת: הישארו בבית כדי שהתוצאה בסופו של דבר תהיה שווה את זה".
בראיון אחר שלה, לפני כשנה וחצי, היא סיפרה על הקושי והשיפוטיות שהיא עברה בדרך להיות הטייסת הראשונה בלבנון. לדבריה, בזמן שהייתה סטודנטית למתמטיקה באוניברסיטה האמריקנית בביירות, אחד החברים שלה הציג לה מודעה של חברת התעופה שחיפשה טייסים. אותו חבר אמר כי מדובר במשרה שאישה לא תוכל לאייש. רולא לקחה על עצמה את האתגר וב-1995 הפכה להיות הטייסת הראשונה בלבנון. בשש השנים האחרונות נוספו עוד 5 נשים למצבת הטייסות בחברה.
מידל איסט איירליינס היא חברת הדגל של לבנון והיא פועלת מאז שנת 1946 ומפעילה צי של 33 מטוסים, כולם של חברת איירבוס. החברה טסה ליעדים רבים במזרח התיכון, אירופה בדגש על צרפת, קנדה, ארה"ב ואפריקה.