אחרי ההכרזה הדרמטית בשבוע שעבר על המתווה החדש להקלות בטיסות לבאים מחו"ל, בדקנו מה יהיו המחירים הצפויים למי שכבר לא יכול לחכות יותר וחייב לטוס בהקדם.
חשוב להבהיר כי המתווה מדבר על הקלות לישראלים בלבד ולא לתיירים, שיגיעו ארצה ממספר מדינות "ירוקות", ללא התניה בבדיקת קורונה וכניסה לבידוד. המתווה אמור להיכנס לפועל בעוד כשבועיים, ב-16.8.20.
4 צפייה בגלריה
האי סקיאתוס יוון
האי סקיאתוס יוון
האם חופשת ראש השנה הקרובה תוכל להתקיים בחו"ל? עד שנדע סופית, בדקנו מחירים
(צילום: shutterstock)
אבל וזה אבל משמעותי, אותן מדינות "ירוקות" כמו יוון, קפריסין, גרמניה, אוסטריה, שווייץ, הונגריה, יפן וניו זילנד, מסמנות כרגע את ישראל כמדינה "אדומה", כלומר הן לא מקבלות תיירים מכאן.
עם זאת, מול יוון וקפריסין ישנם מגעים כרגע לגבי אישור כניסה לתיירים מישראל, גם אם ישראל תמשיך להיות צבועה באדום ואחוזי התחלואה כאן יוסיפו להיות גבוהים כפי שהם כיום.
המדינות שכן מקבלות כיום ישראלים הן מונטנגרו, אלבניה - בהתניה של בדיקת קורונה שלילית ב-72 שעות שלפני הטיסה, ובולגריה - ללא התניה כלל. אלו מדינות שמאפשרות לנו הישראלים להיכנס אליהן ללא הכרח בבידוד, אך אלו גם שלוש מדינות שמסומנות באדום, כלומר עם תחלואה גבוהה. במילים אחרות - תוכלו לטוס אליהן אבל תחוייבו בבדיקות קורונה ובבידוד של 14 יום כאשר תשובו ארצה. וזה לא כולל את הסיכון הגבוה שתידבקו בעצמכם בזמן השהייה שם.
4 צפייה בגלריה
התחילו להכין את הדרכונים והמסכות
התחילו להכין את הדרכונים והמסכות
התחילו להכין את הדרכונים והמסכות
(צילום: יריב כץ)
נציין כי ישנן מדינות נוספות בעולם - אליהן ישראלים יכולים לטוס ללא חובת בידוד כמו ארצות הברית, אך לגביהן לא נבדקו טיסות בכתבה זו, שכן מדובר כעת רק על המדינות השכנות לנו וכאלו המושכות ישראלים לחופשה קצרה בשל הטיסות הקצרות והאפשרות לחופשות בטן-גב אחרונות.
הבהרה חשובה נוספת היא כי מדובר בשלב ראשוני ומוקדם מאוד שעוד צריך לעבור מספר משוכות - בעיקר ירידה ברמת התחלואה כאן, הן מבחינת הממשלה בישראל והן בצד השני - כל מדינה לעצמה, על מנת לאשר לנו לטוס ולחזור ללא בידוד ובדיקות, עד שנוכל להוציא בוודאות את הדרכונים המאובקים שלנו ולהזמין טיסה.
בנוסף, חברות תעופה וחברות נסיעות רבות עדיין לא חזרו לפעילות סדירה אם בכלל, ואלו שכן פעילות ומפרסמות מחירים מסבירות כי מחירים אלו עוד ישתנו לא מעט וכרגע מדובר רק בבדיקת שוק ראשונית.
כך שהמצב עוד רחוק מלחזור לשגרת הזמנת טיסות וחבילות נופש בחו"ל, וסיכויים לא נמוכים שהמתווה המיוחל "יעצר" או יושהה, כפי שהיה בפעם הקודמת, כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז בחגיגיות יחד עם ראש ממשלת יוון, על פתיחת השמיים למדינתו ב-1 באוגוסט, וכידוע לכולם - הכרזה שלא התממשה לבסוף.

