2 צפייה בגלריה
(איזי ג'ט תפצה נוסעת לאחר שהתבקשה לעבור מושב בשל היותה אישה)
איזי ג'ט, חברת הלואו קוסט הבריטית הגדולה, תפצה נוסעת ישראלית-בריטית על כך שצוות הטיסה ביקש ממנה לעבור ממושבה במטוס, בשל בקשת נוסעים חרדים לא לשבת ליד אישה.
הנוסעת, מלאני וולפסון, שנולדה בבריטניה ומתגוררת בתל אביב כ-14 שנה, טסה עם החברה בקו תל אביב - לונדון. האירוע, עליו תפוצה, ארע למעשה בשתי טיסות שונות. פעם אחת באוקטובר 2019, אז טסה עם החברה מתל אביב ללונדון (לשדה התעופה לוטון) ושני הגברים החרדים שישבו לידה ביקשו להעביר אותה ממושב המעבר, אותו הזמינה מראש ואף שילמה עליו סכום נוסף.
מקרה דומה קרה פעם נוספת בסוף 2020, גם בטיסה מתל אביב ללונדון. אז סרבה וולפסון להחליף מושב, לאחר ששני גברים חרדים ביקשו זאת מצוות הטיסה. לבסוף, שתי נוסעות שהיו על הטיסה הסכימו להחליף מקום עם אותם שני נוסעים שישבו ליד וולפסון. כך דווח בעיתון "אינדפנדנט" הבריטי.
וולפסון תבעה מהחברה 66,438 שקלים, שהם כ-15 אלף ליש"ט, ופוצתה על המקרים, לאחר שהגיעה לפשרה עם איזי ג'ט.
2 צפייה בגלריה
"מדיניות החברה לא יושמה במקרה זה"
"מדיניות החברה לא יושמה במקרה זה"
"מדיניות החברה לא יושמה במקרה זה"
תגובתה הרשמית של החברה: "איזי ג'ט מודעת לסוגיה שבה נוסעים מסוימים מציינים שהם אינם חשים בנוח לשבת ליד נשים, שאינן חלק ממשפחתם הקרובה וזאת בשל אמונותיהם הדתיות. כתוצאה מכך נוסעים אלה מבקשים מצוות המטוס להעביר את הנשים ממקומן. איזי ג'ט אינה סבורה שיש לבקש מנוסעות לעבור מקום רק בשל מינן. מדיניות החברה היא להודיע בנימוס לנוסע שהעלה בקשה כזו, שלא ניתן למלא את בקשתו. למרבה הצער, לפי מלאני וולפסון, מדיניות זו לא יושמה במקרה שלה.
"איזי ג'ט מחויבת לפעול כנגד כל אפליה בטיסותיה. לכן, האזנו בקשב רב כאשר גברת וולפסון סיפרה לנו על מקרי האפליה המגדרית בטיסותינו, בהם היא נתבקשה לעבור מקום רק בשל היותה אישה. אנו מתייחסים ברצינות רבה לנושא זה ולכן, בנוסף לפיצוי גברת וולפסון בגין החוויה שעברה, בכוונת איזי ג'ט לבצע הכשרה נוספת של הצוותים ולרענן את ההנחיות כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.
"אנו באיזי ג'ט מאמינים שטיסה צריכה להיות חוויה בטוחה ומהנה לכולם ולכולן, ללא קשר למינם, ואנו מחויבים לוודא שאכן כך יהיה להבא".
בעמוד הפייסבוק של וולפסון ניתן לראות שהיא שיתפה אתמול (יום ד') את התגובה הזאת, בעברית ובאנגלית גם כן.