מתווה "האיים התיירותיים הירוקים" אמנם אושר ובעלי המלונות הבטיחו כי יפתחו את מרבית בתי המלון כבר היום אבל נראה שהכל עדיין מתעכב. מרבית המלונות באילת ובים המלח נותרו סגורים עם הבטחות שייפתחו בחמישי הקרוב ובתחילת שבוע הבא.

"לא עצרו את האוטובוס במחסום לאילת כפי שחשבתי"

קרן סיביה ובתה שקד היו בין הנופשים הראשונים שהגיעו לאילת הבוקר (ג'). "נחתנו בטיסה הראשונה שיצאה מתל אביב לשדה התעופה רמון. למעשה זו חבילת נופש שרכשתי כבר לפני שבוע אבל בגלל כל העיכובים שהיו עם אישור מתווה ה'איים הירוקים', נאלצנו לדחות את החופשה בתקווה שהפעם תצא לפועל. והנה אנחנו סוף-סוף כאן, מתחילות את החופשה. זמן איכות של אמא ובת", מספרת קרן שהגיעה לאילת הבוקר יחד עם בתה בת ה-11.
4 צפייה בגלריה
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
מתכוננים לפתיחה ביום חמישי. מלון הרודס אילת
(צילום באדיבות רשת פתאל)
4 צפייה בגלריה
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
התגעגעתם?
(צילום באדיבות רשת פתאל)
"בשבת עשינו בדיקה לקורונה בחינם במתחם 'בדק וסע' בפתח תקווה בשעת ערב, וכבר למחרת בבוקר קיבלנו את התוצאות", מתארת קרן, אך עם זאת היא גם מספרת איך לא נדרשה להציג את הבדיקה במחסום הכניסה לאילת להפתעתה.
"בנחיתה בשדה התעופה רמון לא ראיתי עמדות בדיקה מהירות. עלינו על אוטובוס לתחנה המרכזית באילת, במחסום בכניסה לאילת נתנו לאוטובוס לעבור בלי בעיה. לא עצרו את האוטובוס, כפי שחשבתי לפי המתווה, ויבקשו לראות תוצאה שלילית לקורונה מהנוסעים. רק בעמדת הצ'ק-אין במלון רויאל ביץ ביקשו לראות את תוצאות הבדיקה אחרי שמדדו לנו חום בכניסה וגם חתמתי על הצהרה שנבדקנו ונמצאנו שליליות לקורונה", מספרת קרן שהזמינה את חבילת הנופש מראש באמצעות אמסלם טורס.
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
האי הירוק הדרומי ביותר בישראל עדיין סגור ברובו
(צילום: shutterstock)
"אין ספק שיש הרגשה של חלוצה של חופש באי ירוק. הרגשה של כמה ימי חסד עם ידיעה מרגיעה שכל מי שנכנס למלון עבר למעשה בדיקה ונמצא שלילי לקורונה. אנחנו מקפידות על עטיית מסכה ונכנסות למוד של חופשה בראש שקט. הבריכה פתוחה ואפשר ליהנות ממנה. הספא פתוח לטיפולים, חדר הכושר עדיין סגור ומסעדות המלון תיפתחנה בשעה 12:00. עד כה מרגיש חוויה לא מורכבת".
משה בן חיון, מנכ"ל רשת מלונות פתאל באילת "אנחנו כבר עם הזמנות ליום חמישי הקרוב עם תפוסות יפות. מרכז ההזמנות שלנו מוצף בטלפונים של אורחים שרוצים להגיע. ביום חמישי אמורים להגיע. אני בטוח שעד יום חמישי כבר נהיה מאורגנים ומסודרים".
ומה עושים ביתר הזמן מחוץ למלון? לדברי קרן, "הקניונים סגורים אבל חנויות הרחוב בטיילת פתוחות וגם מרכז ביג נפתח היום, אז נשלב קצת שופינג בחופשה עד חמישי בכיף. בינתיים אנחנו באמת על אי שקט כי שאר בתי המלון טרם פתחו".

"מרוצות שהגענו לים המלח לפני כולם"

אזור עין בוקק בים המלח, על כל 13 המלונות שבו, עדיין נותר סגור היום. שם מרבית המלונות ייפתחו לקראת סוף השבוע הקרוב ובשבוע הבא, כך לפי הבטחת בעלי המלונות.
מאירה זיג מקיבוץ צאלים ושרה פניני מקיבוץ שומרת לא יכלו לחכות לפתיחת המלונות והחליטו לשכור חדר ביישוב נווה זוהר. "התכוונו להגיע לים המלח לפני שלושה שבועות. הייתה בעיה אז דחינו את זה. לקחנו את מלון לוט והוא לא נפתח. שילמנו. עוד לא זיכו אותנו. החלטנו לא לחכות יותר כי המים מתקררים. למרות שזו פשרה מבחינתנו - חדר ביישוב במקום במלון", סיפרה מאירה.
שרה זיג אמרה כי "המים קרים עכשיו ויש רוח נוראית. זה הלילה האחרון שלנו כאן. אנחנו בוכות. התאכזבתי ממש כשביטלנו את ההזמנה במלון. במיוחד כי לא זיכו אותנו. ואחר כך לא פתחו את המלונות. ההתנהלות של המדינה בנושא המלונות הייתה מזעזעת. כמו למשל הצעת החוק שנמשכה בדקה התשעים בגלל אינטריגות".
מאירה הוסיפה כי "ליד הדירה שלקחנו בנווה זוהר פותחים את האתר דרייב אין לבדיקות קורונה. אנחנו מרוצות שהגענו עכשיו לפני כולם. המים טיפה קרירים אבל מתגברים. אנחנו נהנות מכל רגע".
4 צפייה בגלריה
"רוצים לקבל את האורחים ערוכים ומוכנים". מלון לאונרדו קלאב ים המלח שייפתח בחמישי
"רוצים לקבל את האורחים ערוכים ומוכנים". מלון לאונרדו קלאב ים המלח שייפתח בחמישי
"רוצים לקבל את האורחים ערוכים ומוכנים". מלון לאונרדו קלאב ים המלח שייפתח בחמישי
יוסי גלזר, מנכ"ל מלון לאונרדו קלאב ים המלח, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "מאז פורסם אישור המתווה אנחנו מוצפים בפניות, הישראלים בהחלט רוצים לבוא ולהתארח בגבולות המדינה ואנחנו שמחים מאוד שהם יהיו כאן ביום חמישי בבוקר". על השאלה מדוע לא פתחו כבר היום, ענה גלזר, "אנחנו רוצים להיות ערוכים ומוכנים לקבלת האורחים שלנו, לפי המתווה ולפי התו הסגול".
המועצה האזורית תמר הודיעה כי "בהתאם לחוק אזורי תיירות מיוחדים ולאישור התקנות ע"י קבינט הקורונה הלילה, שמחה המועצה האזורית תמר להודיע על פתיחת האי הירוק באזור עין בוקק וחמי זוהר מחר, יום ד', ב' בכסלו, 18.11.
במהלך היום יסיימו הגורמים השונים המעורבים במבצע המורכב הזה את הכנותיהם האחרונות לקראת הגעתו של עם ישראל, בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והתיירות, לנופש באי הירוק בים המלח. יודגש כי על הנכנסים למלונות ולחופי ים המלח בגילאים השונים להגיע כשברשותם תעודה מזהה ובדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של עד 72 שעות לפני ההגעה. את תוצאות הבדיקה או אישור החלמה מקורונה יש להציג בנקודת הבידוק המיוחדת שהוקמה מדרום לעין בוקק, בסמוך למועצה האזורית תמר ולישוב נווה זוהר".