עד 330$: מחירי טיסות וחבילות ראשוניים לחופשת בטן-גב

לאחר שציינו את הנ"ל, אפשר לדבר בזהירות על התחזית האופטימית - שבה נוכל לטוס למדינות כמו יוון, קפריסין ומונטנגרו כבר בראש השנה הקרוב, כלומר באמצע-סוף ספטמבר 2020.
בשיחה עם נציגי חברות התעופה - ישראייר ואגיאן היוונית, החברות היחידות שטסות כבר היום למספר מדינות באירופה ומתוכננות להמשיך לטוס ואף להגביר את מספר הטיסות בספטמבר, אלו מחירי הטיסות בסוף השבוע של ראש השנה, נכון למועד כתיבת שורות אלו.
מדובר על שתי אפשרויות: חמישי עד ראשון 17-20.9.20 או שישי עד שני 18-21.9.20. כל המחירים כוללים מיסי נמל.
4 צפייה בגלריה
(הנתונים באדיבות ישראייר ואגיאן)
נתחיל עם היעד אולי המבוקש ביותר, כבר מספר עשורים, מבחינת העדפות הישראלים לנופש ביוון: רודוס. טיסה אליו תעלה בין 199$ ועד 234$, בלי או עם מזוודה בתאריכים 17-20.9.20.
אם תרצו לרכוש חבילה אל האי הפופולרי, תשלמו כ-333$ ללא כבודה או 368$ כולל כבודה. מחירים אלו מכילים טיסות הלוך חזור ולינה במלון Akti Imperial ברמת 5 כוכבים על בסיס הכל כלול.
יעד נוסף שהפך לכוכב עולה בשנתיים האחרונות, מבחינת הישראלים, הוא פאפוס. העיר הקפריסאית שאליה נפתחו גם טיסות ישירות. מחירי הטיסות והחבילות זהים לחלוטין לאלו שהוצגו עבור רודוס. כאן החבילה כוללת טיסות הלוך חזור ולינה במלון St. Gorge ברמת 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון.
עיר קפריסאית נוספת שישראלים אוהבים לטוס אליה לחופשה קרובה וקצרה היא לרנקה. ממנה ניתן להמשיך ליעדי נופש אחרים בקפריסין כמו איה נאפה. אליה ישנן טיסות בטווח של בין 165$ ל-216$, תלוי אם אתם בלי או עם מזוודה, בתאריכים 18-21.9.20.
4 צפייה בגלריה
פאפוס
פאפוס
חבילה מלאה לפאפוס בקפריסין ב-368$
(צילום: גד רייז)
באותם תאריכים מצאנו גם טיסות לבירת יוון שהפכה לפופולרית בשנים האחרונות, דווקא בשל אופייה השונה מהאיים במדינה. עם זאת, הרבה נופשים שמחפשים להתבודד ולהתרחק מהמוני התיירים אך עדיין חושקים בנופש בטן-גב, מגיעים אליה על מנת להמשיך באוניות אל איים פחות מוכרים שאין אליהם טיסות ישירות מישראל.
לאתונה, באותם תאריכים 18-21.9.20, מצאנו טיסות ב-240$ עד 290$, גם פה בלי או עם מזוודה.
עוד חשוב לציין כי בחיפוש באתרי הזמנת הטיסות למיניהם, תוכלו למצוא טיסות נוספות עם מגוון רחב יותר של חברות תעופה, מארקיע הישראלית ועד לבלו בירד הרומנית או סייפרוס הקפריאית. אך מרבית הנתונים באתרים אלו שגויים ולא מעודכנים לתקופה זו, כך שיש להמתין ולהיזהר עם הזמנה כעת - מכל אתר שהוא.

ומה עם הביטוח? בין 3 עד 10 דולר ליום

ניתן כבר לרכוש ביטוח נסיעות עם החרגה לקורונה, מה שלא היה אפשרי עד כה.
הכיסוי החדש יכלול מעתה גם כיסוי להוצאות בגין בידוד, אשפוז או סגר בחו"ל וכן כיסוי לביטול נסיעה כתוצאה מהידבקות בנגיף (לא באופן גורף).
הביטוח, שבעבר מחירו נקבע על פי טבלת תעריפים קבועה, כעת יתומחר באופן דיפרנציאלי, בהתאם למדינת היעד ולמצבו הבריאותי של הנוסע. טווח מחירי הפוליסה החדשה ברוח התקופה נע בין 3 ועד מקסימום 10 דולר ליום .
לפי שעה הרי שכבר כעת ניתן לרכוש למשל ביטוח נסיעות שמכסה גם קוביד 19, שמציעה "קבוצת אמסלם ביטוחים", המשווקת את הפוליסה של חברת שירביט, בעלות שנעה בממוצע בין 3-3.75 דולר ליום במדינה ירוקה, לאדם בריא עד גיל 85 (ביטוח זה אינו כולל כיסוי לביטול נסיעה לפני תחילת הנסיעה וגם לא מוכרים ביטוח כרגע ליעד כמו ארה"ב).
בעוד שבקבוצת PassportCard ו-DavidShield יחלו לשווק פוליסה עם כיסוי מלא לקורונה החל מ-10 באוג'. אך פוליסה זו כרגע מוגבלת עד גיל 60 אבל היא כן כוללת גם החזר הוצאות ביטול נסיעה עקב החלטה של חברת התעופה שלא להעלות מבוטח למטוס עקב חום גבוה או חשש לסימפטומים (ביציאה מישראל או בחזרה לארץ).
אגב, במדינה אדומה עלות פוליסה זו תעלה 20 דולר (כמו ארה"ב או רוסיה).