4 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
דרימליינר 787 שבו יבוצעו הטיסות
(צילום: דני שדה)
חברת אל על הודיעה הבוקר (יום ג') כי תפעיל שלוש טיסות ישירות למלבורן שבאוסטרליה. הטיסות הארוכות ביותר בתולדות ענף התעופה בישראל יבוצעו במטוסי ה-787 דרימליינר של אל על ויציעו 3 מחלקות שירות: תיירים, פרימיום ועסקים.
מכירת הכרטיסים החלה הבוקר. הטיסות יצאו מתל אביב בימי חמישי (2 ו-23 באפריל וב-14 במאי) וישובו ממלבורן במוצאי שבת (4 ו-24 באפריל וב-16 במאי).
4 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה של הקו של אל על למלבורן
מסלול הטיסה של הקו של אל על למלבורן
מסלול הטיסה - ת"א-מלבורן
4 צפייה בגלריה
מלבורן אוסטרליה
מלבורן אוסטרליה
קו הרקיע של מלבורן
(צילום: shutterstock)
כרטיס טיסה (הלוך ושוב) במחלקת תיירים יעלה החל מ-1,199 דולרים, כולל מסי נמל, כבודה והושבה. באל על ציינו כי ניתן לשלב את הטיסות הישירות בכיוון הלוך או חזור לאוסטרליה וממנה עם טיסות קונקשן בשילוב טיסות אל על לבנגקוק ו/או הונג קונג (בכפוף לשינויים במחיר).
בחברה ציינו עוד כי הטיסות יבוצעו בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים, במסגרת בחינה מסחרית שהחברה מבצעת בנוגע לפעילות קבועה לאוסטרליה עליה יוחלט בחודשים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
מלבורן אוסטרליה
מלבורן אוסטרליה
ברייטון ביץ'
(צילום: shutterstock)

משך הטיסה: 16:15 שעות

מיקי שטרסבורגר סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על אמר כי "הפעלת הנתיב תהא כפופה, בין השאר, לאישור גורמים ממשלתיים לרבות רשויות התעופה האזרחיות והחברה תחליט אם להפעילו באופן קבוע במהלך החודשים הקרובים.
"משך הטיסה הישירה למלבורן צפוי לעמוד על 16:15 שעות ואילו טיסת החזור, ממלבורן לנתב"ג, צפויה לעמוד על 17:45 שעות ותהיה לטיסה הארוכה ביותר ללא חניית ביניים שתבוצע בתולדות ענף התעופה בישראל".
שטרסבורגר הוסיף כי "אל על צברה לאורך השנים ניסיון ומוניטין בהפעלת טיסות אולטרה ארוכות. בשנות ה-60 קבעה אל על שיא של אותם הזמנים כאשר הפעילה את קו הטיסות הארוך בעולם, מניו יורק לישראל, ללא חניית ביניים, במטוסי הבואינג 707. בשנת 2006 החלה אל על להפעיל באופן קבוע קו טיסות ישיר ללוס אנג'לס במטוסי הבואינג777 שאורכו כ-15:30 שעות טיסה והיה בזמנו בין חמשת קווי הטיסה הארוכים ביותר בעולם".
ההודעה הבוקר פורסמה לאחר שבחודש שעבר הודיעה אל על הודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות מישראל לאוסטרליה על מנת לבחון היתכנות לביצוע טיסה למלבורן.
לפני כחודש מטוס דרימליינר 787 של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס, ערך את אחת הטיסות הישירות הארוכות בהיסטוריה - 19.5 שעות ו-16,200 קילומטר מניו יורק לסידני. החברה ערכה את הטיסה במטרה לבחון את ההשפעות על הנוסעים ואנשי הצוות של טיסה אולטרה-ארוכה כחלק מתוכנית לבחון נתיבי טיסה חדשים מהחוף המזרחי של אוסטרליה לניו יורק וללונדון.