במלון ישרוטל ים המלח, שנפתח רק לאחרונה כחלק ממתווה ה"איים התיירותיים הירוקים", התגלו בבדיקות סקר בסוף השבוע האחרון - 10 עובדי מטבח ושירותים מאומתים לקורונה. עדן מזרחי וגילה רוזנטל שהו במלון בזמן שבו התגלו החולים ונאלצו לחזור לביתן ישר לבידוד.
גילה רוזנטל מספרת בריאיון לאולפן ynet כיצד גילתה על כך שבמלון שבו שהתה בחופשה עם בעלה עבדו חולי קורונה מאומתים. "הייתי בדרך לבן שלי שאשתו בהיריון. מזל שלא נכנסתי. נתקפתי בהלה. בעלי ואני נסענו ישר למתחם הבדיקות ולשמחתנו יצאנו שליליים". לרוזנטל ובעלה יש עסק שמטפל במכורים, "לא יכולנו להרשות לעצמנו להיות בבידוד ובטח שלא חולים".
4 צפייה בגלריה
גילה רוזנטל ובעלה
גילה רוזנטל ובעלה
גילה רוזנטל ובעלה ברגעי החופשה המאושרים לפני שגילו על החולים במלון
(באדיבות הזוג)
4 צפייה בגלריה
גילה רוזנטל ובעלה
גילה רוזנטל ובעלה
"היינו רגועים, קיבלנו את הצמיד המבטיח 'אי ירוק'"
(באדיבות הזוג)
רוזנטל מתארת עד כמה המצב מבהיל וכי הם לא מסתמכים רק על הבדיקה שעשו במוצאי שבת. "הבדיקה שעשינו לא באמת אמינה, אם נדבקנו זה ייקח כמה ימים. אנחנו הולכים להיבדק ביום רביעי הבא כי אנחנו לא רוצים לסכן את המשפחה שלנו ואת המטופלים שלנו וזה מפחיד ומבהיל".
עוד מתארת רוזנטל עד כמה ההרגשה כעת שונה ממה שהרגישו במהלך החופשה עצמה. "היינו רגועים שם, קיבלנו את הצמיד המבטיח 'אי ירוק', שמחנו להיות עם החברים שלנו סוף סוף, ובמלון באמת הקפידו".
גם עדן מזרחי, ששהתה במלון עם בעלה באותם תאריכים בשבוע שעבר שלפיהם על האורחים להיבדק ולהיכנס לבידוד, מספרת על הכאוס שלאחר הגילוי. "בדרך חזרה הביתה זוג חברים עדכן אותנו על עשרת עובדי המלון שהתגלו חולים. באותו רגע ניסינו לתפוס את המלון כדי לראות מה ההנחיות - אם אנחנו צריכים לעבור בדיקת קורונה גם כן. לפי הפרסומים הבנו שאנחנו צריכים לעשות בדיקת קורונה אבל אף אחד לא עדכן אותנו משם", מספרת מזרחי.
4 צפייה בגלריה
עדן מזרחי ובעלה בים המלח
עדן מזרחי ובעלה בים המלח
"אף אחד לא עדכן אותנו". עדן מזרחי ובעלה בים המלח
(באדיבות הזוג)
למעשה, עד למועד פרסום כתבה זו, מזרחי מספרת שאף אחד לא התקשר אליה מטעם המלון. "פשוט ראינו בתקשורת שמי ששהה במלון מ-22.11.20 צריך לעשות את הבדיקה אז הלכנו לעשות באופן עצמאי". לדבריה, מזרחי כרגע נאלצת להיות בבית ולא ללכת לעבודה כי טרם קיבלה תשובה. אך לפי הוראות משרד הבריאות אשר היא ובעלה קיבלו - אם התוצאה יוצאת שלילית הם מורשים לצאת מהבידוד ישירות ולא להמתין עד לסיום תקופת הבידוד.
גם רוזנטל מספרת שזה מה שאמרו לה במשרד הבריאות להפתעתה אך היא עדיין שוהה בבידוד ליתר ביטחון אף שיצאה שלילית. "ההיגיון הבריא שלי אומר שיכולתי להיפגש עם כל אחד מהעובדים. דרך אגב, סטטיסטית לא הגיוני שכל עשרת העובדים שנדגמו לא נפגשו עם האורחים, אנחנו יודעים בדיוק שזה לא יכול להיות ואנחנו באמת מבטחים את עצמנו בזה שאנחנו פה בבית בבידוד".
4 צפייה בגלריה
בריכת המלון הריקה
בריכת המלון הריקה
בריכת המלון בימי ההכנות לפני פתיחתו מחדש. ישרוטל ים המלח
(צילום: רועי עידן)
בנוסף, רוזנטל מספרת שכבר נאלצה לבטל את החופשה הבאה שהיא ובעלה תכננו, לאור המקרה האחרון.
"הזמנתי מלון באילת, אבל אני לא מוכנה לקחת סיכון - לא משפחתית ולא עבור העסק שלנו. אנחנו לא יכולים להפקיר את המטופלים שלנו".
על השאלה האם שווה לנפוש כעת, ענתה מזרחי: "לא. אם חיכינו שנה לירח הדבש שלנו, נחכה עוד קצת. במהלך החופשה מאוד נהנינו אבל כשאתה חוזר באי-ודאות אז אתה אומר - 'בשביל מה לנסוע שוב בזמן הקרוב?' בשביל שאחר כך שוב אצטרך להפסיד ימי עבודה ולא לפגוש את המשפחה?".