ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אתמול על ה-1 באוגוסט כתאריך היעד לפתיחת השמיים וחזרת הטיסות. המדינות הראשונות שאליהן ככל הנראה יוכלו הנופשים הישראלים לטוס הן יוון וקפריסין. מיד לאחר ההצהרה התחלנו לבדוק מה המשמעות האמיתית של טיסות באוגוסט ליוון ולקפריסין. המסקנה: בהנחה שהטיסות באמת יצאו לפועל, מדובר בעסק די מורכב שצריך לגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתרוצו להזמין כרטיסים.
נתחיל מהבשורות הטובות והן שלקפריסין לא יהיה יקר לטוס. מצאנו טיסות לפאפוס עם חברת ריינאייר לשבוע באוגוסט ב-252 שקלים. טיסה הלוך-ושוב לארבעה לילות תעלה 303 שקלים. אם תרצו להוסיף מלון המחיר לזוג להרכבת חבילה עצמאית יעלה החל מ-3,000 שקלים במלון ארבעה כוכבים.
ומה עם לרנקה? מצאנו טיסות ישירות של חברת אג'יאן איירליינס במחיר התחלתי של 358 שקלים, לא זול ביחס למחירים שאליהם התרגלנו, אבל לא יקר מדי ביחס לעונה. חבילה בהרכבה עצמאית לזוג לשלושה לילות תעלה החל מ-2,359 שקלים.
מחירי חופשות
אפשרות נוספת לטוס ולנפוש בתקציב שפוי היא להגיע עם חברות הלואו-קוסט ליוון – לערים אתונה וסלוניקי. טיסה לאתונה עם אג'יאן תעלה החל מ-277 שקלים, יחד עם מלון לשישה לילות החבילה לזוג תעלה 3,247 שקלים. טיסה זולה לסלוניקי תעלה 405 שקלים לתקופה של חמישה לילות, ביחד עם מלון המחיר ההתחלתי יהיה 3,972 שקלים.
אם תרצו להגיע לאיים בטיסה ישירה תיאלצו להיפרד מסכום לא מובטל של אלף שקלים לאדם. הטיסה הזולה ביותר שמצאנו לאיים היא לאי רודוס עם חברת אל-על (שכרגע עדיין לא ממש טסה) באלף שקלים. חברת בלו בירד תוכל לקחת אתם בטיסות ישירות לאיים במחירים, איך נאמר בלשון המעטה, לא ממש מזמינים. נכון להיום טיסה באוגוסט לכרתים או לקוס תעלה החל מ-1,170 שקלים, ואם תרצו להגיע למיקונוס כדאי שתתכונו להיפרד מכמעט 1,500 שקלים, וזה עוד ללא המלון וההוצאות הנוספות.
כמו כן, חברת ישראייר הודיעה כי היא יוצאת עם מחירים מיוחדים לחופשות ביוון וקפריסין. החברה מציעה גם ביטוח מגן שהינו תוספת של דולר אחד לכל הזמנה המקנה ביטול חינם 7 ימים לפני מועד הטיסה. ישראייר מציעה למזמינים באתר במגוון יעדים ומגוון מלונות ברמה של 4 ו-5 כוכבים ביוון ובקפריסין חבילות של 3 לילות במהלך כל חודש אוגוסט במחיר 333 דולרים, חבילות של 4 לילות במחיר של 444 דולרים וחבילות של 5 לילות במחיר של 555 דולרים. טיסה בלבד תעלה 199 דולרים לאדם.
אם בכל זאת תחליטו לטוס לאיים ותרצו לנסות להוזיל עלויות, קבלו טיפ מאיתנו – תוכלו לעצור באתונה ולהוזיל את הטיסה שלכם בעשרות אחוזים, וכך הטיסה למיקונוס שעלתה 1,500 שקלים תעלה 528 שקלים בלבד, תוכלו גם להגיע לסנטוריני ב-618 שקלים או לקורפו וכרתים בפחות מ-750 שקלים.
אבל האם זה באמת שווה את זה? נזכיר שמדובר בקונקשן עצמאי, כך שברוב המקרים תיאלצו להחליף את חברות התעופה ומכיוון שסביר שתנחתו באתונה (או במקרים מסוימים בלרנקה), תצטרכו לעבור ביקורות גבולות לפני טיסת ההמשך שלכם. אף אחד כמובן לא מבטיח שלא תיבחרו באקראי כדי לעבור בדיקות קורונה. בשורה התחתונה: כאב ראש. ואם כל זה לא מספיק – המחירים שציינו הם ללא תוספת כבודה לבטן המטוס, מה שיעכב אתכם עוד יותר ויגרום לכם להיפרד מעוד כמה עשרות אירו לכל טיסה או להסתפק במזוודת הטרולי או תיק גב.
מחירי חופשות
1 צפייה בגלריה
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת, תתרגלו לרעיון
(צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)

שיקול מרכזי: חוסר הוודאות שבטיסות

גם בארץ המחירים באוגוסט עולים, אבל צריך לזכור שעדיין מדובר במחירים נוחים יחסית לעונה. כשהצימרים בצפון בתפוסה יפה, בדקנו כמה יעלו המלונות בארץ. לקחנו תאריכים של סוף שבוע ארוך באוגוסט – שלושה לילות בהרכב זוגי, ובדקנו כמה יעלה לנו לנפוש בכמה מקומות שונים מטבריה ועד אילת. המחירים אמנם לא זולים כמו קפריסין וברוב המקרים לא כוללים טיסות, אבל כשחוסר הוודאות בקשר לסיכוי לחלות בקורונה, להיות בבידוד או פשוט שהטיסה לא תצא לדרכה אינו גורם מרכזי במשוואה, המחירים לאותם המלונות נראים באור שונה.
אמנם בחודש אוגוסט המחירים עולים ביחס לחודשים הראשונים שאחרי הסגר, אך עדיין ניתן לנפוש בזול ביחס לעונה במלונות ברחבי הארץ. תוכלו גם להזיל עלויות אם יתאפשר לכם לצאת לחופשה באמצע השבוע בימים שבהם המלונות נמצאים בתפוסה נמוכה יותר יחסית לסופי השבוע, ולכן ברוב המקרים המחירים גם יורדים בהתאמה. עכשיו כשהמלונות בתל אביב, בירושלים ובאילת ריקים מתיירים, יש לנו הזדמנות ליהנות מהם במחירים מוזלים יחסית.
מחירי חופשות
מחירי חופשות
למען ההשוואה המשכנו לחפש חבילות שלמות לחודש אוגוסט, הצלחנו למצוא בודדות באתר ישראייר שמציע גם מחירים יחסית גבוהים לאדם בחדר זוגי, לעומת מחירי המלונות שהם במחיר לזוג. במציאות הנוכחית, כשאין ממש תחרות, עדיין אי אפשר להאשים אותם. יכול להיות שבשבועות הקרובים נראה ירידת מחירים בגלל תחרות או עליית מחירים בגלל בלעדיות והיצע נמוך יחסית לתייר הישראלי שהיה רגיל לכך שהעולם פרוש על כף ידו. מה שבטוח זה שגם אם תצליחו לטוס באוגוסט, אפילו בלי בידוד, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל.